חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
זהירות!

עשרות נעקצים מידי יום במאות שקלים: כך עובדת השיטה

רבים מאיתנו נעקצים פעם בפעם, חלקם בידיעה בדיעבד וחלקם ללא ידיעה כלל • השיטה והפיתרון

קרדיט: Freepik

חיה לוין תושבת אשדוד גילתה בשבוע האחרון להפתעתה בפירוט החיובים בכרטיס האשראי עסקה בסך 1,848₪ ללא שיודעת כל פרט על העסקה. היא פונה אל חברת האשראי ומבקשת לברר על העסקה שאינה מוכרת לה, בחברת האשראי אמרו כי העסקה בוצעה על ידה בעסקה טלפונית, אך חנה לא מכירה את העסק, את כתובת העסק, ולא רכשה כל שירות ממנו.

היא פונה אל ״חרדים אשדוד״ בבקשת עזרה, לאחר בדיקה לעומק של המקרה, עולה כי חנה נעקצה בקרוב ל-2,000₪ על ידי הונאת רשת.

״הונאת רשת״

בציבור החרדי לא כל אחד יכול להיעקץ ב״הונאת רשת״, אך רבים מהמגזר משתמשים לצורך עבודתם במכשירים חכמים בסינונים שונים, ו-SMS יש לכל אחד כזה.

חנה מתברר, קיבלה הודעה שכזו ביום ראשון שעבר, ובה נכתב כי חבילה שהזמינה מחו״ל נתקעה ובכדי להמשיך את הגעתה לישראל עליה להיכנס לקישור שצורף בהודעה. חנה כמו רבים מתושבי ישראל רוכשים ומזמינים בגדים באינטרנט, והיא לא העלתה בדעתה כי מדובר כלל בהונאה, אלא האמינה כי מדובר בפורצדורה שנתעקה, ולכן נכנסה אל הקישור שם נכתב כי עליה לשלם 10.5₪ דמי מכס בישראל. לאחר שהזינה את פרטי האשראי הייתה בטוחה כי החבילה שהזמינה אכן אושרה ותגיע אליה בזמן הקרוב.

אולי יעניין אותך

אך התברר כעת כי אין מדובר כלל בחבילה אותה הזמינה לישראל, אלא בהונאת רשת אליה נפלה, והגביה אם תהיתם לא הייתה בסך 10.5₪ – אלא 1,848₪ שנגבו ממנה.

סיפורה מסתיים בצורה טובה וללא נזק לאחר שבעזרתנו פנתה שוב לחברת האשראי וביקשה לבטל את העסקה, והסכום הועבר לחשבונה ותזוכה בגין זה.

אך חנה איננה היחידה, רבים נעקצים בשיטה זו – ורבים מאיתנו לא עוברים בכל חודש על חשבון האשראי, ובהצצה מהירה לחשבון ניתן להבחין פעם בפעם בעסקאות שאינם מוכרות.

וכך עובדת השיטה

ההונאה בדרך כלל זהה לסיפורה של חנה, הודעת SMS שמתקבלת על חבילה שנתקעה בדרך אליכם וקישור לקבלת המשך פרטים.

לאחר שנכנסתם אל הקישור, אתם רואים כי מדובר בתשלום עבור מכס שנתקע בחבילה שכביכול הזמנתם, לצורך האמינות אף מתנוסס על ההודעה לוגו רשמי של חברת המשלוחים הגדולה UPS, ובכדי ״לקבוע תאריך הגעה״ עליכם להמשיך בתהליך.

כעת אתם ממש כבר תראו תאריך ושעה ״שהמשלוח שלכם״ יגיע אליכם, ורק נותר לכם להזין את פרטי המשלוח.

וכאן כבר אנחנו מגיעים לתרמית, חלון להזנת פרטי אשראי – רק בסכום של 10.5₪, שאם תסתכלו מאוחר יותר בפירוט – הסכום יכול להגיע לסכומים גבוהים בהרבה יותר.

הפיתרון

אל תתפתו! משטרת ישראל מפרסמת פעם בפעם הודעה לציבור בה קוראת מהתושבים לא להיכנס לקישורים לא מוכרים. ולא להתפתות גם כשנראה שמדובר בחבילה שהזמנתם, וגם כשנראה שהסכום הוא מזערי.

וחשוב, תעברו על חשבונות האשראי, תבדקו עסקה עסקה. עוקצים נוספים ברשת לא חסרים, זהו סיפורה של הונאה בודדת, אך העורמים אינם בולים באף אמצעי, והם כבר חושבים על העוקץ הבא.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: haredim.ashdod@gmail.com

הורידו עכשיו את האפליקצייה המובילה של 'חרדים אשדוד' אליכם לנייד
8 תגובות
אין לשלוח תגובות שאינם הולמות או מכילות דברי לשון הרע, הסתה ורכילות.
במידה ולא ניתן להגיב - הכתבה סגורה לתגובות.
עדכון תגובות במייל
עדכן אותי על
8 Comments
החדשות ביותר
הישנות ביותר הכי מדורגות
Inline Feedbacks
View all comments
1 שנה לפני

[…] הקודמים הבאנו מספר דרכים של הונאות כמו: עוקץ של הודעת התחזות מחברת המשלוחים UPS, הונאת הרשת בהתחזות לאפליקצית bit, עוקץ החופשות, ועוד […]

1 שנה לפני

[…] הקודמים הבאנו מספר דרכים של הונאות כמו: עוקץ של הודעת התחזות מחברת המשלוחים UPS, הונאת הרשת בהתחזות לאפליקצית bit, עוקץ החופשות, ועוד […]

איקה
1 שנה לפני

היום קיבלתי הודעה כזאת ולמזלי חשדתי ולא הכנסתי נתונים.

לימור
1 שנה לפני

אני נעקצת מכרטיסי אשראי בלי קשר להודעות.לי נראה שיש אקרים בישראכרט!!!!!!!

תקוה נגר נגר
1 שנה לפני

אתמול קיבלתי הודעה כזו מכיוון שלא הזמנתי כלום לא רשמתי פרטי אשראי

אני
1 שנה לפני

ואו..קיבלתי החודש כמה כאלה ולא נכנסתי כי לא הזמנתי כלום..

זבולון
1 שנה לפני

אני לא מאמין

אני קיבלתי הבוקר כזה הודעה ושילמתי באשראי
יואו

תודה לכם. אני יפנה מיד לחברת האשראי

אולי יעניין אותך
עוד כותרות
error: Content is protected !!
דילוג לתוכן