חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
לאחר הטרגדיה באסון הגדול

צפו: המוני מנחמים פוקדים בימים אלו את משפחת דאבוש על פטירת אם המשפחה ע"ה

זרם המנחמים רבים לא מפסיק לפקוד את בית משפחת דאבוש ברובע טו' על פטירת האמא הצעירה בטרגדיה הנוראה שהיתה צנועה וחסודה, בעלת חסד ומוקירה תלמידי חכמים ומזכה את הרבים הרבנית הצדקנית מרת גלית דאבוש ע"ה כשהיא בת מה' שנים בלבד.

זרם מנחמים בבית האבלים

המנוחה ע"ה החנתה את רכבה ברחוב שבט לוי בעיר ברובע יב' ולפתע כשיצאה מהרכב, נמחצה לקיר ותוך זמן קצר השיבה את נשמתה הטהורה לבוראה, כשהיא מותירה אחריה את בעלה הוריה ושנים עשר ילדיה ונשים רבות שהיו משומעות לקחה שהיתה מחזקת אותן במשך השנים.

בכניסה לרחוב כבר לא שייך להיכנס, הכל מלא ברכבים, אדמור"ים, רבנים ראשי ישיבות אברכים עמך בית ישראל לא מפסיקים לבכות את האבידה הגדולה בטרגדיה הנוראה שהסתלקה כקרבן ציבור, נכנסים ויוצאים לצידם ילדים מתלמודי תורה ובנות בית הספר בית יעקב עם המלמדים והמורות אשר לומדים עם היתומים הרכים.

ראש העיר ד"ר יחיאל לסרי הגיע לבית המשפחה כשהוא מלא צער על האסון הנורא ואמר כי אין מילים שיכולים לבטאות את האסון והכאב הנורא, אך רק בעל הנחמות הרופא לשבורי לב, הוא ינחמכם ושלא תדעו שום צער יותר.

בעלה הרה"ג ר' אמיר דאבוש שליט"א ראש הכולל לאברכים מצויינים "אהבת ישראל" ברובע טו' בבית מדרש שהקים במשך שנים, משקיע יחד עם האברכים בלימוד התורה יומם ולילה, מקבל את ההמונים מבוקר עד ערב, כשלצידו ילדיו הקטנים.

אולי יעניין אותך

הרב עובדיה דהן יו"ר המועצה הדתית הגיע לנחם יחד עם משלחת רבנים חשובה וציין בפני בעלה שיחי' כי שמע על המנוחה במועצה הדתית מעבודתה החשובה בהתנדבות במחלקת מקוואות שדאגה לקבל כלות לפני נישואיהם במאור פנים מיוחד, דאגה בכל נפשה ובכל מאודה להרחבה גבולות הקדושה והטהרה בעיר במסירות נפש עילאית, גם שלא הכרתי אותה אישית, אבל שמעתי במחלקה וראיתי את הכאב הנורא ששמעו את הבשורה הקשה, כולם ציינו פה אחד את גדלותה של המנוחה ע"ה שהיתה ממש מיחידי סגולה, כמה היתה מחזקת נשים בשיעורי תורה, בהערכה מיוחדת לתלמידי חכמים והערכה גדולה ללימוד התורה, כאשר התמסרה בכל כוחה למען חינוך ילדיה בדרך התורה, כדי שבעלה יוכל לעסוק בתורה וימשיך בסדר לימודו יום יום עם האברכים בכולל.

אין ספק שזה עולה תמימה כקרבן ציבור, אמר הרב עובדיה דהן וסיים בדברי נחמה: ממרום תנוחמו בתוך שאר אחינו בני ישראל ובתוך אבלי ציון וירושלים ולא תוסיפו לדאבה עוד, ובהמשך דרכה הגדולה תנוחמו, ויהי רצון שיתקיים בנו הכתוב: ובלע המוות לנצח ומחה ה' אלוקים דמעה מעל כל פנים, יהא רעוא שבגנזי מרומים ימליץ טוב בעדינו, ונזכה לגאולה השלמה בקרוב ולתחית המתים במהרה בימינו. את האשכבה ערך הגאון רבי מרדכי עמר רבה של איפיני מצרפת שנאש גם דברי התעוררות לזכרה של המנוחה ע"ה.

אתמול הגיעו לנחם סגן ראש העיר הרב יחיאל וינגרטן מאגודת ישראל, וחבר מועצת העיר הרב חיים אמסילי מש״ס, והבוקר הגיעו לנחם ממלא מקום ראש העיר אבי אמסלם מש״ס, והרב רפי עמר מחזיק תיק החינוך החרדי של הציבור הספרדי בעיר.

 

דברי התעוררות נשא הבוקר ידידו מהכולל הגאון רבי מכלוף עזריאל שליט"א רב ק"ק "בני תורה חניכי הישיבות" רובע ז' בעת שלמדו יחד במשך שנים רבות בהיכל הכולל שע"י ישיבת "שובה ישראל" וציין את מותם של שני בני אהרון שזה בדיוק רמוז בפרשת השבוע שקראנו ואמר, שקשה לנו לנחם כזה מקרה כואב וקשה ולכן אנו אומרים תנוחמו מן השמים, כי אנו לא מסוגלים כמו שמצינו אצל שני בני אהרון.

יצויין כי המוני מנחמים מספרים שנכנסו לבית המשפחה כואבים ושבורים ולא ידעו במה לפתוח, ולפתע דווקא אב המשפחה הרה"ג רבי אמיר שליט"א מחזק את הבאים בדברי אמונה, חיזוק ובטחון שבדבריו מתאר את מסכת חייה המפוארת בעבודת ה', באהבת התורה ובאהבת תלמידי חכמים ומעשי חסד רבים שרבים אנו לא שמענו עליהם ורק בימים אלו אנו שומעים כל פעם עוד מעשה של חסד, עוד מצוות שהיתה עושה שלא ידענו עליהם תוך כדי שמצדיק עליו את הדין אהבה.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: haredim.ashdod@gmail.com

הורידו עכשיו את האפליקצייה המובילה של 'חרדים אשדוד' אליכם לנייד
5 תגובות
אין לשלוח תגובות שאינם הולמות או מכילות דברי לשון הרע, הסתה ורכילות.
במידה ולא ניתן להגיב - הכתבה סגורה לתגובות.
עדכון תגובות במייל
עדכן אותי על
5 Comments
החדשות ביותר
הישנות ביותר הכי מדורגות
Inline Feedbacks
View all comments
שרית, לוד
1 שנה לפני

ת.נ.צ.ב.ה. צדקת גדולה.

בעילום שם
1 שנה לפני

ת.נ.צ.ב.ה

מזל
1 שנה לפני

שלא תדעו צער משפחה יקרה יהי זכרה ברוך

יוסף
1 שנה לפני

לא יקרה כלום אם תזכירו את אבי אמסלם
נכון שהבוס יחיאל לסרי לא מסכים
אבל שזה לא יהיה שקוף

אולי יעניין אותך
עוד כותרות
error: Content is protected !!
דילוג לתוכן