חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
הפתרון לבניין המעורב

משתמשים במעלית שבת? פסק הדין שיעשה סוף לוויכוחים בין השכנים

בעקבות תביעת דיירי בניין בן 25 קומות שטענו כי במתכונת בה נעצרת מעלית השבת בכל קומה וקומה הדבר גורם להמתנה ארוכה בסבל ובעוגמת נפש שהופכים את השימוש במעלית לבלתי כדאי - המפקחת על רישום מקרקעין פסקה: מעלית שבת בבניין רב קומות תעצור רק בקומות דיירים המעוניינים להשתמש בה
מעלית. קרדיט: freepik

בשנים האחרונות שימוש במעלית שבת נפוץ יותר ויותר, וגם באשדוד בבניינים רבים השימוש במעלית השבת גורם פעמים לוויכוחים בין שכנים. חלקם טוענים כי על המעלית לעצור בכל קומה וקומה, גם בקומות בהם אין צורך שימוש במעלית, מה שגורם להמתנה ארוכה ביתר הקומות, ומאידך יש הטוענים כי השימוש אמור להיות רק לקומות המשתמשים במעלית השבת.

הוויכוח יכול היה להימשך עוד שנים רבות, אך הבוקר המפקחת על רישום מקרקעין בנצרת, עינת מידן בלום, פרסמה פסק דין הקובע כי מעלית שבת בבניין רב קומות תעצור רק בקומות בהם מתגוררים דיירים המעוניינים להשתמש במעלית השבת, זאת בעקבות תביעת דייר בבניין שטען כי במתכונת הנוכחית השימוש במעלית השבת כרוך בהמתנה ארוכה, בסבל ובעוגמת נפש שהופכים את השימוש בה לבלתי כדאי.

מדובר בבניין בן 25 קומות באזור הקריות בצפון הארץ, אשר בו פועלות שלוש מעליות, שאחת מהן מופעלת כמעלית שבת. התובע, הנמנה על בעלי הדירות שדרשו את הפעלת מעלית שבת, טען במסגרת התביעה שהגיש נגד נציגות הבית המשותף, כי במצב הנוכחי שבו המעלית עוצרת בכל 25 הקומות דורשי מעלית השבת ואף כלל הדיירים אינם משתמשים בה, וביקש כי זו תעצור רק בקומות דורשי המעלית ולא בכל אחת מ-25 הקומות. בתגובה, הנציגות טענה כי הקצאת מעלית פרטית עולה כדי שימוש ייחודי ברכוש המשותף ומרבית הדיירים מתנגדים לבקשה זו, וכי מעלית השבת שייכת לכלל דיירי הבניין הזכאים להשתמש בה הגם שלרשותם עומדות שתי מעליות רגילות.

 

בפסק הדין מתחה המפקחת על רישום מקרקעין ביקורת על טענת נציגות הבניין וקבעה כי עמדת הנציגות לפיה מעלית השבת תמשיך לעצור בכל הקומות וגישתה "גַּם-לִי גַם-לָךְ לֹא יִהְיֶה" מהווה שימוש לרעה, תוך אדישות, לכל הפחות, לפגיעה הנגרמת לבעלי הדירות המעוניינים בהפעלת מעלית השבת. עוד הוסיפה המפקחת כי מרקם החיים בבית משותף, מחייב לפעול בתום לב, כך שבעל דירה שאינו זקוק למעלית שבת, יאפשר את הפעלתה למי שהמעלית כן נדרשת לו. לפיכך הורתה המפקחת שמעלית השבת תעצור בשעות הפעלתה רק בקומות דורשי מעלית השבת, ולא בכל הקומות.

אולי יעניין אותך

הבהרת המערכת: השימוש במעלית שבת שנוי במחלוקת גדולה בין רבנים ומורי הוראה, ואין כוונתנו בכתבה זו להיכנס כלל לדיון זה.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: haredim.ashdod@gmail.com

הורידו עכשיו את האפליקצייה המובילה של 'חרדים אשדוד' אליכם לנייד
1 תגובות
אין לשלוח תגובות שאינם הולמות או מכילות דברי לשון הרע, הסתה ורכילות.
במידה ולא ניתן להגיב - הכתבה סגורה לתגובות.
עדכון תגובות במייל
עדכן אותי על
1 תגובה
החדשות ביותר
הישנות ביותר הכי מדורגות
Inline Feedbacks
View all comments
מירו
1 שנה לפני

מה לגבי מעלית שבת בבניין עם מעלית אחת ?

אולי יעניין אותך
עוד כותרות
error: Content is protected !!
דילוג לתוכן