חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
נזקי החות'ים:

עיכובים והתייקרויות משמעותיות בשרשרת האספקה הימית

בport2port פורסם כי, על פי נתוני חברת "פרייטוס" כ-19% מהסחר העולמי במכולות, יוסט ויפליג מרחק של 2,500 עד 3,500 מיילים ימיים נוספים, קרי בין 7 ל-14 יום נוספים בתנועה. מציינים כי נרשמה עלייה של 14% בתעריפי ההובלה בין אסיה וצפון אירופה. ועוד נקודת מבט נוספת על התמודדות העובדה בתקופה הזו ממישל ביטון יו"ר ועד עובדי תפעול בנמל אשדוד.
צילום: עמיחי חדד

 

ההסלמה של התקפות החות׳ים על כלי שיט בים האדום הובילה לכך שמחצית מחברות הספנות הגדולות בעולם הכריזו על הסטת הפלגותיהם דרך תעלת סואץ. תנאי השוק עשויים למתן את ההשפעה בהשוואה לחסימת סואץ של 2021, אך סביר להניח שהדבר יגרום לעיכובים מתמשכים ועלייה בדמי ההובלה.

יו״ר דירקטוריון נמל אשדוד בוועידת ישראל לעסקים: ״עובדי הנמל יודעים לעבוד גם תחת אש״

שאול שניידר, יו״ר דירקטוריון נמל אשדוד, השתתף בוועידת ישראל לעסקים ואמר: ״מתחילת המלחמה אנו בנמל אשדוד עובדים סביב השעון. השפעת החות׳ים על העיכוב בתובלה הימית הוא כ-20 ימים. אמנם מחירי התובלה הימית עלו, אבל לא בצורה דרמטית״

 

שאול שניידר, יו״ר חברת נמל אשדוד | צילום: פבל טולצ'ינסקי

על איום החות׳ים אמר שניידר: ״סיכון נתיבי השיט על ידי החות׳ים הוא בעיה גלובלית וישראל היא רק בורג קטן. מצרים תפסיד כ-10 מיליארד דולר בשנה אם לא יתאפשר לעבור בתעלת סואץ וגם ירדן בסיטואציה דומה. נמל אשדוד נמצא במוכנות מלאה, למרות אתגרי המלחמה. כמתקן אסטרטגי של מדינת ישראל, אנו ערוכים מתחילת המלחמה למצב חירום ונוכל לקלוט בהצלחה ספינות אשר יופנו אלינו, אם זה מנמל אילת או מכל נמל, בשל איום כזה או אחר. השפעת החות׳ים על העיכוב בתובלה הימית הוא כ-20 ימים. אמנם מחירי התובלה הימית עלו, אבל לא בצורה דרמטית״.

אולי יעניין אותך

 

"פרייטוס" כותבת בדו״ח מיוחד כי ״פעולות האיבה החות׳יות בים האדום מהוות איום ישיר על הסחר הימי, מה שמוביל להסטות של מסלולי ההפלגות. האירוע הבולט ביותר, חטיפת אניית גלנוע שהובילה רכבים, מדגישה את חומרת המצב. תקריות אחרות כוללות התקפות על מכליות נפט ואניות מסחריות, התורמות לאי ודאות ולסיכון באחד מהמסדרונות הימיים העמוסים בעולם״.

 

ההשלכות העיקריות של האירועים הם כי 19% מהסחר העולמי במכולות יוסט ויפליג בין 2,500 ל-3,500 מיילים ימיים נוספים – מרחק שייקח בין 7 ל-14 יום נוספים בתנועה. המשמעות היא התייקרות של 15 עד 20 אחוז עבור חברות ההובלה. על פי פרייטוס, חברת צים הודיעה כי תעריפי ההובלה בין אסיה וצפון אירופה יעלו ב-14% ויעמדו על 3,300 דולר למכולת 40 רגל לעומת מחיר של 2,400 דולר למכולת 40 רגל לפני הסטת המסלול.

 

ראש מחלקת המחקר של פרייטוס מציין בפרסום כי מארסק צופה שייקח כמה שבועות עד שכוח המשימה הימי בראשות ארה״ב יחזיר את הביטחון לים האדום. כמו כן ציינו בדו״ח כי חברת ONE הצטרפה לרשימה של שש מתוך עשר חברות הספנות הגדולות בעולם שיסיטו את מסלולן מהים האדום ותעלת סואץ, ויקחו מסלולים ארוכים ויקרים יותר ליעדיהם.

ממישל ביטון יו"ר עובדי תפעול בנמל אשדוד נמסר ל"חרדים אשדוד":

"עובדי הנמל מוכחים שוב ושוב שיש על מי לסמוך
לא קורנה. לא מלחמה יעצרו את העובדים להסתגר בבית חרף שבני המשפחה בממדים ויש הזעקות גם בעיר וגם בנמל לעובדי מחלקת תפעול שעובדים בתוך האוניות
אין איפה להסתתר ועדיין מגיעים לעבודה !!
הלקוחות יודעים ומעריכים זאת, ומעדיפים להמשיך להגיע לנמל אשדוד, קודם כל בגלל העובדים המצויינים והמקצועים, מה שאין בנמלים אחרים.
רק השבוע פקדה את נמל אשדוד אוניה גדולה ותוך מספר ימים פרקה ויצאה, לעומת אוניה מאותו סוג של מטען בנמל חיפה סיימה לפרוק אחרי 47 ימים !!!
קורא ללקוחות תמשיכו לפרוק סחורות בנמל אשדוד הוכחנו שאנחנו מספר 1!
ובהזדמנות זו להודות להם על האמון בעובדי נמל אשדוד."

מישל ביטון

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: haredim.ashdod@gmail.com

הורידו עכשיו את האפליקצייה המובילה של 'חרדים אשדוד' אליכם לנייד
תגובות
אין לשלוח תגובות שאינם הולמות או מכילות דברי לשון הרע, הסתה ורכילות.
במידה ולא ניתן להגיב - הכתבה סגורה לתגובות.
עדכון תגובות במייל
עדכן אותי על
0 Comments
החדשות ביותר
הישנות ביותר הכי מדורגות
Inline Feedbacks
View all comments
אולי יעניין אותך
עוד כותרות
error: Content is protected !!
דילוג לתוכן