חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
כוונו שעונים

עוד מעט זה קורה: שעון החורף חוזר – שעה אחת אחורה ושינה ארוכה יותר לכולנו

ההמתנה הסתיימה: בעוד ימים ספורים, שעון החורף ייכנס לתוקפו ויביא עימו את אחת ההטבות האהובות ביותר – שעת שינה נוספת. לאחר קיץ חם וממושך, שמילא את יומנו בשעות אור ארוכות וקרני שמש עזות, תור החורף מגיע, ואיתו שינוי במעבר בין היום ללילה.

בלילה שבין שבת לראשון, ה-26 וה-27 באוקטובר 2024, בשעה 02:00 בדיוק, מחוגי השעון יזוזו שעה אחורה – כך שבמקום להיות 02:00, השעה תהפוך ל-01:00. השינוי הזה מאפשר לנו להרוויח שעה נוספת במיטה, להתעורר רעננים יותר, ולהתכונן להמשך החורף שהולך וקרב.

שעון החורף: למה ואיך?

המעבר לשעון חורף מתבצע כל שנה בישראל, בדרך כלל בסוף אוקטובר, כדי להתאים את שעות האור והפעילות לשעות האור הטבעי בעונת החורף. מעבר לשעון חורף מאפשר ניצול טוב יותר של האור בשעות הבוקר, כשברוב המקרים אנשים כבר נמצאים בשגרת יומם, ומקטין את הבזבוז האנרגטי הנובע מתאורת לילה.

אולם לא הכל ורוד – המעבר לשעון חורף אומר גם שהשמש תתחיל לשקוע מוקדם יותר בשעות הערב, מה שעלול להוביל לימים שנראים קצרים וחשוכים יותר. ישנם אלו שחשים שינויים במצב הרוח ואפילו עייפות מוגברת בעקבות השינוי הזה, אך רוב הציבור דווקא מחכה לו כדי להנות משעת מנוחה נוספת.

אולי יעניין אותך

עד מתי שעון החורף?

שעון החורף יימשך עד ה-28 במרץ 2025, אז שוב נזיז את השעון קדימה עם תחילת שעון הקיץ. למרות השינוי הזה, עבור רבים מאיתנו מדובר בחזרה לסדר יום יותר טבעי וקל להתמודדות, כשהשעות מותאמות יותר לזמני הזריחה והשקיעה.

איך להיערך למעבר לשעון חורף?

• אל תשכחו להזיז את השעונים: אמנם היום רוב המכשירים האלקטרוניים מתעדכנים אוטומטית, אך מומלץ לבדוק את השעונים הידניים והרכבים.

• תכננו את השינה: המעבר לשעון חורף אמנם מספק שעת שינה נוספת, אך יכול לשבש את סדר היום. מומלץ להיערך מראש ולהתחיל להסתגל בהדרגה לשעות החדשות כדי להימנע מתחושת עייפות או בלבול.

• נצלו את שעות האור: בזמן שהלילות הופכים להיות ארוכים יותר, כדאי לנצל את שעות האור המעטות שבשעות הבוקר והצהריים.

המעבר לשעון חורף הוא תזכורת לכך שהחודשים הקרים בפתח, אך עבור רבים זהו גם סימן להאטת הקצב, הזדמנות להתכונן לעונת החורף, וליהנות מהשעות הנוספות שנקבל.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: haredim.ashdod@gmail.com

הורידו עכשיו את האפליקצייה המובילה של 'חרדים אשדוד' אליכם לנייד
תגובות
אין לשלוח תגובות שאינם הולמות או מכילות דברי לשון הרע, הסתה ורכילות.
במידה ולא ניתן להגיב - הכתבה סגורה לתגובות.
עדכון תגובות במייל
עדכן אותי על
0 Comments
החדשות ביותר
הישנות ביותר הכי מדורגות
Inline Feedbacks
View all comments
אולי יעניין אותך
עוד כותרות
error: Content is protected !!
דילוג לתוכן