בעוד שלושה ימים בלבד, ביום שישי הקרוב (25 באפריל), תיכנס לתוקף הפעימה השנייה של רפורמת התעריפים בתחבורה הציבורית בישראל – מהפכת “צדק תחבורתי” שיזמה שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, תא”ל (במיל’) מירי רגב.
כחלק מהמהפכה, כמיליון וחצי אזרחים חדשים יזכו להנחה של 50% בכל אמצעי התחבורה הציבורית, ומספר הזכאים הכללי יגיע ל-3 מיליון ישראלים – יותר מ-80% מהאוכלוסייה.

מי זכאי להנחה החדשה?
ההנחה מיועדת לתושבי רחובות, שכונות ויישובים המדורגים באשכול סוציו-אקונומי 1–5 לפי הלמ”ס (הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה).
היא חלה על כלל המנויים החודשיים (כמו חופשי-חודשי ארצי, אזורי או משולב רכבת), בכל הארץ, בכל אמצעי התחבורה ולכל מרחק – אך אינה תקפה לנסיעות בודדות או חופשי-יומי.
יצוין כי יישובים המדורגים באשכולות 9–10, גם אם הם בפריפריה, הוחרגו מההטבה.
לבדיקת כתובת מגוריכם וזכאותכם – לחצו כאן

איך תדעו אם אתם זכאים?
באתר משרד התחבורה ניתן להיכנס לבאנר “צדק תחבורתי” ולמצוא מחשבון זכאות אישי.
יש להזין גיל, יישוב, רחוב ולעיתים גם מספר בית – והמערכת תציג אם אתם זכאים לפרופיל מוזל.
אם כן, תיפתח האפשרות לעדכון “פרופיל גיאוגרפי” המעניק את ההנחה.
לבדיקת כתובת מגוריכם וזכאותכם – לחצו כאן

איך מעדכנים פרופיל?
את העדכון ניתן לבצע באתרים הרשמיים של משרד התחבורה, רב-קו אונליין, רב-פס ובאפליקציות מוביט, HopOn, פנגו ו-Selou.
לצורך עדכון יש להעלות:
- צילום תעודת זהות כולל ספח עם כתובת מלאה
- ואחד מהמסמכים הבאים:
- חשבון ארנונה עדכני (3 חודשים אחרונים)
- חשבון ארנונה שנתי מינואר 2024
- חשבון חשמל או מים
אם אין ברשותכם מסמכים מתאימים – ניתן להגיש תצהיר חתום על ידי עו”ד (הורדה באתר משרד התחבורה).
עדכון הפרופיל אורך עד חמישה ימי עסקים, וההנחה תחול רק מרגע אישור הפרופיל.
הפרופיל תקף לשנתיים, ולאחר מכן יש לעדכן מחדש.
הנחות – אבל לא כפל!
אם אתם כבר זכאים ל-50% הנחה דרך פרופיל אחר (כגון סטודנטים או אזרחים ותיקים) – אין צורך לעדכן.
אם אתם מקבלים כיום הנחה נמוכה יותר – שווה לעדכן לפרופיל גיאוגרפי כדי למקסם את ההטבה.
חשוב לדעת: אין כפל הנחות, והנוסעים חייבים לתקף בכל נסיעה – גם אם ברשותם מנוי חופשי-חודשי.
השרה מירי רגב הגיבה לתכנית:
“תחבורה ציבורית נגישה היא מפתח לצמצום פערים. ההנחות לתושבים בדירוגים סוציו-אקונומיים נמוכים יפחיתו את יוקר המחיה ויגדילו את הנגישות.”
סגן השר אורי מקלב התייחס:
“לא מדובר בצעד טכני – אלא במהפך תחבורתי אמיתי. חוויית הנסיעה משתנה, והציבור מרוויח.”
מנכ”ל משרד התחבורה משה בן זקן אומר:
“ההנחות בפילוח עד רמת רחוב מאפשרות תמיכה ממוקדת ומעודדות את הציבור לוותר על הרכב הפרטי.”