חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
לקראת ציון יום השנה

מענק של 1,500 שקל וזכויות נוספות: כך ביטוח לאומי תומך במשפחות השכולות

לקראת ציון יום השנה לטבח השבעה באוקטובר תינתן למשפחות השכולות תמיכה כספית מביטוח לאומי בסך 1,500 שקל לצורך מימון הסעות לבית העלמין, בהתאם לבקשתן, מימון הוצאות אזכרה, סיוע בפן הרגשי והנפשי ועוד > כל הפרטים:
הביטוח הלאומי. צילום: Google Maps

לקראת ציון שנה לשבת ה-7 באוקטובר 2023 ולפרוץ מלחמת 'חרבות ברזל', יצר הביטוח הלאומי קשר עם משפחות השכולות מקרב אזרחי ישראל (בעוד שמשפחות כוחות הביטחון מטופלות על ידי משרד הביטחון), במטרה לסייע במימון ההוצאות הנלוות להנצחת זכר יקיריהם.

סיוע בהוצאות האזכרה

הורים שכולים ובני זוג של חלל יהיו זכאים להשתתפות בהוצאות האזכרה. הביטוח הלאומי יעביר באופן אוטומטי את הסיוע הכספי לחשבונות הבנק בחודש הפטירה הלועזי. גובה הסיוע יעמוד על 1,047 ₪.

  • אם הורי החלל גרושים – כל הורה יקבל את המימון בנפרד.
  • במקרים שבהם לא נותר לחלל הורים חיים – המענק ישולם לאחד מהאחים השכולים ובהסכמת המשפחה שנותרה לגבי מי שיועבר לו התקציב.
  • במקרים שבהם אין לחלל בן/בת זוג – המענק ישולם לאחד מהיתומים בהסכמת המשפחה.

 

כמו כן, ביטוח לאומי יעביר למשפחות מענק של 1,500 שקל באופן אוטומטי, לצורך סיוע ומימון הסעות לבית העלמין, בהתאם לבקשת המשפחה. השנה, סכום זה כולל גם את המענק עבור החודש ה-11 וגם עבור יום השנה לפטירה. הזכאות תחול מדי שנה ותוענק למשפחות השכולות.

סיוע רגשי למשפחות

בתקופה רגישה זו, במיוחד במהלך חודש אוקטובר, ביטוח לאומי הודיע כי הוא יידע את המשפחות על זמינותו של קו הסיוע של נט"ל, אשר יפעל 24 שעות ביממה (מלבד ביום כיפור) כדי להעניק תמיכה נפשית. הליווי יכול להתבצע במסגרת מפגש חד-פעמי או כחלק מסדרת טיפולים ממושכת, בהתאם לצרכי המשפחה.

אולי יעניין אותך

זיכרון החללים

במקביל, ביטוח לאומי ממשיך לעדכן את אתר הזיכרון 'לעד', שבו מתוארים סיפור חייהם ומותם של הנרצחים, לצד מיקום קבורתם ברחבי הארץ. באמצעות האתר, ניתן להנפיק תווית זיכרון אישית להדבקה על נר נשמה, להדליק נר זיכרון באתר בצורה מקוונת, ולשתף ברשתות החברתיות.

בנוסף, ביטוח לאומי פועל להנצחת שמותיהם של כל חללי פעולות האיבה שנפלו מאז ה-7 באוקטובר ועד היום באנדרטה הממלכתית בהר הרצל. בתקופה זו, תתקיים גם סדרת מפגשי זום ומפגשים אישיים עם נציגי אגף השיקום, אשר יבקרו את המשפחות השכולות שיחפצו בכך וילוו אותן במהלך התקופה הקשה.

יואב בן צור, שר העבודה אמר: "מדינת ישראל נמצאת בעיצומה של מלחמה קשה וכואבת וגובה מחיר ואבדות אישיות ולאומיות כואבות במיוחד. לקראת יום השנה ל-7 באוקטובר אנו מנסים לעשות ככל הניתן כדי לסייע, לתמוך ולחבק את המשפחות השכולות. הביטוח הלאומי ימשיך ללוות ולעזור למשפחות הן בפן הכלכלי והן בפן הנפשי מעתה ואילך בתקווה שנצליח לעזור, ולו במעט, להתמודד עם החלל העצום שהשאירו האובדן של היקרים מכל".

צביקה כהן, מ"מ מנכל הביטוח הלאומי אמר: "אנו מתקרבים בצעדי ענק לציון יום השנה הראשון של טבח ה-7 באוקטובר ותחילת 'מלחמת חרבות ברזל' בזמן שאנו עדיין נמצאים בעיצומה של לחימה וממשיכים לצערנו לגבות מחיר אישי ולאומי קשה מנשוא. עובדי ביטוח לאומי, שחלקם גם איבדו את יקיריהם בשבת השחורה ובמהלך המלחמה רואים בעשייתם ובליווי המשפחות שליחות ציבורית, ערכית ואנושית שאין שני לה. אנו מבקשים לחזק את ידי המשפחות ולהביא לידיעתם את הזכויות שעשויות לסייע, ולו במעט בהתמודדות הקשה מכל".

לדברי ביטוח לאומי: ביטוח לאומי מלווה את המשפחות השכולות כל העת על ידי עובדי אגפי האיבה והשיקום בביטוח הלאומי. בימים הקרובים יופץ אוגדן זכויות מקיף, אשר יפרט את כל הזכויות המגיעות למשפחות השכולות בכל משרדי וארגוני השירות הציבורי באשר הוא. האוגדן יועבר בצורה דיגיטלית ופיזית לכל המשפחות.

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: haredim.ashdod@gmail.com

הורידו עכשיו את האפליקצייה המובילה של 'חרדים אשדוד' אליכם לנייד
1 תגובות
אין לשלוח תגובות שאינם הולמות או מכילות דברי לשון הרע, הסתה ורכילות.
במידה ולא ניתן להגיב - הכתבה סגורה לתגובות.
עדכון תגובות במייל
עדכן אותי על
1 תגובה
החדשות ביותר
הישנות ביותר הכי מדורגות
Inline Feedbacks
View all comments
13 ימים לפני

[…] כך הביטוח הלאומי תומך במשפחות השכולות […]

אולי יעניין אותך
עוד כותרות
error: Content is protected !!
דילוג לתוכן