חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
לרגל השמחה במעונו

צפו: תושבי אשדוד חגגו את השבת עם הגאון רבי דניאל אלתר

זכתה העיר אשדוד לחוות שבת מרוממת במחיצתו של הגה"צ רבי דניאל חיים אלתר, בן זקוניו של הרה"ק בעל ה'פני מנחם' זי"ע, ראש ישיבת 'פני מנחם' לעמלי תורה ורב ביהמ"ד 'ארי שבחבורה', לרגל השמחה במעונו
השבת בצל הגה"צ רבי דניאל אלתר

זכתה העיר אשדוד בשבת זו, שבת קבלת התורה – פרשת יתרו, לחוות שבת מרוממת במחיצתו של הגה"צ רבי דניאל חיים אלתר , בן זקוניו של הרה"ק בעל ה'פני מנחם' זי"ע, ראש ישיבת 'פני מנחם' לעמלי תורה ורב ביהמ"ד 'ארי שבחבורה', ומי שאור תורתו בוקע ועולה מחיבוריו 'חדא פלפלתא' וגליון 'ניצוץ אחד'.

בשבת התקיימה שמחת הקידושא רבא לנכדתו של הגרד"ח, בת לבנו הגה"ח רבי אברהם מרדכי שליט"א מאשדוד, יחד עם שמחת הקידושא רבא לעוד שניים מחשובי אברכי ביהח"ס 'פני מנחם' באשדוד: הרה"ח רבי יוסף שפרן שליט"א נכדו של הגרמ"מ שפרן שליט"א, והרה"ח ר' אהרן אלבוים שליט"א נכדו של הגאון רבי שמואל דוד הכהן גרוס שליט"א. לכבוד בעלי השמחות ולכבודה של הקהילה, נענה הגאון שליט"א לעשות את השבת בעיר אשדוד.

סדרי השבת התקיימו באולם שע"י סמינר בית יעקב החדש, שבנשיאות הגרי"ב שרייבר שליט"א, ואשר הועמד עבור בני הקהילה ולכבודו של האורח, בעין טובה ובנפש חפיצה בידי ראשי הקהילה. במקום זה התקיימו התפילות וכן השולחנות.

כבר בליל שבת נשא הגרד"ח את משאו הראשון, שם עמד על מעלתם של בני ישראל שקיבלו התורה, כשהוא מקדים, כדרכו, כמה שאלות כמו מה חידש הקב"ה לאומות כאשר מנה בפניהם את לא לגנוב ולא תרצח, מצוות שהם מצווים עליהם כבני נח. והסביר באריכות שיש את ההסתכלות של גוי ויש הסתכלות של יהודי: גוי מבין את הדיברה לא תגנוב – לא לגנוב. יהודי, לעומת זאת, מבין בצורה אחרת: אל תהיה גנב, שזו משמעות אחרת, עמוקה ומרוממת יותר.

אולי יעניין אותך

לאחר תפילת ערבית עבר הציבור להתברך בברכת השבת. לאחר מכן פרצה רקידה ספונטנית של 'ובאו כולם' כשהרגשות גאו ועלו לכבודה של תורה.

סדרי השבת נמשכו ביום אז התקיימה שמחת ה'קידושא רבא', כשבעל השמחה קרא שם לבתו על שם אמו, הרבנית הינדא רחל אלתר ע"ה, שיום היא"צ שלה חל ביום זה. גם בעת הקידוש נשמעו דבריו של האורח הנעלה בשנית, כשהפעם הרחיב על המצוות המיוחדים שנמסרו לנשים – כה תאמר לבית יעקב.

לעת הסעודה השלישית נקהלו ובאו במקום רבים מתושבי העיר, כאשר במשך זמן רב שוררו שירי דבקות וכיסופין, ולאחר מכן נשא האורח מדברותיו. פעמיים זכו המסובים לשמוע דא"ח יוצאים מפיו, אחת באידיש ואחת בלשה"ק כדרכו, כאשר במתק פיו עמד על חשיבות ההתקשרות לצדיק, והאופן האמיתי שיש לעשות זאת, ומה היא האמת שאליה יש לחתור ובה להידבק.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: haredim.ashdod@gmail.com

הורידו עכשיו את האפליקצייה המובילה של 'חרדים אשדוד' אליכם לנייד
8 תגובות
אין לשלוח תגובות שאינם הולמות או מכילות דברי לשון הרע, הסתה ורכילות.
במידה ולא ניתן להגיב - הכתבה סגורה לתגובות.
עדכון תגובות במייל
עדכן אותי על
8 Comments
החדשות ביותר
הישנות ביותר הכי מדורגות
Inline Feedbacks
View all comments
חסיד גור-עבד ה'
1 שנה לפני

כמה שנאה יש בעולם הזה, הגרד"ח בסה"כ בא לשבת חיזוק.

לא מזוהה
1 שנה לפני

בדיוק

בעילום שם
1 שנה לפני

יחיו ויתפוצצו

אזרח מתוסכל
1 שנה לפני

לך חתיכת בוגד מטומטם מדובר בבן אדם שרודף כבוד ואין לו שום דבר עם התורה מידיעה ברורה (לשעבר הסתובבתי אצלו) אל תדבר בלי שאתה יודע

משה
1 שנה לפני

אשרינו שזכינו שהגאון הגיע לעירנו

בושה לאלו שהעזו לקרוא לו בכינויי גנאי

אולי יעניין אותך
עוד כותרות
error: Content is protected !!
דילוג לתוכן