״עת צרה היא ליעקב״, כך פותחים את מכתבם המיוחד הרבנים הראשיים לישראל לכלל תושבי המדינה.
״ימים קשים עוברים אזרחי ישראל, חיילים שוטרים ואזרחים נרצחים ומקפחים את חייהם לאחר שנחלצו במסירות נפש להצלת עם ישראל. מסע ההרג של המרצחים גבה קרבנות רבים. כל העם חש את כאבן וצערן של המשפחות השכולות, מתפלל לרפואת הפצועים ולשלום החטופים והנעדרים. זו העת להתלכד ולהתאחד כאיש אחד בלב אחד.
אנו קוראים להרבות בתפילה לבעל המלחמות שיוליך את חיילינו בדרך לנצחון על האויבים הקמים עלינו. יתן ה׳ אותם ניגפים לפנינו. נרבה אהבה ואחווה בינינו. ונקווה לימים בהם ישראל ישכון בטח ויקויים בנו "ונתתי שלום בארץ".
כבר הובטחנו כי לא יטוש ה' עמו ונחלתו לא יעזוב, ומייחלים אנו לראות התגשמות הבטחה זו אל מול עינינו. גם ברגעים קשים בוטחים אנו בצור ישראל אשר ישמע תפילותינו.
על כולנו חלה החובה להתגייס ולעזור לחיילינו ולתושבי הדרום. ואף מוטלת עלינו חובת ההשתדלות בשמירה על הנחיות כוחות הביטחון יחד נרבה בתפילות לעורר רחמי שמים.
כוחות הביטחון חוששים על כך שהלוויות תהפכנה אף הן לסכנת נפשות. על כן, *על הציבור להישמע להנחיות ולא להסתכן*
אפשר להשתתף בלוויה באופן מרוחק באמירת פרקי תהילים לכבודו של הנרצח.
אנו שולחים תנחומים למשפחות שאיבדו את יקיריהן ואיחולי רפואה שלימה לכל הפצועים. ליבנו עם המשפחות הדואגות לגורל יקיריהן ותפילתנו עבורן.
אנו קוראים לעם ישראל לא ליפול ברוחו, לזכור ימות עולם. בכל המצבים הקשים עמדה לנו האמונה בקב״ה ובעוצמת רוחו ואמונתו של עם ישראל שמלווה אותנו גם במאבק הנוכחי.
האחווה והאיכפתיות הם חלק מהזהות שלנו וזו העת להראות זאת.
חזק ונתחזק בעד עמינו ובעד ערי אלוקינו״.
התגובות כאן מזעזעות. לא קשור לדעות פולטיות יש כאן קריאה לכל אדם לתת מעצמו במה שיכול למען העם שלנו, וקריאה נוספת להתלכד ולתמוך אחד בשני בזמנים קשים. זה זמן שצריך בו אחדות לא עוד פילוג בעם. כואב לראות שלאנשים קשנ לשים את הדעות האישיות שלהם בצד רגע ועדיין גם בשעת משבר עסוקים בלגנות איש את רעהו. כל עם ישראל אחים, מתי עם ישראל יבין את זה?
יש לי בחילה קשה לראות מנהיגי חרדים מדברים בתקשורת על הצורך להילחם.בעעעע
והיכן כל השומרים בגבולות שלא היו לשמור עלינו? אין פה לומדי תודה או חיילים זה אלוקים שרוצה לעורר אותנו חזק להראות את הפרצוף האמיתי של הערבים ולהתעורר על עצמינו
תצטרף להרבות זכויות,ככה תתחזק באמונה
מי שלא יכול להלחם שיתפלל. מי שיכול להלחם שילך להלחם.
מי שביזה את התורה והפריע לתפילות יום כיפור. ולא רצה שמחת תורה שיהיו ברחוב.
אז התורה תובעת עלבונה