אלי בר יוסף, מנכ"ל בפועל נמל אשדוד, השתתף בוועידה הכלכלית הלאומית שנערכה בתל אביב, בהשתתפות בכירי ממשל והמשק הישראלי. הוועידה עסקה בנושאי המאקרו והמיקרו שנמצאים על סדר היום הציבורי. אלי בר יוסף, מנכ"ל נמל אשדוד בפועל, השתתף בפאנל בנושא תשתיות לאומיות בתקופת אי וודאות, לצידם של עמית לנג, מנכ"ל מקורות וגלעד ריקלין, מנכ"ל אגד.
במסגרת הפאנל נשאל אלי בר יוסף על יוקר המחיה והקשר לנמל אשדוד, לדבריו: "נמל אשדוד הוא אחד הנמלים היעילים בים התיכון ובעולם. נמל אשדוד מדורג מקום 100 בעולם בתחום המכולות. יש קבוצות אינטרס מאד קטנות אבל מאד קולניות שמנסות להאשים את הנמל ביוקר המחיה. הכלכלנית הראשית שירה גרינברג פרסמה שההשפעה של השהיה של אוניות בנמלים על יוקר המחיה היא 0.1%. נמל אשדוד עבר באוקטובר 2010 תהליך של רפורמה בתעריפים. פריקת מכולה ירדה מ2300 מכולה ל1000 שח, גם בתקופת הקורונה כשמחירי ההובלה הימית עלו, הנמל שמר על רמת מחירים קבועה ולא העלה מחירים. וכך עד היום".
כאשר נשאל בר יוסף האם נמל אשדוד הולך לקראת הפרטה והאם היא נחוצה, ענה : "מדינת ישראל השכילה לבנות תשתיות של נמלים שיספיקו לשלושים שנה קדימה. קיבולת הנמלים כיום מאפשרת תחרות בין הנמלים השונים ובעוד בשאר הנמלים בעולם כל סגמנט הוא נמל בפני עצמו, לנמל אשדוד יש יתרון מובהק בכך שהוא הרבה יותר מגוון משאר הנמלים ומטפל בכל הסגמנטים." לדבריו: "נמל אשדוד הוא נמל רווחי יציב ויעיל. ברבעון הראשון השנה רשמנו רווח של 45 מיליון ₪, למרות העלייה בתחרות. ההפרטה היא ההחלטה של הממשלה. מה שלא תחליט הממשלה, נמל אשדוד מחויב לפעול כחברה עסקית ואנחנו נמשיך לשמור על היציבות ועל ההובלה".