חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
בג"ץ נגד החלשים

תלושי המזון בסכנה: בג"ץ קיבל את העתירה לעצירת החלוקה והרשת גועשת

לאחר שחלוקת תלושי המזון אושרה בוועדת הכספים, בג"ץ הורה לעכב את החלוקה בצו על תנאי לדיון בעתירה שיתקיים בשבוע הבא, ולמנוע אותה זאת לאחר החלטת הממשלה 511 שהתקבלה לא מזמן.

בג"ץ צילום: הרשות השופטת

בחודשים האחרונים עקבנו כאן באדיקות במספר כתבות עוקבות אחר התהליך המבורך של חלוקת תווי המזון למשפחות רבות שזקוקות לכך שלב אחר שלב.

היום, בג"ץ החליט כי, יש לעצור זמנית את חלוקת התווים לנזקקים, עד שיתקיים דיון על כך, וזאת, לאחר שהתקבלה ואושרה חלוקת התווים באישור הממשלה והוועדות הרלוונטיות.

החלטתו של בג"ץ מגיעה בעקבות עתירת התנועה לאיכות השלטון שעיקר טענותיהם נגד התלושים כדלהלן:

"מתווה החלוקה של תווי המזון כבר הוכח בעבר כלא יעיל, מפלה, ולמעשה מעביר מיליארדי שקלים מתקציב המדינה גם למי שאינם בהכרח נזקקים לכך", נכתב. לטענת הארגון, "מתווה החלוקה מפלה באופן קיצוני וחריג. התווים אינם משרתים את תכליתם, וגובשו בהליך לקוי – ובניגוד גמור לעמדת הדרגים המקצועיים בממשלה".

אולי יעניין אותך

התנועה ציינה בעתירתה כי שיעור הזכאים לתלושי המזון ביחס לשיעור המצויים באי-ביטחון תזונתי גבוה בציבור החרדי פי כמעט שלושה מאשר בציבור הכללי, ופי כמעט חמישה מאשר במגזר הערבי. כמו כן, התנועה טענה כי הקריטריונים נקבעו מבלי שהתקיימה היוועצות מספקת בנסיבות העניין עם המועצה הארצית לביטחון תזונתי – הגוף הסטטוטורי המוסמך לייעץ לממשלה בתחום זה – כנדרש בדין, ובניגוד גמור לעמדת הדרגים המקצועיים הרלוונטיים.

עורך הדין אריאל ברזילי, ראש האגף הכלכלי בתנועה, אמר כי "במתווה החלוקה הנוכחי עולה חשד ממשי לשיקולים פוליטיים זרים שהובילו להטבה עם קהל מצביעיו של שר הפנים על חשבון האזרחים החלשים ביותר בחברה הישראלית – אוכלוסיית הזכאים לביטחון תזונתי. זוהי דרגה חדשה של ציניות פוליטית של מי שמתיימרים לדבר בשמה של אותה אוכלוסייה, ובפועל פוגעים בהם לטובת מצביעיהם". הוא הוסיף: "אנו עותרים לבית הדין הגבוה לצדק כדי להשיב את הצדק על כנו ולמנוע את החלוקה המפלה הזאת. זוהי הוכחה נוספת ביחס לחשיבותה של הסבירות בפעילות הממשלה, ויכולת הביקורת העצמאית של בית המשפט".

והרשת רועשת וגועשת;

העיתונאי אריה ארליך בתגובה להחלטת בג"ץ: ״‏בג"ץ זו דוגמה קלאסית לשבע שלא מסוגל להרגיש את הרעב. יושבת קבוצה שבעה ואליטיסטית בגבעת-רם ובהינף קולמוס גוזרת רעב על השכבות החלשות ביותר בחברה, מכל המגזרים והערים, ערב חגי תשרי. חרפת הרעב וחוסר הביטחון התזונתי של מאות אלפי ילדים לא מעניינת אותם, כי הם יכולים והם אדוני הארץ״.

 

עמית סגל: גורמים בכירים בש״ס: מאות אלפי משפחות עניות המכניסות 1,760 שקל לנפש בממוצע לחודש ומחכות בכיליון עיניים לתלושי המזון ובמיוחד בתקופת החגים, תלויות כעת בידי השופט שטיין שמרוויח בממוצע 85,000 שקלים בחודש ומונע מהם 300 שקל תלושי מזון. מנותקים!

 

אבי רבינא: ‏אליעד שרגא הצליח לעצור את הכספים לנזקקים. בג״צ מוציא כעת צו על תנאי נגד חלוקת תלושי המזון שיזם יו״ר ש״ס הרב אריה דרעי. חלוקת הכספים תיעצר רגע שאחרי שאושרה בועדת הכספים.

כעת חלוקת התווים נשארת בסימן שאלה אחד גדול ולעגמת נפשם של המשפחות הזקוקות ומשוועות כל כך לעזרה.

נמשיך לעקוב

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: haredim.ashdod@gmail.com

הורידו עכשיו את האפליקצייה המובילה של 'חרדים אשדוד' אליכם לנייד
3 תגובות
אין לשלוח תגובות שאינם הולמות או מכילות דברי לשון הרע, הסתה ורכילות.
במידה ולא ניתן להגיב - הכתבה סגורה לתגובות.
עדכון תגובות במייל
עדכן אותי על
3 Comments
החדשות ביותר
הישנות ביותר הכי מדורגות
Inline Feedbacks
View all comments
11 חודשים לפני

[…] זה לא מנע ״מהתנועה לאיכות השלטון״ לעתור לבג״צ כנגד חלוקת תווי המזון, מה שהעמיד את הפרויקט […]

הביטחון בהשם בלבד
1 שנה לפני

כל דבר שהחרדים יעשו או יקבלו עינם צרה בנו ומיד הם רצים לבגץ שמשתף איתם פעולה עם הערב רב

שמואל
1 שנה לפני

חייבים להוריד לבגץ את הכוח

אולי יעניין אותך
עוד כותרות
error: Content is protected !!
דילוג לתוכן