כולנו זוכרים את תקופת הקורונה אז בתי הכנסת היו סגורים מחשש להידבקות בנגיף הקורונה שהשתולל בתקופה ההיא בישראל.
בתי כנסת שונים בעיר בחרו להמשיך לפעול במתכונת בתי כנסת ניידים באוהלים גם לאחר שהקורונה נעלמה מחיינו.
לאחר סיור במקום של מנכ״ל העירייה אישר בן עדי את המשך הפעלת בתי הכנסת הניידים עד לסוף שנת 2023, בנימוק שבתי הכנסת נמצאים על שטח פרטי ובהסכמת כלל הדיירים, עוד כותב בן אדי כי בתי הכנסת עומדים בתקני הבטיחות ואינם מפריעים כלל למאן-דהוא.
אך סגן ראש העיר אלי נכט בוחר שוב להתריס כנגד הציבור החרדי, ובמכתב ששיגר למנכ״ל העירייה אילן בן עדי כותב נכט:
״איני מקבל את עמדתך בעניין הקמת והצבת אוהלים ברחבי העיר בדמות בתי כנסת ניידים, וזאת על חשבון שטח חנייה בעיר או בכל אופן אחר, כפי שנעשה ברח׳ מצדה 107 – אוהל שנשאר מימי קורונה וממשיך לשמש כבית כנסת וזאת בניגוד לדרישת דיירי הבניין והמכתבים שהוצאו בעניין.
בראשית דבריי אציין כי אין לי דבר וחצי דבר נגד בתי כנסת או רצון האנשים להתפלל, ההיפך אני מכבד את אמנותם ואת מנהגיהם של אחינו המתפללים. ידוע לכל כי עיריית אשדוד אישרה לאורך השנים ומאשרת גם בקדנציה זו בתי כנסת בכל רובע ובכל מקום היכן שיש צורך בהם. ישנם כ 250 בתי כנסת בעיר המוכרים לי והמספר גודל כל הזמן בהתאם לגידול האוכלוסייה בעיר, לעיתים אף בניגוד לעמדתי כאשר ההקצאה מאושר עוד לפני שיש תושבים באותו הרובע. כלומר בית כנסת ישנו ומתפללים אין. באופן זה עיר אשדוד נמצאת במקום גבוהה מאוד לפי יחס בתי כנסת לנפש. קרי בראש רשימת הערים שדואגים לאוכלסיית המתפללים בעיר.
כלומר, אין לנו שום מחסור או צורך אמיתי לפעול באופן של אנרכיה ובניגוד לנורמות התכנון הנהוגות, בניגוד לשכל הישר ורצון התושבים לשמור על סביבת מגורים אליה הם היו רגילים.
הצבת אוהלים באופן פיראטי תחת בתי מגורים האמורים לשמש לטובת בתי כנסת מייצרת בעיה חוקית, תכנונית, סביבתית, תחבורתית וחברתית. מבחינה חוקית, העירייה מייצרת אפלייה לטובת אוכלוסייה מסוימת, תקדים מסוכן ופרצה לבקשות עתידיות נוספות שלא יעלו בקנה אחד עם הוראות התכנון וחוק התכנון והבנייה. הטענה בדבר אישורם של אוהלי תפילה בזמן קורונה, לא יכולה להמשיך להיות רלבנטיים ולהלבין את הימצאותם של אותם האוהלים היום, זאת כאשר כולנו חזרנו לשגרת חיים רגילה, וכל בתי הכנסת חזרו לפעול במתכונתם הסטנדרטית.
ידוע כי לעירייה אין את כח האדם והיכולת לאכוף באופן יעיל את נושא הסדר, הרעש והניקיון, מה גם שאין צורך בכך.
עצם העובדה כי ישנה התקהלות של אנשים ממש תחת חלונות ביתם של האנשים, הפגיעה באסטתיקה של חצר הבניין, ותפיסת מקומות חנייה פנויים- אשר ידוע לכל כי הינם בחסר בעיר ומובן לכל דכפין כי מכוניותהם של אותם הדיירים שעליהם הוצב האוהל לא נעלמו באורח פלא מייצרת באופן בלתי נמנע חיכוך בין השכנים, בעיות חנייה, ויכוחים ופוגעת באורח החיים התקין והמרקם העדין שהיה נהוג בעיר ובאותה השכונה. מה גם שאין שום הצדקה להתנהלות זו. במידה ואכן יש צורך בבית כנסת במקום מסוים, ניתן להגיש בקשה מסודרת ולהתחיל הליך מנהלי תקין כפי שנעשה עד היום, ולא לעשות דין עצמי ועוקף נורמות משפטיות מקובלות. כל זאת כאשר העובדות מדברות בעד עצמן, ישנם מאות של בתי כנסת מאושרים בעיר.
אנו חייבים לפעול לפי המנהל התקין והסדר הנכון ולא לפי נטיות לב, ובכך לפגוע בסביבה, בנהלים ובמרקם היחסים בין תושבי העיר״.
בסיום מכתבו דורש נכט: ״מבקש כי תפעל לאכיפת חוקי התכנון ושינוי החלטתך״.
גורם חרדי בכיר בעירייה תוקף את מכתבו של נכט, ובשיחה ל׳חרדים אשדוד׳ אומר:
״נכט שוב בוחר לקושש קולות על חשבון הסתה בציבור החרדי. בתי הכנסת ימשיכו לפעול בעיר, גם במתכונת של בתי כנסת ניידים, מכתבו של נכט מזכיר תקופות אפלות ביהדות״.
נכט רשע מרושע הוא צריך כניסייה משם הוא צמח מנסה לגנוב קולות ע"י הסתה של הציבור החרדי שיתבייש לו
בושה של נציג אלי
רוסי מסית