חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
תקנה חדשה בפתח

נהגים על קורקינטים ואופניים חשמליים חשופים לקנס?

עם כניסת התקנה החדשה ב-1 בספטמבר, אשר מחייבת התקנת לוחיות רישוי על קורקינטים ואופניים חשמליים, שיעור נמוך של כ-28% מהנהגים התחילו בהליך הרישום. בנוסף, המנגנונים לאכיפת התקנה זו טרם הוקמו, והשלטון המקומי מתקשה להפעיל את החוק, מה שמוביל לחשש מהיעילות של הקנס בסך 100 שקל.
תמונת אילוסטרציה. קרדיט: דוברות המשטרה

בעוד ימים ספורים (1 בספטמבר 2024) תיכנס לתוקף רפורמה חדשה בתחום התחבורה העירונית בישראל, שמטרתה להעלות את רמת הבטיחות ולצמצם עבירות תנועה. התקנה החדשה מחייבת התקנת לוחיות זיהוי על קורקינטים ואופניים חשמליים, אך נראה שהדרך ליישום מלא רחוקה מלהיות פשוטה.

לוחיות הזיהוי אמורות להקל על איתור והענשת נהגים המפרים את החוק. עם זאת, יישום התקנה נתקל בקשיים משמעותיים. נכון להיום, המנגנונים לאכיפת החוק עדיין לא הוקמו, מה שמוביל לסיכון של חוסר יעילות באכיפה והקנס המוערך ב-100 שקל עלול לא להיות אפקטיבי.

בעיה נוספת נוגעת להעדר סמכות חוקית לרשויות המקומיות לאכוף את התקנות. נכון להיום, רק שוטרים או צוותי "שיטור משולב" (שכוללים שוטר ופקח עירוני) יכולים להפעיל את החוק. חוסר הסמכות של העיריות יוצר בעיה מהותית, שכן הן נמצאות בחזית ההתמודדות עם האתגרים בתחום התחבורה העירונית.

מעבר לכך, גם אם תינתן סמכות לעיריות לאכוף את התקנות, הן חסרות את התשתית הטכנולוגית המתאימה. כיום אין מערכת שיכולה לקשר בין מספר הלוחית לפרטי הרוכב, מה שמקשה על אכיפת החוק וגורם לחשש מהיעילות של התקנה.

אולי יעניין אותך

כיום, רק כ-28% מבעלי הכלים החשמליים (כ-83,000 מתוך 300,000) החלו בתהליך רישום לוחיות הזיהוי, שיעור הנראה נמוך ומדאיג לאור ההתקרבות לכניסת החוק לתוקף.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: haredim.ashdod@gmail.com

הורידו עכשיו את האפליקצייה המובילה של 'חרדים אשדוד' אליכם לנייד
תגובות
אין לשלוח תגובות שאינם הולמות או מכילות דברי לשון הרע, הסתה ורכילות.
במידה ולא ניתן להגיב - הכתבה סגורה לתגובות.
עדכון תגובות במייל
עדכן אותי על
0 Comments
החדשות ביותר
הישנות ביותר הכי מדורגות
Inline Feedbacks
View all comments
אולי יעניין אותך
עוד כותרות
error: Content is protected !!
דילוג לתוכן