חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
פרסום ראשון

משבר הדרכונים ייפתר? משרד הפנים לקראת מהפך דרמטי בהנפקת תעודות זהות ודרכונים

בעקבות המלחמה: מהפכת השירות בדרכונים נמשכת | שר הפנים ארבל, אישר היום לפרסם תזכיר חוק בנושא הנפקת ת"ז ודרכונים דרך האינטרנט | כל הפרטים >
אילוסטרציה. קרדיט: רשות האוכלוסין וההגירה

מכירים את זה שאתם רוצים להנפיק תעודת זהות או דרכון והתור הבא רק בעוד כמה חודשים או שבועות? שר הפנים משה ארבל פועל לסיים את הסאגה הזו.

היום פרסמה רשות האוכלוסין תזכיר חוק המאפשר לראשונה להגיש בקשות דרך האינטרנט להנפקת תעודות זהות ודרכונים ביומטריים שיהיו תקפים לתקופה מרבית של חמש שנים.

החוק המוצע בעקבות פרוץ מלחמת חרבות ברזל וצמצום חלק מלשכות רשות האוכלוסין, ומנגד הביקוש ההולך וגדל להנפקת מסמכי זיהוי, הורה השר לאפשר הנפקה מרחוק של מסמכי זיהוי במקרים המתאימים. לפי ההצעה שתיקבע כהוראת שעה זמנית, בגיר בעל מסמך זיהוי ביומטרי שפקע בחצי השנה האחרונה או שעתיד לפקוע בשנה הקרובה יוכל להגיש בקשה מרחוק, מלווה בתמונת פנים עדכנית, ולקבל לביתו מסמך זיהוי בעל תוקף של עד חמש שנים.

בהצעת החוק מוצע לקבוע, כי התהליך של הגשת בקשות מרחוק יוסדר כהוראת שעה לחצי שנה, וניתן יהיה להאריכה בצו של שר הפנים, באישור ועדת הכנסת המשותפת, לתקופה נוספת של עד חצי שנה. במהלך תקופה זו ניתן יהיה לבחון את תוצאות הפיילוט ולקבל החלטות לגבי אפיון תהליכים של הנפקת תיעוד ביומטרי דרך האינטרנט לטווח הרחוק.

אולי יעניין אותך

שר הפנים ארבל: ״מדובר בצעד חשוב נוסף של רשות האוכלוסין לענות על צרכי האזרחים ולתת פתרון לחלק גדול מהאוכלוסייה שלא יצטרך לכתת רגליו ללשכות הרשות ויוכל להזמין דרכון או תעודת זהות מבלי לצאת מהבית״.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: haredim.ashdod@gmail.com

הורידו עכשיו את האפליקצייה המובילה של 'חרדים אשדוד' אליכם לנייד
תגובות
אין לשלוח תגובות שאינם הולמות או מכילות דברי לשון הרע, הסתה ורכילות.
במידה ולא ניתן להגיב - הכתבה סגורה לתגובות.
עדכון תגובות במייל
עדכן אותי על
0 Comments
החדשות ביותר
הישנות ביותר הכי מדורגות
Inline Feedbacks
View all comments
אולי יעניין אותך
עוד כותרות
error: Content is protected !!
דילוג לתוכן