תושבי הפלמח 11 שברובע ג נאלצו לעזב את ביתם בשבת האחרונה עקב תקלה שהתחיחה בשעות הבוקר של יום שישי ולא טופלה לטענתם על ידי חברת החשמל עד לילה.
חברת החשמל מצידה ומסיבות לא ברורות, שלחה את עובדיה לטפל בתקלה בערב שבת ונתקלו בציבור זועם. בעקבות כך, הוזעקו שוטרים ל"אבטח" את העובדים עד שיסיימו את עבודתם.
לטענת השכנים, במהלך יום שישי לא הגיעו העובדים של החברה, ואף נסגרו התלונות שפתחו למרות התערבותו של חבר המועצה וסגרה"ע יחיאל וינגרטן שהסביר להם את הבעיתיות הרבה שבעניין השבת הקרבה ובאה.
תגובות נזעמו ומאשימות מיהרו להגיע משלושת צידי המתרס; חברת חשמל סגרה"ע ודיירי הבניין והרי הן לפניכם:
אחד השכנים שפנה אלינו מספר:
בשעה 09:20 נפתחה פניה על פיצוץ ונפילה של מתח ברחוב הפלמח 11
מחברת חשמל נמסר שהטיפול יארך כ3 שעות
בסביבות השעה 11:00 התקשרנו השכנים לבדוק מה מצב הפניה ואמרו להם שזה נסגר והכל בסדר. הסברנו להם שאין חשמל ושיבדקו טוב שוב ולאחר שבדקו שוב מצאו שהפניה פתוחה והודיעו שהטיפול יארך מעבר לזה
לאחר מס שעות שוב התקשרו השכנים לבדוק מספר פעמים ונאמר להם שיקח זמן והטיפול ימשך עוד
משהבנו שזה לא הולך להפטר לקראת שבת, נאלצנו כלל השכנים לעזוב את הבית מכיוון שלא הצליחו להתארגן לשבת.
אני הלכתי לעשות שבת ברובע ח' אצל אחותי.
מדובר במשפחות עם תינוקות וגם קשישים מעל גיל 80 שלא היה להם מים חמים למקלחת ולא חשמל כדי להתארגן לבשל לשבת ובטח שפלטה ומיחם אין.
תגובת אורן הלמן, סמנכ"ל שירות בחברת החשמל:
״עובדי חברת החשמל שהגיעו לבצע את עבודתם, הוקפו על ידי המון וחשו מאויימים. אנחנו מצפים ממנהיגי הציבור לגנות התנהגות כזו כלפי עובדי חברת החשמל שבאו למלא את תפקידם״.
כמו בכל שנה, הגשם הראשון גורם לתקלות שונות ולנזקים ברשת החשמל, בשל מפגש של אבק מהקיץ עם מי הגשם.
לכן, הגשם שירד בשעות הבוקר גרם לריכוז תקלות ברחבי העיר אשדוד וסביבתה, מה שהביא להתמשכות העבודות להחזרת אספקת החשמל במספר בניינים.
ציוותי חברת החשמל עבדו בהיקף מלא ומתוגבר במהלך יום שישי במטרה להחזיר מהר ככל האפשר את אספקת החשמל.
עם הגעת צוותי חברת החשמל לתיקון התקלה, הם פעלו להחזרת אספקת החשמל בבנין, ולצערנו נתקלו בתושבים שלא איפשרו לעובדים לבצע את התיקון, מה שעיכב עוד יותר את החזרת החשמל.
עם הגעת שוטרים ממשטרת אשדוד, החלו העובדים בתיקון ההפרעה והשיבו את אספקת החשמל לדיירי הבניין.
צוותי חברת החשמל ימשיכו לעשות כל מאמץ כדי לתת מענה בעת תקלות לכלל הלקוחות בכל האזורים, ולהשיב את אספקת החשמל מהר ככל שניתן.
תגובת סגן ראש העיר יחיאל וינגרטן:
״עם כל הכבוד לחברת החשמל, שבדרך כלל נענית וקשובה לבקשות מעין אלו אך לפני שהם מותחים ביקורת על נציגי הציבור – הם צריכים לתת תשובות לגופו של עניין.
מה זה שמשעה 9 בבוקר כשהם מקבלים פניות על תקלות ברובע ג הם על דעת עצמם סוגרים את הפניות, וכותבים שזה מטופל???
איפה נשמע כדבר הזה שמשעה 9 בבוקר לא נותנים צפי לפונים???
ובפרט כשהם יודעים ומכירים שמדובר בשכונה חרדית. ששם כשמחזירים חשמל בשבת, אין אפשרות להשתמש בזה עד מוצאי השבת ואם כן יוצא שהיו 36 שעות ללא חשמל וללא יכולת לאתר מקום חליפי.
נציגי הציבור ניסו למנוע את זה, ולהסביר לחברת החשמל את הרגישות, אך לא קיבלו כל תגובה.
צר לי שחברת החשמל בוחרת לפגוע ברגשות הציבור, ולחלל את השבת כך בפרהסיא.
מ"מ ראה"ע אבי אמסלם סרב להגיב לדברים
אני אחד השכנים שגר בבניין לא רק שנגררתי עם הילדים בשעה 4 בצהריים למישהו שהסכים לקבל אותי וכמובן לבשל את כל השבת גם כל העוגות והגלידות וכדומה במקפיא הלכו לפח בגלל שחברת חשמל אמרו שאין להם את החלק משהו מוזר קרה שם בחברה