חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
יש מחיר לחופש

כך תשמרו על מסגרת כלכלית נכונה בתקופה המאתגרת של קיץ 2024

חרבות ברזל? איראן מאיימת? את תקופת בין הזמנים זה לא מעניין. משק הבית מרקיע שחקים , ריביות המשכנתא מכבידות על ההוצאות, אך הילדים דורשים את שלהם, חופש והרבה בילויים. כיצד נעשה זאת? איך נסיים את בין הזמנים, עם חיוך וכיסים לא מרוקנים?

freepik

 

במהלך יולי 2024 הגיעו ההוצאות של הציבור הישראלי באמצעות כרטיסי אשראי, לסכום כולל של 46.264 מיליארד ₪. זהו שיא הוצאות חודשי חדש שנשבר, כאשר לראשונה נחצה רף ה-45 מיליארד ₪ בעסקאות אשראי.

היקף ההוצאות החודשי מהווה עליה של 4.968 מיליארד ₪ ו-12.2% לעומת יולי 2023 שבו סך ההוצאות באשראי עמדו על 41.296 מיליארד ₪.

מה נשתנה החופש הזה מכל החופשים?

בכל שנה בחופש הזה, עם ישראל היה נוהר בהמוניו לחו"ל והצפון הרחוק היה מתמלא במשפחות נופשות, וילדים עליזים למראה הכנרת המלאה והיפה, אך השנה, המדינה הקטנטונת שלנו התכווצה לה, ואפשרויות הנופש הלכו וקטנו לנו, ואם לא מספיק כל זאת, חברות התעופה החליטו לסגור לנו את שמי הארץ.

אולי יעניין אותך

אז איך בכל זאת נבלה את החופש ונהנה עם הילדים מבלי שנמצא את עצמינו בבור תקציבי? איך נעשה זאת מבלי שהדבר הראשון שנלך ונעשה בגמר החופש, זה לרוץ לבנק ולקחת הלוואה כדי לכסות את המינוס הענק שנוצר לנו?

השלב הראשון הוא, קודם להפנים, שמיד אחרי החופש מחכה לנו תקופת חגי תשרי העמוסה בהוצאות, ואם נפתח את החגורה יתר על המידה נגלה שהיא בעצם נקרעה לה,
ההבנה שאנחנו חייבים למתן ובעיקר לבקר את ההוצאות שלנו תוכל לסייע לנו לקבל החלטות שקולות, ובמקביל מהנות לילדים ולמשפחה:

1. חשיבה ותכנון מוקדם – קחו את לוח השנה וקבעו מראש איזה ימים אנחנו יוצאים. אין חובה לצאת כל יום אך יציאה אחת למס' ימים תיתן את התחושה לילדים שהם כל הזמן בבילוי מאשר לצאת מס ימים רצופים ואז מס שבועות להישאר בבית ברצף.

2. בד בבד עם תיאום ציפיות, בנוגע לאופי ההוצאה הכלכלית הספציפית ליום היציאה, קחו את האוכל והשתיה איתכם מראש מהבית- קניה לא מבוקרת מקיוסקים ותחנות דלק, תפרוץ כל מסגרת שחשבתם לעשות לעצמכם, המחירים שם הם פי שניים או פי שלשה מהמחיר שתשלמו בסופר הקרוב.

3. לא כל בילוי חייב לעלות כסף! צרו חוויות משפחתיות מהנות ומלמדות מבלי להוציא הרבה כסף. לדוגמה, יציאה לפיקניק בפארק, יום בים, טיול אופניים או ערב משחקים משפחתי, יכולים להיות חוויות בלתי נשכחות שעלותם מינמלית אך ההנאה בתכנון נכון תהיה מקסימלית.

4. יש גם פעילויות חינמיות מטעם העירייה או מועצה אזורית שמארגנות פעילויות כאלו. בחלק גדול מהפעילויות גם לא חייבים להיות תושבי העיר או היישוב כדי ליהנות – ואם כן, תמיד תוכלו למצוא מישהו שאתם מכירים ולהגיע דרכם.

5. אם אתם משוייכים למועדני צרכנות דרך כרטיסי אשראי או מקום העבודה, שלכם נצלו זאת בדקו בכל הקופונים וההצעות אתם תגלו הרבה בילויים במחירים מוזלים, כניסות למוזיאונים שווים, מופעים לילדים, כניסות למתחמי בילוי בסכום סמלי ועוד.

6. החלטתם לצאת לפארק שעשועים? לכו לפארק בעיר או בישוב אחר אותו הילדים לא מכירים ובשבילם זו אטרקציה בפני עצמה. בערים גדולות יש גני שעשועים ציבוריים מהממים. גני חבלים, גנים עם מזרקות שאפשר לרוץ בהן ולהירטב, גנים עם מגלשות ענקיות ושלל נדנדות.

7. גלו יצירתיות. חישבו על רעיונות לתעסוקה באיכות גבוהה ובעלות נמוכה. יש פעילויות רבות הגורמות להנאה מרובה בעלות נמוכה.

8. אם אתם מתכננים חופשה משפחתית תחפשו את הדילים ברגע האחרון למי שלא סגור על יעד ספציפי. מי שמוכן לכך, יכול גם לעשות החלפת בתים, בילוי פופולרי שעלותו נמוכה מאוד.

זכרו, הילדים מעריכים את הזמן המשותף ואת תשומת הלב, ולאו דווקא את סכום הכסף שהושקע בפעילות.

 

9. מבצע מוגבל בזמן
כולנו מכירים את האותיות המהבהבות 48 שעות אחרונות למבצע -אחת משיטות השיווק הכי מוכרות שעושה עלינו מניפולציה רגשית, וגורמת לנו לפתוח את הארנק מבלי שנרצה לכך, ואם זה לא מספיק הם גם יציגו את כמות האנשים שחטפו את הקופון ה"שווה", אל תתפתו לזה – תקדישו שעה נוספת לבדיקת המחיר ועשו השוואת מחירים עצמאית, לבדוק עד כמה באמת "שווה" הקופון הזה. אם כל זה לא עבד עליכם, יציגו לכם את חוק העדר – מספר שמציין את כמות הנרשמים כדי להבליט לכם את העובדה שאתם כל כך מפסידים ,אך היו חזקים ובידקו היטב, האם מה שאתם רוכשים זה מבצע אמיתי שבו בעל החנות מרוויח או אתם?

10. אחת ההוצאות שמזנקות בימים החמים של יולי-אוגוסט זה סעיף החשמל בבית, מכיוון שכל המשפחה נמצאת כל היום בבית, והמודעות לנושא הזה מועטה מאוד, קודם כל שתפו אותם בנושא, תסבירו בנועם והעלו להם את המודעות לכבות אורות ובעיקר, מזגנים בחדרים כשהשייה מועטה או שבכלל לא נמצאים. אפשר להשתמש עם שעוני טיימר (שבת) , אל תזלזלו בכל אפיק שנראה כאילו הוא חיסכון קטן , זיכרו! שקל מצטרף לשקל, ובסוף מצטבר סכום משמעותי ולפעמים, זה מה שיכול להיות הגורם שלא קורע לנו את הכיס בתום החופש.

 

מי שלא טרח בערב שבת .. לא יאכל בשבת מכירים את המושג?

חסכון לחופש לא מתחיל בחופש אלא מיד כשמסתים החופש, פיתחו תכנית חיסכון ייעודית. חשוב שתוודאו שמדובר בתוכנית גמישה שאפשר לפתוח אותה בנקודת זמן המתאימה לכם. הפקידו סכום שתדעו שאתם יכולים לעמוד בו ושלא יכניס אתכם למינוס בבנק, אחרת אתם תפתחו את זה באמצע שנה ולא תשתמשו בה למטרה שתכננתם. עשו הוראת קבע, ככה הכסף יכנס לחשבון אוטומטית.

בגלל שמדובר בחופשה עם הילדים זו הדרך הכי נכונה לשתף אותם ביעד הזה ובעיקר לחנך אותם לחיסכון מגיל צעיר, תוך דרבון בהצגת היעד הסופי, הם יתנו יד לזה והחסכון יעשה בקופת חיסכון נפרדת (קופת ברזל וכדו'). השותפות והעידוד ישיגו את היעד הרצוי , חיסכון ברוח טובה, ובעיקר הגעה לחופש הבא עם סכום משמעותי, כשאתם יכולים לבחור את יעד החופשה ברוגע ובידיעה שיש לכם מאיפה לשלם את זה.

תהנו ותבלו!

מישאל חדד

הכותב הינו מישאל חדד מומחה למשכנתאות נדל"ן וכלכלת המשפחה מנהל מגזר חרדי בהתאחדות יועצי המשכנתאות לתגובות ושאלות
M8456384@gmail.com 054-8456384

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: haredim.ashdod@gmail.com

הורידו עכשיו את האפליקצייה המובילה של 'חרדים אשדוד' אליכם לנייד
12 תגובות
אין לשלוח תגובות שאינם הולמות או מכילות דברי לשון הרע, הסתה ורכילות.
במידה ולא ניתן להגיב - הכתבה סגורה לתגובות.
עדכון תגובות במייל
עדכן אותי על
12 Comments
החדשות ביותר
הישנות ביותר הכי מדורגות
Inline Feedbacks
View all comments
ישראל נאמן
20 ימים לפני

מישאל אני עוקב אדוק שלך גם בכתבות וגם בסטטוסים שלך , אתה רהוט ומקצוןעי , עלה והצלח! מחכים לעוד כתבות שלך .

חגית
25 ימים לפני

תודה רבה, כתבה יפה

יהושוע פרץ
26 ימים לפני

מישאל יאלוף! כל כתבה שלך יותר טובה מהקודמת, תן לנו גם כתבות בענייני מחיר למשתכן ואיפה הכי משתלם לקנות דירות היום

נתי
26 ימים לפני

אליפות. אחלה כתבה!!

ישראל חי
26 ימים לפני

כזה נכון, חור בכיס הבין הזמנים הזה, הלוואי ונצליח לעמוד בטיפים האלו

שלמה
26 ימים לפני

כתבה מועילה פותחת תובנות מציאותיות

נתי מויאל
27 ימים לפני

הרבה זמן לא העליתי כתבה, כל הכבוד לחרדים אשדוד על הכתבות של מישאל

ישראל ארפי
27 ימים לפני

טיפים מעולים, קשה לישם אבל מאוד חכמים

עובדיה ריטלין
27 ימים לפני

ידעו למי לתת לעשות כתבה! מישאל מספר 1
שופע ידע וחכמה
עלה והצלח

חיים
27 ימים לפני

כתבה מעניינת .
הייתישמח אם היית שם גם מקומות חינמיים שמתאימים לציבור

אולי יעניין אותך
עוד כותרות
error: Content is protected !!
דילוג לתוכן