מוקדם יותר, פנו יבואני התבואות לנמל אשדוד בטענות על כך, שחוסר בכח אדם יגרום למחסור תבואות בסיס במשק כמו שפורסם כאן
פנינו ליו"ר ועד עובדי תפעול נמל אשדוד מישל ביטון כדי להבין האם "כצעקתה" ובאמת אנו נראה בקרוב מחסורים חמורים במוצרי בסיס? ובמידה וכן, והאם באמת נמל אשדוד יהיה אשם בכך עקב התנהלות לקויה?
תגובתו של מישל ביטון:
"אני לא רואה במילה אחת שנאמרה אמת וכן תגובותיהן המיותרות חסרות עניין.
ראשית, נמל אשדוד השקיע מעל 200 מליון בבניית המסוע ובכך הוא מייעל את העבודה מכמה היבטים:
1-המסוע פותר את בעיה המרכזית של חוסר משאיות.
2- עצירות עבודה מטעם "איכות הסביבה" שפוגעת מאוד בתפוקות העבודה !
3-בעיית הקיבולת של הממגורות שלא יכולות לספק מקום לפריקה לתבואות שמגיעות מהמסוע ישירות אליהם.
רק היום, במשמרת בוקר בלבד, באונית גופרית, סיימו פריקה מלאה וגדולה שהיתה אמורה להסתיים רק במשמרת השניה.
ולא רק זה אלא שהצוות קיבל מכתב הערכה מסוכני האוניה!
מצ"ב המכתב:
יש בתפעול מספיק כח אדם עבור פריקת חופנים והצוותים יודעים לתת תפוקה גבוהה מאוד.
מי שצריך לדאוג לכמות מספקת של משאיות זה הסוכנים, שידעו מראש על כך שהרבה מהנהגים הינם מוסלמים ששומרים על חודש הרמדאן. ועל כן, הסוכנים היו צריכים להיערך מבעוד מועד לנהגים חלופיים ולא עשו זאת. זה מה שגורם למחסור ולא העובדים.
לבא בטענות לנמל ולעובדים זה הזוי! שיתנהלו מול איכות הסביבה ושיתמודדו עם הסברים למה על כל פפיס עוצרים עבודה !
העובדים שוב מוכיחים פעם אחר פעם, שנמל אשדוד הינו הנמל המועיל במזרח התיכון והמוצלח ביותר במזרח התיכון, והמספרים מעידים על כך."
מישל ביטון
יו"ר ועד עובדי תפעול
נמל אשדוד