טרמינלים, שדות תעופה, מטוסים נוחתים, מטוסים ממריאים, מזוודות, דרכונים, ביקורת גבולות, הגייט נסגר, איך מסתדרים בכל הבלגן הזה?
יועץ התיירות דודי רובינשטיין כאן כדי לעשות לכם סדר מא' ועד ת', מהכניסה לטרמינל ועד הנחיתה ביעד.
תקראו, תלמדו, תפנימו, אחרי הכתבה הזו זה לא יהיה כזה מאיים כמו שזה נראה לפעמים.
יאללה ממריאים, בנחת 🛫🛫🛫
תשאול בטחוני
עם הכניסה לטרמינל בנתב"ג, דבר ראשון עליכם לגשת לעמדת התשאול.
שימו לב העמדה הזו קיימת אך ורק בנתב"ג! בשדות תעופה בחו"ל אין תשאול בכניסה לטרמינל (למעט בטיסות של חברות ישראליות מחו"ל לארץ).
המתשאל יבקש מכם את הדרכון, יוודא שאתם הנוסעים הרשומים, ישאל אתכם מספר שאלות בנוגע לאריזת המזוודה והאם נתנו לכם משהו להעביר.
אלה הנחיות הביטחון הישראלי וזה מה יש… לא להתחכם בתשובות! בכלל את כל ההומור שלכם תשמרו לאחרי הנחיתה, שדות תעופה זה לא מקום לנסות את הסבלנות של אנשי הביטחון.
בסיום התשאול ידביקו לכם מדבקה על הדרכון שזה בעצם הפרופיל שלכם, כמה אתם "מסוכנים…" לטיסה. באם עניתם והתנהגתם בסדר, בד"כ לא תעברו תשאולים ובדיקות נוספות. את מדבקת הביטחון שעל הדרכון תשמרו עד למטוס! ייתכן והיא תיבדק בכמה תחנות.
צ׳ק אין
העמדה הבאה זו העמדה של חברת התעופה בה אתם טסים. בעמדה זו ינפיקו לכם את כרטיס העלייה למטוס, יקבעו לכם את המושב (מי שעושה צ'ק אין מוקדם מהמחשב, יכול לקבל את המושב שלו כ 24 שעות לפני הטיסה).
ישקלו לכם את המזוודות וישלחו אותם לבטן המטוס.
על כרטיס העלייה למטוס ידביקו לכם מדבקת ברקוד של המזוודה, שאם היא חלילה תלך לאיבוד יוכלו יותר בקלות לאתר אותה. (כאן גם מומלץ לצלם את המזוודה ולהוסיף לה כרטיס עם הפרטים שלכם באנגלית ומס' טלפון).
שימו לב עמדות הצ'ק אין נפתחות החל מ 3 שעות לפני הטיסה ונסגרות עד שעה לפני הטיסה. לא לאחר! לא להגיע בדקה האחרונה, כי יתכן וכבר לא יקבלו אתכם לטיסה!
שיקוף כבודה
העמדה הבאה היא עמדת השיקוף. כאן גם אתם וגם כבודת היד שלכם שעולה איתכם לטיסה תעבור שיקוף
הערה: בכל חברת תעופה עליכם לבדוק בתנאי הכרטיס איזה כבודה מותרת לקחת איתכם למטוס, בחלק מהכרטיסים רק תיק יד קטן ובחלק מהכרטיסים גם מזוודת טרולי קטנה במידות מסוימות.
בעמדה תתבקשו להסיר מעליכם כל מה שיש בו מתכת: חגורה, שעון, ארנק, פלאפון. כמו"כ תדרשו להסיר מעיל/חליפה ייתכן וגם נעליים.
תיק היד שלכם ילך לשיקוף, לא ניתן להעביר סכינים, מצתים, דברים חדים. ברוב מדינות העולם לא ניתן להעביר נוזלים (בישראל כן), החכם עיניו בראשו וישים את כל הפריטים האלה במזוודה ההולכת לבטן המטוס.
בתחנת השיקוף אתם תעברו בשער מגנומטר, יש כל מיני סוגי מגנומטרים בשדות התעופה בעולם.
בחלק מהשדות גם יעבירו אתכם בדיקה ומישוש ידני.
הכלל הגורף הוא להיות רגועים ולהישמע להוראות ולהנחיות. זה חוקי הבטיחות בטיסות בינלאומית, לא מחפשים אתכם ספציפית.
זוכרים את ההמלצה שלי: "את ההומור תשאירו לחו"ל.." ממש לא בא לכם להתעכב על בדיקה מחמירה..
בדיקת דרכונים
מעמדת השיקוף נלך לעמדת הדרכונים. ברוב שדות התעופה בעולם זה לפני הדיוטי פרי.
בשדה שבדיקת הדרכונים נמצאת אחרי הדיוטי פרי כמו בבודפשט עליכם לקצר את הבילוי בדיוטי פרי ולקחת בחשבון את התור בבדיקת הדרכונים.
בישראל יש מכשירי סריקה לדרכון (גם בדובאי, באיטליה) הדרכון נסרק והפנים שלכם נסרקות ואם יש התאמה (ואין צו עיכוב יציאה..) השער נפתח ותוכלו להתקדם לכיוון הדיוטי פרי.
איזור הדיוטי פרי
ברוכים הבאים לאיזור האווירי, כאן אתם כבר עם רגל אחת בחו"ל. אתם יכולים לקנות בשמים סיגריות וכד' בחנויות הפטורות ממכס, בהצגת הדרכון וכרטיס העלייה למטוס. תוכלו לפרוט כסף לכל מטבע בעולם באחד הצ'יינג'ים בשדה (לא זול..), לעשות ביטוח רפואי או תכנית סים לחו"ל למי ששכח לעשות לפני. לשבת באחד מהמסעדות המגישות אוכל כשר לפני הטיסה. נוסעי הבוטיק ילכו להתרווח באחד הטרקלינים וכולם ייפגשו בבית הכנסת של השדה למניין שחרית מנחה מעריב ולתת צדקה לפני הטיסה בדוכן של חב"ד
טיסה נעימה.
בורדינג
הבורדינג זה העברת הכרטיסי עלייה למטוס בשער המטוס. זה קורה בד"כ בין 50 דקות לבין 20 דקות לפני מועד ההמראה. שימו לב להגיע לתהליך בזמן.
המועד המדויק כתוב על כרטיס העליה למטוס.
הגייט
הגייט זה שער העלייה למטוס, בחלק משדות התעופה תלכו מהגייט בשרוול עד למטוס ובחלק תיסעו באוטובוס פנימי.
בכל מקרה הגייט נפתח מהתחלת הבורדינג ועד סוף הבורדינג.
בחלק מהחברות דיילי הקרקע ייבדקו לכם בגייט את גודל תיקי העלייה למטוס/ הטרולי, האם הם מתאימים לתנאי הכרטיס. אל תחרגו! הטיסה כבר אוטוטו יוצאת.
שימו לב! היום כבר לא קוראים בכריזה שמות של מאחרים, נגמר.
הרבה מחברות התעופה מקפידות מאד על שעת הבורדינג ואם תגיעו ברגע האחרון "כי.. יש עוד זמן עד ההמראה…" ייתכן ותפגשו גייט סגור ולא יעזור לכם כל התחנונים והדמעות, לא יתנו לכם לעלות לטיסה ולא תקבלו החזר על הטיסה שהפסדתם.
יורידו לכם את המזוודה מהטיסה למרות שזה מעכב את הטיסה.
שמרו על עצמכם: התורה חסה על ממונם של ישראל ואני חס על הזמן ועל הכאב לב שלכם 🙂
ממריאים
סדרו את כבודת היד בתאים שמעל לראשיכם ושבו במקומותיכם.
המטוס יצא לדרך לאחר שכולם ישובים בבטחה, ולאחר הקראת הוראות הבטיחות ע"י צוות הדיילים.
בביזנס יושבים נוסעי הבוטיק במושבים מיטה/כורסה מרווחים.
בשורה הראשונה אחרי הביזנס יושבים אלה שיש להם מעמד גבוה בחברת התעופה או מי שרכש מרווח נוסף לרגליים. כנ"ל במושבי יציאת החירום רק שבמושבי יציאת החירום אתם נדרשים להיות בטווח גיל מסויים ולדעת אנגלית.
כל השאר יושבים במושבי האקונומי מחלקת התיירים בהתאם למושב המסומן בכרטיס העליה למטוס.
הדקו חגורות, תפילת הדרך וממריאים בעזרת השם.
[…] אחרי שהבנו במדריך הקודם בהרחבה כיצד ננהג בשדה התעופה, החל מההגעה ועד למטוס עצמו, נעבור לטיסת הקונקשן. […]
[…] אחרי שהבנו במדריך הקודם בהרחבה כיצד ננהג בשדה התעופה, החל מההגעה ועד למטוס עצמו, נעבור לטיסת הקונקשן. […]
ואו. מדריך מפורט וממש נצרך