נסכים שכולנו לא אוהבים שגובים מאתנו סתם כסף, ועוד כפול מהמחיר אותו אנו צריכים לשלם. אך יש פעמים שפשוט גובים מאתנו כסף ללא ידיעתנו. לא נקרא לזה ״עוקץ״. פשוט – עוקץ המחשוב.
כזכור לפני כמעט שנה (1.8.2022) החלה רפורמת התעריפים "דרך שווה" אותה יזמה שרת התחבורה לשעבר מירב מיכאלי.
לאחר כמעט שנה מאז כניסתה של הרפורמה, גילו ברכבת ישראל מקרים שבהם חויב בטעות הערך הצבור בכרטיסי רב-קו, שבהם נטענו במקביל גם הסדרי נסיעה תקופתיים.
ובמילים אחרות: גבו לחלק מהאנשים כפול עבור הנסיעה ברכבת.
הסיבה אם תהיתם: תקלת מחשוב שלא הייתה בשליטת רכבת ישראל.
איך נבדוק אם גם אנחנו נפלנו בתקלת המחשוב? ואם כן כיצד נקבל החזר?
ברכבת ישראל מספקים 2 דרכים:
- ניתן לגשת אל אחת ממכונות מכירת הכרטיסים בתחנות רכבת ישראל ולהניח את כרטיס הרב קו, במידה וחויבתם בכפל – הזיכוי יטען לכם באופן אוטומטי.
- ניתן לגשת גם אל אחד מהקופות המאוישות בתחנות הרכבת, במהלך שעות הפעילות, ושם יבדקו את זכאותכם.
אם על גבי כרטיס הרב-קו כבר טעון חוזה מסוג ערך צבור, הזיכוי יתווסף לסכום הקיים ויוצג במסך: "תוכן כרטיס רב קו".
ברכבת ישראל אומרים כי צוותי התחנות ומוקד שירות הלקוחות (בטלפון 5770*) עומדים לרשות הנוסעים לכל שאלה בעניין.
כמובן שלסיום מתנצלים ברכבת ישראל על אי הנוחות שנגרמה לנוסעים.