הבוקר (שישי) נכנסה לתוקף הפעימה השנייה של רפורמת “צדק תחבורתי” של שרת התחבורה מירי רגב – והתוצאה: אלפי אזרחים מכל רחבי הארץ צובאים משעות הבוקר המוקדמות על עמדות שירות הרב-קו, בניסיון לממש את זכאותם להנחות משמעותיות בתחבורה הציבורית, ולעיתים אף לנסיעות חינם לגמרי.
>>> כל הפרטים על הרפורמה – לחצו כאן <<<
הרפורמה, שנחשבת לאחת המשמעותיות שידעה התחבורה הציבורית בישראל בשנים האחרונות, מעניקה נסיעה חינם לאזרחים ותיקים בני 67 ומעלה, ומזכה יותר ממיליון וחצי ישראלים נוספים בהנחה של 50% על כלל קווי התחבורה הציבורית ברחבי הארץ.
במשרד התחבורה נערכו מבעוד מועד: קרוב למאתיים דיילות ודיילים פרוסים מאז שעות הבוקר בעשרות עמדות טעינה והנפקת כרטיסי “רב-קו”, כשהם מצוידים במסופונים מתקדמים שמאפשרים להנפיק במקום את כרטיס ה”זהב-קו” החדש. הדיילים מעניקים גם סיוע בהטענת פרופיל הנוסע בכרטיסים קיימים, ומחלקים חומרי הסברה בארבע שפות – עברית, ערבית, אנגלית ורוסית.
ההיענות הציבורית חסרת תקדים: בעקבות ביקושים גבוהים בהרבה מהתחזיות, נרשמו עומסים חריגים בעמדות השירות, ובמהלך הבוקר אף נדרשה תגבורת כרטיסי “זהב-קו” במספר נקודות. מנכ”ל משרד התחבורה, משה בן זקן, לא נשאר במשרד: יחד עם בכירי הרשות הארצית לתחבורה ציבורית, יצא לשטח, סייר בעמדות, שוחח עם אזרחים, ואף סייע אישית בהעברת חבילות כרטיסים נוספות לעמדות השירות.
שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, תא”ל (במיל’) מירי רגב, בירכה על ההיענות: “אני שמחה לראות את אזרחי ישראל ממהרים לממש את זכאותם ברפורמה פורצת הדרך. המטרה היא לייצר שינוי התנהגותי ולהרחיב את מעגל המשתמשים בתחבורה הציבורית – ולאפשר לכל אזרח ואזרחית גישה נוחה, שוויונית ומשתלמת”.
גם מנכ”ל המשרד, משה בן זקן, הביע סיפוק מהתוצאות: “הציבור הצביע ברגליים – פשוטו כמשמעו. עמדות השירות הוצפו בפניות, ובמקביל נרשמה עלייה חדה בבקשות לעדכון פרופיל באינטרנט ובאפליקציות התשלום. הביקוש העצום מוכיח: מהלך נכון, בזמן הנכון – ובשירות הציבור”.

במשרד התחבורה הבטיחו להמשיך ללוות את יישום הרפורמה גם בימים הקרובים, תוך תגבור שירות הלקוחות והרחבת מערך התחבורה הציבורית, כדי לתת מענה לכלל האזרחים ולשפר את חוויית הנסיעה.
האם בני יכול לעדכן עבורי באמצעות האפליקציה המוטענת בנייד שלו?
שלום
מדוע באילת המשרד להנפקת הכרטיס
היתה סגורה ?
באפליקציה אי אפשר לעשות כן,פעם אחר פעם הוחזרתי להתחלה.בסוף נואשתי והלכתי למרכז הנפקה
חיכיתי 3 שעות
היה עומס האנשים בתוך המשרד עבדו באון יוצא מו הכלל.משרד התחבורה לא רגן כראוי שאנשים מבוגרים 70+ עמדו בתור ארוך והיה בלגן לא קטן. מה משרד התחבורה לא מכיר אופציות הנפקה? לשלוח שבוע שבועיים מראש בדואר ולהכניס את הכרטיס לתוקף בתאריך הנקוב.חלוקת מספרים כמו בקופת חולים לא צריך שאיש יעשה את זה יש מכשיר כזה.אישית חיכיתי 3 שעות בתור.ויום שישי הוא יום קצר אני בספק אם כולם הצליחו להיכנס אחרי שהמתינו כמה שעות. הכוונה הטובה של השרה להקל על אנשים מבוגרים נתקלה בארגון ממממ של משרד התחבורה
מהלך מהמם עבור אלו שקיבלו את ההנחות ושום צדק כלפי אלו שחוו עליה במחיר ללא שום הנחה.
בעצם שוחקים עוד יותר אלו שעובדים ומשלמים גם ככה מיסי עתק ובקושי מחזיקים את הראש מעל המים.
זה לא שהשקיעו ונתנו אלא גזלו מאחרים ונתנו כיסוי עיניים לאחרים.
זה בריונות ולא צדק חברתי.
אל תדאגו הכל מכוון!!!זה בדיוק מה שעשו עם רכבים חשמלים!!!לא הייתה היענות לזה אז מה שעשו הורידו את המס לאפסי כולל מחיר הטסט ואז כל שנה העלו את הכל לאט לאט עד למצב רגיל!!!ככה יעשו בתחבורה הציבורית ירגילו את כולם לתחבורה הציבורית ואז המחירים יעלו למצב רגיל ואז אתם כבר תהיו רגילים והם יצליחו במשימה שלהם.מדינה רקובה ותחמנית
לא מבין על מה ההתנפלות. ברשותי רב קו ושתי אפליקציות. אינטרנטיות עדכנתי באפליקציות בשעה 08:00, ב-10:00 היה כבר אישור. פשוט ונוח
לדעתי. היה צריך לשנות רק מגיל 70. וכן להוריד את תוספת התשלום בתחבורה ב50 אחוז. סוף מעשה במחשבה תחילה.
אני עשיתי כבר ב 12 בלילה.וגם קיבלתי 2 שקל שתרמתי אותם וגם כל הפרופילים אחרים נמחקו.זהו עכשיו אין יותר טעינות מתחיל לנסוע מדרום לצפון מצפון לדרום אולי אעבור לגור באחת הקרונות של רכבת ישראל וכך אחסוך גם ארנונה.יחי מדינת ישראל.
משרדי רב קו היו פתוחים כל הזמן ועמגו ריקים כי הגאונים ממשרד הסרה לא אפשרו להם לעדכן את כרטיסי האזרח הותיק לקו זהב. והרי יכלו לעשות זאת ולהפעיל את הכרטיסים של האזרלחם רק מ 25.4 ובכך היו חוסכים להם עמידה מבישה בתור ארוך . אלא שהסרה מירי רצתה כהרגלה מחיאות כפיים מציבור מבוגר הנאלץ לעמוד על רגליו שעות רבות
כפיים לסרה.
אני עדכנתי את הכרטיס און ליין מהבית מול רב קו פנגו ןמןביט.