חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
כֵּן יִרְבֶּה וְכֵן יִפְרֹץ

נחשפו השמות הפופולריים של השנה – האם השם של ילדכם ברשימה?

נתוני השמות הנבחרים: מה היו השמות הפופולריים ביותר בשנת תשפ"ד?
תינוק. אילוסטרציה. קרדיט: freepik

לקראת השנה החדשה: רשות האוכלוסין וההגירה פרסמה את נתוני השמות הנפוצים שניתנו לבנות ולבנים בשנת תשפ"ד. ממצאים אלו משקפים את העדפות ההורים במגזר הכללי והיהודי, וחושפים מגמות מעניינות בנוגע לשמות הנבחרים.

השמות שניתנו לתינוקות נחשבים לאחת הבחירות המורכבות ביותר עבור הורים טריים, שכן הם לא רק מבטאים זהות אישית אלא גם לעיתים מסמלים מסורות משפחתיות, זיקה תרבותית, או פשוט משקפים את הטרנדים העדכניים ביותר. אז מהו השם הכי נפוץ שניתן לבנים ולבנות השנה? וכיצד מתפלגים השמות בין המגזרים?

השמות הפופולריים ביותר לבנות

על פי נתוני רשות האוכלוסין וההגירה, השם הפופולרי ביותר לבנות במגזר הכללי היה "אביגיל" עם 1,201 תינוקות שנקראו כך. גם במגזר היהודי, "אביגיל" נמצא בראש הרשימה עם 1,178 ילדות. השם אביגיל, השואב את מקורו מהתנ"ך, נותר פופולרי במיוחד בקרב ההורים, שכן הוא משדר קלאסיות ועדינות.

אחריה, במגזר הכללי, נמצאות "מרים" (1,012) ו"תמר" (894). השמות "תמר" ו"יעל" מככבים גם במגזר היהודי, כשהן מגיעות למקומות השניים והשלישיים עם מספרי ילדות דומים (885 ו-753 בהתאמה).

אולי יעניין אותך

בולטות נוספות ברשימה הן "שרה", "אילה" ו"נועה", שמופיעות בשני המגזרים גם יחד. ניתן לראות מגמה שבה שמות מסורתיים כמו "מרים" ו"שרה" משולבים עם שמות מודרניים יותר כמו "ליבי" ו"אלה". השם "ליבי", לדוגמה, נמצא במקום השביעי במגזר היהודי עם 641 ילדות שנקראו כך, אך נעדר לחלוטין מהמגזר הכללי.

השמות הפופולריים ביותר לבנים

אצל הבנים, התמונה שונה מעט. השם הנפוץ ביותר במגזר הכללי הוא "מוחמד" עם 1,846 תינוקות. זהו שם שברור שיש לו משמעות תרבותית דומיננטית בקרב המגזר הערבי. השם השני ברשימה הוא "יוסף" עם 1,277 תינוקות, ואחריו השמות "אדם", "דוד" ו"אריאל".

במגזר היהודי, השם "אריאל" זכה לפופולריות רבה ונמצא במקום הראשון עם 1,032 תינוקות. מדובר בשם עם הקשרים תנ"כיים והיסטוריים, המשדר עוצמה ומלכות. "דוד" ו"לביא" גם הם מככבים במקומות הבאים עם מעל 990 בנים שנקראו כך.

שמות תנ"כיים ממשיכים לשלוט גם השנה, עם "אורי", "רפאל", ו"יהונתן" המופיעים בצמרת הרשימות. השם "יהודה" מופיע במקום השמיני במגזר היהודי, כאשר 643 תינוקות זכו לשאת שם זה.

טרנדים במתן שמות

במהלך השנים האחרונות, שמות קלאסיים מהתנ"ך ממשיכים לשמור על מקומם בראש הרשימות, אולם ניתן להבחין במגמה של שילוב שמות מסורתיים עם שמות מודרניים ואפילו כאלו בעלי צליל בינלאומי יותר. לדוגמה, השמות "אדם", "לביא", ו"אילה" מבטאים בחירה של שמות חדשים יחסית עם משמעות רגשית חזקה, המשתלבים במקביל לשמות כמו "שרה", "יוסף" ו"מרים".

בנוסף, ניתן לראות שהורים רבים בוחרים בשמות בעלי משמעות אישית או תרבותית עמוקה, כמו "אביגיל", "תמר", "אריאל" ו"דוד". השם "אביגיל", לדוגמה, מסמל גם מסורת וגם חן אישי, דבר שמסביר את הפופולריות שלו בכל מגזרי האוכלוסייה.

לסיכום

השמות שנבחרו לתינוקות במהלך תשפ"ד מראים על המשכיות של מסורת ושורשים, לצד פתיחות לשמות מודרניים ומותאמים לרוח התקופה. הנתונים משקפים תמונה מורכבת ומגוונת של החברה הישראלית, עם שמות שמככבים במגזר הכללי והיהודי, ושמות שמסמנים מגמות חדשות.

האם השם שבחרתם לתינוקכם נמצא ברשימה?

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: haredim.ashdod@gmail.com

הורידו עכשיו את האפליקצייה המובילה של 'חרדים אשדוד' אליכם לנייד
תגובות
אין לשלוח תגובות שאינם הולמות או מכילות דברי לשון הרע, הסתה ורכילות.
במידה ולא ניתן להגיב - הכתבה סגורה לתגובות.
עדכון תגובות במייל
עדכן אותי על
0 Comments
החדשות ביותר
הישנות ביותר הכי מדורגות
Inline Feedbacks
View all comments
אולי יעניין אותך
עוד כותרות
error: Content is protected !!
דילוג לתוכן