חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
הורחבה הזכאות

התפנתם לבית החולים באמבולנס ולא התאשפזתם? ייתכן ואתם זכאים להחזר דמי הנסיעה • כל הפרטים

מליאת הכנסת אישרה בקריאה שניה ושלישית את הצעת חוק ביטוח בריאות ממלכתי (תיקון מס' 67), התשפ"ג-2023 של חברת הכנסת חוה אתי עטייה. 7 חברי כנסת תמכו בהצעה, ללא מתנגדים או נמנעים • הפרטים המלאים
תמונת איסטולרציה. צילום ברוך הופמן דוברות מד"א

רבים מאתנו יודעים: במידה והתפנתם לבית החולים באמבולנס ולא אושפזתם לטיפול בבית החולים – עלות הפינוי נופלת עליכם.

מליאת הכנסת אישה לפני זמן קצר תיקון חוק חשוב והרחיבה את הזכאויות הפוטרים מתשלום מקרים מסוימים.

על פי החור שאושר בקריאה שניה ושלישית ונכנס לספר החוקים מוצע להרחיב את הזכאות להחזר דמי נסיעה בניידת טיפול נמרץ או באמבולנס כך שיינתן החזר מלא, אך לא יותר מתעריף מד"א, בעד הוצאות הסעה כשהמבוטח שהוסע נפטר בטרם אושפז. ההחזר יינתן כנגד קבלה.

כמו-כן, מוצע לקבוע כי מבוטח שמלאו לו 80 שנים והוא זכאי לגמלת סיעוד ברמה 5 או ברמה 6 וזכאי גם לגמלת הבטחת הכנסה, יהיה זכאי בעד הוצאות הנסיעה לבית החולים בניידת טיפול נמרץ או באמבולנס להחזר, כנגד קבלה, של 50% מסכום ההוצאה ששילם, אך לא יותר מ-50% מתעריף מד"א.

אולי יעניין אותך

בדברי ההסבר להצעה נכתב: "לפי חוק ביטוח בריאות ממלכתי, מבוטח המפונה לבית חולים בניידת טיפול נמרץ או באמבולנס, מקבל החזר כספי מלא של ההוצאה מקופת החולים רק במידה שאושפז. נוצר מצב אבסורדי שמי שמפונה לבית החולים ונפטר לפני שאושפז, יקבל החזר של 50% מן ההוצאה בלבד.

קשישים סיעודיים נאלצים להתפנות באמבולנס בתדירות גבוהה יותר, לעיתים רק כדי לקבל טיפול רפואי. הדבר מטיל הוצאה כלכלית כבדה על המבוטחים ועל בני משפחותיהם. נמצא שהחוק כיום פוגע בזכותם של המבוטחים לקבלת טיפול רפואי מציל חיים ובייחוד מבוטחים משכבות המוחלשות באוכלוסייה, אשר יימנעו מפינוי באמבולנס בשל העלויות הכרוכות בכך. הצעת חוק זו נועדה להקל את הנטל הכלכלי המוטל על קשישים סיעודיים ועל בני המשפחה של אדם שנפטר".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: haredim.ashdod@gmail.com

הורידו עכשיו את האפליקצייה המובילה של 'חרדים אשדוד' אליכם לנייד
תגובות
אין לשלוח תגובות שאינם הולמות או מכילות דברי לשון הרע, הסתה ורכילות.
במידה ולא ניתן להגיב - הכתבה סגורה לתגובות.
עדכון תגובות במייל
עדכן אותי על
0 Comments
החדשות ביותר
הישנות ביותר הכי מדורגות
Inline Feedbacks
View all comments
אולי יעניין אותך
עוד כותרות
error: Content is protected !!
דילוג לתוכן