נמל אשדוד החל בימים אלו בתהליך, להסבת הרציפים 7 ו-9 לרציפי מטען כללי ותפזורות לסוגיהן, כמו גם, לרכישת מנופים חדישים. מדובר על מהלך אסטרטגי רחב היקף כחלק מתוכנית הפיתוח והייעול של תשתיות הנמל והשירות למטען הכללי ולתפזורות לסוגיהן. המהלך בהשקעה כוללת הצפויה להסתכם בלמעלה מחצי מילארד ₪.
הסבת הרציפים תכלול פינוי מנופי העורף של המכולות, הכנת שטחי האחסנה לטובת אחסון של מטען כללי, הצטיידות במנופי זרוע חדשים ומתקדמים בעלי רדיוס עבודה מירבי של 48 מטרים , אשר בתכנון יטפלו במטען כללי ותפזורות, כמו גם, בפרויקטים מיוחדים במשקל עד 124 טון. מדובר בתוספת כוח משמעותית ליכולת התפעולית למטענים מסוג זה ברציף המסוגל לקבל אוניות במשקל של עד 100 אלף טון. פרויקט הכנת שטחי האחסנה יימשך כ-8 חודשים ובסיומם עורף הרציפים יוכלו לקלוט מטענים מסוג מטען כללי, תפזורות ורכבים.
לדברי שאול שניידר יו"ר דירקטוריון נמל אשדוד:
"אני גאה ביציאתו לדרך של המהלך, שהינו יריית הפתיחה לייעול השירות למטען הכללי. זאת, כחלק מתוכנית השקעות אסטרטגית שאנו מובילים בנמל של הפיכת הרציפים לרציפים מתמחים.
לאחרונה סיימנו פרויקט של 2.2 מיליארד שקל כדי לתת שירות לאוניות ענק של החברות הגדולות, בנוסף, השקענו במנופים חדשים בטכנולוגיה המתקדמת בעולם ונמשיך להשקיע ולהוביל את תחום הנמלים בישראל ובעולם."
ניסן לוי, מנכ"ל נמל אשדוד, אמר: "נמל אשדוד ממשיך לפעול לייעול השירות ולמען קיצור התורים בנמלים לטובת המשק והכלכלה בישראל. מדובר בפרויקט מורכב ומאתגר, הנעשה מבלי לפגוע ברציפות התפקודית של הנמל. הסבת הרציפים למטען כללי והגדרתם כרציפים יעודיים למטען כללי, לצד מאמצים נוספים, יסייעו לנו להתמודד עם התור התפעולי ולצמצם את התעדוף הקיים היום בכללי רספ"ן למטענים אחרים. אנחנו ממוקדים ברצון לתת שירות מהיר ויעיל יותר ללקוחותינו."