חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
"1,084,251 ילדים באי ביטחון תזונתי"

צפו: הח"כ האשדודי מציג נתונים מחרידים – כמה משפחות וויתרו על תרופות או טיפול רפואי?

ח"כ יעקב טסלר, תושב אשדוד, נאם במליאת הכנסת במסגרת דיון שיזם על יוקר המחייה. בנאומו הציג את הדו"ח שפורסם היום לפיו מאות אלפי משפחות יישארו רעבות בראש השנה ועזק את זעקת העם. צפו

ח"כ יעקב טסלר, תושב אשדוד, נאם היום (שני) במליאת הכנסת במסגרת דיון שיזם על יוקר המחייה. בנאומו הציג את הדו"ח שפורסם היום לפיו מאות אלפי משפחות יישארו רעבות בראש השנה. "את הציבור לא מעניין יותר, כן ביבי, לא ביבי. את אזרחי ישראל מעניין כמה הם ישלמו מחר על הלחם, על החלב, על הפסטה הטונה והעוף".

טסלר אמר: "בנט, לפיד, ליברמן ומיכאלי הצהירו בהקמת הממשלה. 'אנחנו נעסוק רק למען האזרחים. נעסוק רק בחיים עצמם. לא בפלשתינים. אלא רק בצורכי העם בישראל'. נו מה עשיתם? איפה שנגעתם הרסתם. פגעתם בחיים עצמם. יוקר המחייה זו מגיפה".

"כ-20% מהמשפחות בישראל נמצאות באי ביטחון תזונתי חמור. ובמספרים: 1,084,251 ילדים נמצאים באי ביטחון תזונתי. מתוכם, 601,058 ילדים באי ביטחון תזונתי חמור. בסך הכול כ-2 מיליון נפשות חיות באי בטחון תזונתי בשנת 2022. 67% מהמשפחות נתמכות הסיוע, נאלצו לוותר על רכישת תרופות או טיפול רפואי נחוץ כי לא יכלו לשלם עבורם. למעלה מ40% מנתמכי הסיוע חוו בשנה האחרונה ניתוק מחשמל או מים, כיוון שלא הצליחו לשלם את החשבונות, וזה רק חלק מהנתונים המפחידים של המדינה, שאמורה לדאוג לביטחון תזונתי ובריאותי לאזרחיה.

"הכול התייקר וכולנו משלמים מחיר יקר, תרתי משמע, על ההרפתקה המטורפת שהובלתם את המדינה לתוכה, עד שהצלחנו להפיל אתכם. אבל לצערנו, הספקתם להרוס ולפגוע בכל תחום וענין. ערכית ומסורתית. קשישים שנדרשים להחליט בין פסטה לתרופות, – זו מגפה! הורים שנדרשים להכריע בין חלב לספר לימוד – זו מגפה! זוג צעיר שצריך לבחור בין בגד לחג או שכר דירה – זו מגיפה!

אולי יעניין אותך

"המציאות היומיומית איתה מתמודדים רבבות מאזרחי ישראל קשה ויקרה. אנשים עובדים ששכרם נשחק בגל ההתייקרות ששטף את ישראל, ניסו לספוג בדומייה את ההתייקרויות אך הגיעו לפת לחם. המצב הזה לא יכול להימשך. לכן הגשתי בקשה דחופה לקיים את דיון הפגרה על יוקר המחיה. כי יש נושאים בהם צריכה להיות אחדות. העוני בישראל, ילדים שמגיעים לפת לחם, אלו קשיים שבקונצנזוס. אין מגזר שניצל מהגזירות הללו. למרות הבחירות ואולי דווקא לכן, הזעקה חייבת להישמע.

"גל ההתייקרויות אינו רק מספר בסטטיסטיקה בעיתונים הכלכליים. לרבבות משפחות זהו הקו האדום המפריד בין אם יצליחו להביא אוכל הביתה או לא. אם הילדים ילכו לבית הספר עם כריך בתיק או לא. ולא מדובר פה בבודדים. מדובר בעשרות אלפי משפחות ישראליות. אין אחד מאיתנו שלא מכיר אישית לפחות משפחה אחת שהגיעה למצב הנורא הזה. ושלא יספרו לנו סיפורים. המצב הזה אינו רק תוצאה מהאינפלציה העולמית או המלחמה באוקראינה. עם התירוצים הללו אי אפשר לקנות במכולת. זו אשמתם הישירה של הממשלה המנופחת, המנותקת והיהירה.

"הנה לפני קצת יותר מחודש, דווח בחדשות, כי בצל גל ההתייקרויות, מדווחות הרשתות על החמרה במספר הגנבות של מוצרי מזון לתינוקות. 'לחלק מהאימהות אין ברירה'. בעקבות כך, יש מי שהחליטו להעביר את המוצרים האלו למדפים סגורים מאחורי הקופות. במקביל, העמותות מקבלות עוד פניות מהורים שמצויים במצוקה כלכלית. ואני רוצה לשאול אתכם: איך אתם יכולים לעמוד מנגד מול אימא שנאלצת לגנוב מטרנה, כדי להאכיל את בנה התינוק? איך אתם מסוגלים להביט בפרצופם של ילדים שאין להם אוכל? איך אתם לא משפילים מבט מול אבא שלראשונה בחייו נאלץ ללכת לבית תמחוי, רק כדי להביא לילדיו ארוחה חמה ? מה התשובה שלכם לזוגות הצעירים שכנראה לא יוכלו לעולם להגיע לדירה משלהם? רק על השאלות האלו מתקיימות הבחירות האלו.

"את הציבור לא מעניין יותר, כן ביבי, לא ביבי. את אזרחי ישראל מעניין כמה הם ישלמו מחר על הלחם, על החלב, על הפסטה, הטונה, העוף. מעניין אותם כמה יעלה להם הדלק. כמה יעלה להם התחבורה הציבורית. אם תהיה להם קורת גג או לא. אם יצליחו להתפרנס ולחיות כאן בכבוד או לא. זה מה שמעסיק את הציבור. רק לזה הממשלה נדרשה לתת מענה, לא לשום דבר אחר. הממשלה נכשלה בזה כישלון חרוץ!

"אחרי הבחירות נתקן בעז"ה את כל מה שהרסה הממשלה בימי חייה הקצרים. המשבר הכלכלי העולמי הוא הזדמנות לבצע שינויים בשוק הישראלי, כדי להוזיל את יוקר המחיה. הקלות ברגולציה, הטבות במיסוי ומתן תמריצים ליצרנים וליבואנים להוזיל את המחירים. אותו דבר בשוק הדיור. הצפה של השוק במלאי דירות חדשות לצד הוזלת חומרי הבניין והסטת המשקיעים מנדל"ן לאפיקים אחרים. יש מה לעשות. יוקר המחיה אינה גזירת גורל שלא ניתן להתמודד מולה. יש פתרונות, ואנחנו נדרוש ליישם אותם.

"בקרוב מאד נחליף בעז"ה את הממשלה המנותקת הזו, בממשלה חברתית המחוברת לכל שכבות העם ולא רק לטייקונים. נדאג לכל אחד ואחד מאזרחי ישראל שלא יישאר רעב. זה יהיה התנאי המרכזי שלנו לכל ממשלה. לא להשאיר אף אחד מאחור. לא להשאיר אף אחד רעב בישראל. לקראת ראש השנה, אבקש לאחל שנה טובה ומתוקה. תכלה שנה וקללותיה תחל שנה וברכותיה", סיים טסלר.

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: haredim.ashdod@gmail.com

הורידו עכשיו את האפליקצייה המובילה של 'חרדים אשדוד' אליכם לנייד
תגובות
אין לשלוח תגובות שאינם הולמות או מכילות דברי לשון הרע, הסתה ורכילות.
במידה ולא ניתן להגיב - הכתבה סגורה לתגובות.
עדכון תגובות במייל
עדכן אותי על
0 Comments
החדשות ביותר
הישנות ביותר הכי מדורגות
Inline Feedbacks
View all comments
אולי יעניין אותך
עוד כותרות
error: Content is protected !!
דילוג לתוכן