חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
פרסום ראשון

עו"ד שלמה אלבוים פונה בשם תושבי אשדוד ליצחק גודלקנופף: תעצור את הבנייה בעיר

עו"ד שלמה אלבוים פומה ליצחק גולדקנופף בשם תושבי אשדוד לעצור את בניית דירות חדשות בעיר, בעקבות זיהום האוויר החמור, כפי שהציע לעשות בחיפה • לדבריו, זיהום האוויר באשדוד חמור פי כמה וכמה מחיפה
שר השיכון ושר במשרד רה״מ יצחק גולדקנופף. קרדיט: ערוץ הכנסת

עורך הדין שלמה אלבוים שיגר היום (שלישי) מכתב לשר הבינוי והשיכון יצחק גודלקנופף, בשם תושבי אשדוד, בו הוא תוהה מדוע השר לא עוצר בניית דירות חדשות באשדוד, על רקע זיהום האוויר החמור בעיר, כפי שהציע לעשות בחיפה.

אלבוים כותב במכתבו כי פנו אליו מספר תושבי אשדוד, בעקבות הודעת השר מלפני כשבוע, לפיה הוא שוקל לעצור את הבניה באיזור חיפה, זאת נוכח "זיהום האוויר החמור בעיר", כלשונו.

"לטענתם, בהנחה כי הנך דואג אכן לכלל התושבים, כפי שמתבקש מתוקף תפקידך, תמוה מאד מדוע אתה מבקש לבלום דווקא את הבניה באיזור חיפה, וזאת על אף שהמחקרים האחרונים (דו"ח המשרד להגנ"ס 2022) הוכיחו כי מגמת איכות האוויר בעיר חיפה דווקא מצויה בשיפור מתמיד וכי לא נשקפת כל סכנה לתושבים (המחקר האחרון, שקבע כי נמדדו רמות גבוהות של תחלואה בעיר, מתייחס לנתוני עבר – בטרם יושמו במפרץ חיפה ההנחיות לשיפור מזג האוויר במפעלים) וזאת דווקא כאשר בערים אחרות המצב מדאיג ביותר", כותב עורך הדין.

לדבריו, אותם תושבים טוענים כי בעיר מגוריהם, אשדוד, העיר הם חשופים לסכנה של ממש, וזאת בשל המפעלים הממוקמים באיזור התעשיה – זיהום תעשייתי, יחידות מזהמות בתחנות אשכול, מאגר הקונדנסט ועוד, שהביאו לעליה חמורה ברמת המזהמים ופליטות החומרים המסרטנים, עד לרמה הגבוהה ב-45% ממצב זיהום האוויר בחיפה.

אולי יעניין אותך

הוא טוען במכתבו כי נתונים אלו אף גרמו לעליה בשיעור ברמת התחלואה בעיר, דבר שהוכח במחקרים האחרונים של במשרד להגנ"ס (מחקר אחרון נערך ב-2019, שהוכיח כי אלו שחשופים לזיהום הם בעיקר תושבי הרבעים הצפוניים: א' ב' ג' ו' ז'). מאז, סביר להניח שהמצב רק הורע לאור ריבוי המפעלים המזהמים ואי ביצוע צעדי הפחתת וניטור זיהום.

"כתוצאה מהעליה ברמת הזיהום בעיר אשדוד דורשים תושבי העיר לעצור מיידית את פעילות המפעלים הגורמים לזיהום חמור, ואילו תושבי גן יבנה אף יצאו להפגנות בהן דרשו לנקוט בפעולות מיידיות לעצירת הזיהום", הוא כותב.

"בשל כך", מציין אלבוים, "מאחר והבניה החדשה במסגרת הסכם הגג לעיר אשדוד אמורה להתבצע בעיקר באיזורים הצפוניים (בין היתר קריית חלוצים), אך מתבקש כי כמי ששם נגד עיניו את מצב זיהום האוויר בסמוך למרכזים האורבניים – דבר שיש לברך עליו – תורה מיידית על הקפאה ולפחות בחינה של המשך הבניה בעיר אשדוד, עד לנקיטת צעדים מיידיים שיביאו להפחתת זיהום האוויר בעיר".

"אני מקווה כי אכן קריאתך לעצירת הבניה בחיפה נובעת אכן מדאגה כנה לשלום הציבור, כך שקריאה דומה והפעם בנוגע לאשדוד תבהיר כי אכן פעילותך במשרד מתבצעת תוך ראיית כלל צרכי הציבור הישראלי. בהזדמנות זו, אבקש לאחל לך בהצלחה בתפקידך החדש", לשון מכתבו של עו"ד אלבוים.

מכתבו של שלמה אלבוים לגולדקנופף

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: haredim.ashdod@gmail.com

הורידו עכשיו את האפליקצייה המובילה של 'חרדים אשדוד' אליכם לנייד
7 תגובות
אין לשלוח תגובות שאינם הולמות או מכילות דברי לשון הרע, הסתה ורכילות.
במידה ולא ניתן להגיב - הכתבה סגורה לתגובות.
עדכון תגובות במייל
עדכן אותי על
7 Comments
החדשות ביותר
הישנות ביותר הכי מדורגות
Inline Feedbacks
View all comments
ניסים
1 שנה לפני

אינטרסנט מגעיל

אזרח מתוסכל
1 שנה לפני

מה שבטוח שאלבוים מנסה לייצר פרובקציה לא הבנתי למה זה דחוף לו אבל כמו שתמיד הלך נגד כל מי שלא הולך איתו יד ביד גם הפעם אלבוים שונא את גולדקנופף וזה הסיבה לדעתי אנו מבקשים ממך עו"ד אלבוים אל תעזור לנו ואל תפריע לנו כנאמר לא מדובשך ולא מעוקצך……..

פולטי ליקורקט
1 שנה לפני

יש לי הרגשה שהמכתב על רקע סכסוך פנימי באשדוד
לא הצלחתי לקרוא בין השורות מה באמת המניע של גולדקנופף לעצור בחיפה הבניה
אולי כי יש בחיפה קהל גדול מחסידי הראש ישיבה

אולי יעניין אותך
עוד כותרות
error: Content is protected !!
דילוג לתוכן