חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
בהשתתפות ציבור רב

נכדו של מרן זצוק"ל בשיעור הלכתי בעיר

הרה"ג ר' יעקב סיני מסר שיעור בעיון בהלכה וגילה למשתתפים על מחברת נדירה שכתב סבו מרן זצוק"ל "חנוך לנער" שכתב בגיל 16 שנים!

הרב יעקב סיני בדרשתו

ציבור רחב השתתף בשיעורו של של הרה"ג ר' יעקב סיני נכדו של מרן רבינו עובדיה יוסף זצוק"ל שהתקיים היום בבית הכנסת "אוהל דינה" בראשותו של הרה"ג ר' יוסף וקנין שליט"א.

בבית הכנסת "אוהל דינה" קיים מנהג קבוע כאשר מאמצים את אימרת חז"ל בירושלמי: "לא ניתנו שבתות וימים טובים אלא לעסוק בהם בדברי תורה". וכך בכל חול המועד מתקיימים שיעורי תורה בכל יום ויום ולאחריה תפילת מנחה ברוב עם.

במשך כשעה נשא את שיעורו הגר"י סיני בנושא "ספיקא דאורייתא האם זה מדאורייתא או מדרבנן", כשפלפל בדבריו והביא פוסקים ראשונים ואחרונים כשבתווך הציג שאלה שבה דן סבו הגדול מרן זצוק"ל לגבי ספירת העומר, בעת שהחל לברך על ספירת העומר עלה בדעתו כי היום הוא יום ה' ולקראת סיום הברכה התברר שהיום הוא יום ד' לעומר, האם יצא ידי חובה או לא?.

במהלך השיעור גילה למשתתפים דבר המתפרסם לראשונה כי באמתחתו מחברת חידושי תורה בשם "חנוך לנער" שכתבה מרן זצוק"ל בצעירותו כשהוא בן 16 שנים, שאז כבר זכה לסיים את כל הש"ס! ושם כבר דן בזה וציין על המילה "והתניא" שמצא כ-חמישים פעם שנאצרה בניחותא ולא בתמיהה שזה רוב הפעמים בש"ס.

אולי יעניין אותך

עוד הזכיר את חשיבות "בשר חלק" לדעת הספרדים כפי שמרן זצוק"ל היה מחזק בכל הזדמנות ובזכותו החלו להכניס בשר חלק לדעת מרן הבית יוסף בחנויות, דבר שלא היה קודם לכן והזהיר כי בשר כזה שמיעכו את הסירכות שלו, זה נקרא לדעת מרן – טרף! אפילו שלדעת הרמ"א מיקל בזה ומכשיר.

לסיום בירך את הקהל בחג פסח כשר ושמח, ושונאי ישראל יפלו ולא יקומו, תיפול עליהם אימתה ופחד ואת חג המצות תחוגו בדיצות.

גם כשיצא, נגשו אליו רבים ונשאו ונתנו על השיעור ושאלו מעשה רב מה ראה אצל מרן זצוק"ל בהנהגותיו בקודש בימי חג הפסח.

בשבוע הבא ימשיכו השיעורים מידי יום ביומו בחול המועד בבית הכנסת "אוהל דינה" בשעה 12:15 ולאחר מכן תפילת מנחה.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: haredim.ashdod@gmail.com

הורידו עכשיו את האפליקצייה המובילה של 'חרדים אשדוד' אליכם לנייד
תגובות
אין לשלוח תגובות שאינם הולמות או מכילות דברי לשון הרע, הסתה ורכילות.
במידה ולא ניתן להגיב - הכתבה סגורה לתגובות.
עדכון תגובות במייל
עדכן אותי על
0 Comments
החדשות ביותר
הישנות ביותר הכי מדורגות
Inline Feedbacks
View all comments
אולי יעניין אותך
עוד כותרות
error: Content is protected !!
דילוג לתוכן