בעיית התחבורה בישראל, כמו ברוב מדינות העולם, מחייבת חשיבה מתמדת ויצירת פתרונות תחבורתיים ל"פקקים" אשר הפכו זה מכבר למציאות קבועה בנוף הכבישים של ישראל ולבעיית זיהום האוויר שנגרם בעקבות פליטות הגאז מהרכב. השימוש בכלי תחבורה שיתופיים הוא מענה חשוב לאפשרות הניידות בתוך העיר והוא מרכיב נוסף במדיניות הכלל עירונית שהעיר מקדמת, במטרה להרחיב את אופציות השימוש בכלי תחבורה שיתופיים ולצמצם את השימוש בכלי רכב פרטיים.
כזכור, ב-17/5/22 פרסמה העירייה קול קורא המזמין חברות הפעלה לשירותי תחבורה שיתופית, להציע את שירותיהם באמצעות כלי תחבורה זעירים חשמליים מסוג קורקינט חשמלי, באשדוד. המכרז נסגר ב-7/6/22, וועדה מקצועית מיוחדת דנה בבקשות. שלוש חברות הפעלה נבחרו להעניק את שירותי השימוש בקורקינטים באשדוד – בירד, וינד וליים – וכרגע הן נערכות לפריסת הכלים ברחבי העיר.
"בסה"כ הוקצו בשלב זה 1,000 כלים לשלושת החברות, בהתאם לחלוקה שנקבעה מראש, והשבוע נתחיל בפיילוט לבחינת השירות" אומר יורם אסרף, מנכ"ל רשות הספורט שעמד בראש צוות ההקמה ואחראי על ניהול המיזם באשדוד. אסרף מוסיף ומציין כי המכרז החדש מאפשר ארגון וסדר להפעלת הכלים השיתופיים, קביעת מקומות עגינה לכלים, הסדרת החובות והזכויות ומערך האכיפה כנגד מי שעובר על החוק.
בקול הקורא הוגדרו כל הפרמטרים להפעלת השירות ובהם: פריסת הכלים בכל רחבי העיר בהתאם לקביעת העירייה לכל חברה, החזקת מלאי כלים על פי מכסה שאושרה, תחזוק והפעלת הכלים בהתאם לתקן, ניהול ותפעול של מערך הכלים בכל רחבי העיר והתחייבות לקבלת כל שינוי או עדכון עליו תודיע העירייה.
בטקס ההשקה של חברת בירד שהתקיים היום ברחבת העירייה, ציין אסרף כי העירייה פעלה באופן רציף על מנת ללמוד ולהסדיר את השירות באשדוד ובמהלך תקופת ההשקה היא תעקוב אחר חברות ההפעלה והשימוש הציבורי בכלים השיתופיים, על מנת למדוד את מידת ההצלחה. "ככל שהמיזם יצליח ויעמוד בתנאי הזיכיון וככל שיהיה צורך נרחיב אותו בהתאם. העיקר שהציבור ישכיל לעשות שימוש נכון ובטוח בכלים הללו" אמר והודה לכל השותפים ברשות הספורט, בעירייה ובלשכת המנכ"ל בהסדרת השירות שציבור רחב זקוק לו.
האם זה מותאם למי שיש טלפון כשר האם זה יחנה כמו עד עכשיו בכל חור ויסכן אותנו
חרדים אשדוד חייב לטפל בבעיה הזו ולקבל תשובה מגורמי המקצוע
לא מספיק מה שיש כבר ?
צריך עוד ?
זה כלי מסוכן לא רק לילדים גם למבוגרים