חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
לאחר חשיפת ׳חרדים אשדוד׳

סערת האנטנות: המשרד להגנ”ס מודיע – אין סכנה בריאותית | כל הפרטים

לפני כשבוע דיווחנו על אנטנות שהוצבו בלב רובע ג׳ מעל המרכז המסחרי כאשר התושבים במקום חוששים לבריאותם | בתגובה ל׳חרדים אשדוד׳ אומרים במשרד להגנת הסביבה: ״מדובר בהחלפת אנטנה וקיים היתר למתקן - אין חשש בריאותי לאוכלוסייה״
האנטנות שהוצבו על המבנה המסחרי. צילום: חרדים אשדוד

צפירת הרגעה: לאחר חשיפת אתר ׳חרדים אשדוד׳ על הצבת אנטנות בלב רובע ג׳ מעל גבי המרכז המסחרי. תושבים רבים פנו וטענו כי חוששים לסכנה בריאותית. עוד טענו התושבים כי אין אף גורם רשמי שמסר במה מדובר והאם קיים היתר לאנטנות.

בעיריית אשדוד טענו בתגובה ל׳חרדים אשדוד׳:

״מדובר בעבודה להקמת מתקן שידור על גג מבנה מסחרי. העבודה מבוצעת ע"י חברת סלקום, שהינה בעלת רשיון להקמת מתקנים מסוג זה (בהתאם לסעיף 4 לחוק התקשורת).

עבודה זו אינה טעונה היתר בניה, מכח סעיף 266ג4 לחוק התכנון והבנייה התשכ"ה- 1965, אך נדרשת לצרף תוך 45 יום את מסמכי הפטור כפי שהחוק מחייב.

בכל מקרה, כשתופעל האנטנה יבוצעו בדיקות״.

ואילו במשרד להגנת הסביבה מרגיעים את הציבור, ובתגובה לחשיפה מגיבים:

״לא מדובר באתר חדש, אלא בשינוי באתר קיים של חברת סלקום. מתקן הגישה האלחוטי הוחלף באנטנה על תורן וניתן לשינוי היתר של המשרד להגנת הסביבה.

ככלל, חברות הסלולר הן האחראיות על הצבת האנטנות, זאת לאחר שקיבלו את ההיתר ההקמה וההפעלה מהמשרד להגנת הסביבה.

היתרי ההקמה וההפעלה מונפקים למוקדי שידור סלולריים על ידי המשרד להגנת הסביבה, כך שמוקד השידור אינו יכול לגרום בסביבתו לחשיפה העולה על עשירית מהסף שנקבע על ידי ארגון הבריאות העולמי כבלתי מזיק לכלל האוכלוסייה באזורים המאוכלסים.

• היתר הקמה ניתן על בסיס דוח הערכת רמות חשיפה שבו מחושבות עוצמות החשיפה לקרינה באופן המחמיר ביותר ובהתבסס על תדר השידורים, הציוד והטופוגרפיה.
• היתר ההפעלה ניתן לאחר הפעלת מוקד השידור על בסיס דוח מדידות שבוצעו בסביבת מוקד השידור על ידי מודד מוסמך בהתאם לנוהלי המשרד להגנת הסביבה.

המשרד מחייב את החברות לבצע בדיקה תקופתית לכל מוקד שידור, אחת לשנה. בנוסף המשרד מפעיל מערכת לניטור רציף המודדת בכל רגע נתון את הספקי השידור של האנטנות״.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: haredim.ashdod@gmail.com

הורידו עכשיו את האפליקצייה המובילה של 'חרדים אשדוד' אליכם לנייד
תגובות
אין לשלוח תגובות שאינם הולמות או מכילות דברי לשון הרע, הסתה ורכילות.
במידה ולא ניתן להגיב - הכתבה סגורה לתגובות.
עדכון תגובות במייל
עדכן אותי על
0 Comments
החדשות ביותר
הישנות ביותר הכי מדורגות
Inline Feedbacks
View all comments
אולי יעניין אותך
עוד כותרות
error: Content is protected !!
דילוג לתוכן