חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
המתיחות הבטחונית

מלחמה בתשעה באב? דובר צה”ל בהודעה לתושבי ישראל

מטוסי קרב - תמונה באדיבות: נחמיה גרשוני-איילהו

על רקע החשש למתקפה משולבת של איראן וחיזבאללה וייתכן אף מחזיתות נוספות. הערכה בישראל כי ייתכן וזה יתרחש כבר ביממה הקרובה – תשעה באב.

בעקבות כך יצא הערב דובר צה"ל תא"ל דניאל הגרי בהודעה לתושבי ישראל:

ערב טוב, לאורך הימים האחרונים אנחנו עוקבים אחר האויבים שלנו וההתפתחויות במזרח התיכון, בדגש על חיזבאללה וגם על איראן. במקביל אנחנו תוקפים בלבנון בכל יום – גם היום.

אנחנו הגברנו את הסיורים והפטרולים של כלי חיל האוויר מעל שמי לבנון. זאת בכדי לגלות ולהסיר איומים. אנחנו תוקפים כל איום שאנחנו מזהים, וערוכים ליירט איומים בזמן אמת.

אנחנו לוקחים ברצינות את ההצהרות והאמירות של אויבנו ועל כן, אנחנו ערוכים במוכנות שיא בהתקפה ובהגנה ואנחנו נפעל על פי הנחיות הדרג המדיני. בנוגע לשאלות העולות מהציבור על המצב – הדריכות והערנות שלכם הציבור חשובים לנו.

לצד זאת, בשלב זה, אין שינוי במדיניות ההתגוננות של פיקוד העורף. אם יהיה שינוי בהנחיות, אנחנו נעדכן באופן מיידי. אנחנו ערים וקשובים למציאות בה נמצאים תושבי הצפון מזה זמן רב. הם חווים ירי מתמשך וחדירות כלי טיס בלתי מאוישים.

המשימה שלנו היא להבטיח את ביטחונכם ולהחזיר אתכם לבתיכם בביטחון. אנחנו נחושים לעשות הכל כדי להגן על ביטחון התושבים ולמנוע פגיעה באזרחים. חיזבאללה מבצע ירי ללא אבחנה, כפי שראינו במוצאי שבת בו נרצחו 12 הילדים במג'דל שמס.

יש לנו תכניות תקיפה רחבות מאוד ומוכנות גבוהה לביצוע. חיזבאללה מתכנן לפעול – אנחנו לא מחכים מנגד. תוקפים כל הזמן ומסירים איומים ברגע שאנחנו מגלים אותם. אנחנו במוכנות שיא למשימה הזאת.

מזה כעשרה חודשים אנחנו נמצאים בתוך מלחמה. אנחנו ערים לקשיים ולאי הוודאות המתעצמת בציבור, בייחוד בתקופת הקיץ מול קייטנות, תכניות משפחתיות, היערכות לשנת הלימודים ועוד. כרגע אנחנו עוקבים בדריכות אחר תמונת המצב המבצעית.

אנחנו נעדכן אתכם בתמונת המצב כשנדע וכשנוכל, נעדכן מוקדם ככל הניתן על מנת להתאים את ההנחיות לציבור וזאת מבלי לתת לאויבנו יתרון מודיעיני או מבצעי.

אנחנו עושים את כל המאמצים להכין אתכם מראש וכדי לאפשר המשך שגרה ככל הניתן לצד שמירה על דריכות ומוכנות. אנחנו נעדכן בכל שינוי במדיניות ההתגוננות בפלטפורמות של פיקוד העורף וצה"ל. אני אהיה כאן, החל מהערב ובמהלך הימים הקרובים כדי לעדכן אתכם, לענות על שאלות ולשקף את תמונת המצב כפי שהיא, גם כאשר אין שינוי בהנחיות.

אתמול, בשעות הצהריים, חוליית מחבלים רצחה אזרח ישראלי ופצעה אזרח נוסף בפיגוע ירי מרכב חולף סמוך לצומת מחולה. אנחנו משתתפים בצער המשפחה ומאחלים החלמה מהירה לפצוע. כוחות צה"ל מבצעים מרדף אחר המחבלים. הרמטכ"ל הגיע במהלך הערב לזירת האירוע, בחן עם המפקדים את המאמצים והפעולות להגנה במזרח השומרון ובבקעת הירדן ואת המאמצים לסיכול הטרור ולאיתור חוליית הירי.

בעזה, כוחות אוגדה 98 נלחמים במרחב ח'אן יונס. הם מבצעים פשיטות ממוקדות נוכח מודיעין חדש על פעילות טרור במרחב, מעל ומתחת לקרקע. אמש במהלך הקרבות שמנהלת האוגדה במרחב, נפל חייל צה"ל, סמל עומר גינזבורג ז"ל. ליבנו עם משפחתו, אנחנו מלווים אותה.

מזה עשרה חודשים אנחנו נלחמים בעזה ולרגע, לרגע לא שוכחים את החטופות והחטופים המוחזקים באכזריות על ידי חמאס בעזה. אנחנו מוטרדים מאוד ממצבם הבריאותי והנפשי נוכח הזמן הממושך שחלף ותנאי אחזקתם הקשים. צה"ל וגופי הביטחון כולם פועלים בכל המאמצים כדי לייצר את התנאים להשבתם מהר ככל הניתן. זו החובה הערכית והמוסרית שלנו, ומעל לכל – זו מטרת מלחמה.

גם במהלך הלחימה, הלחימה הבלתי פוסקת, אנחנו זוכרים ומציינים את תשעה באב שמגיע השנה כשאנו נאבקים בנחישות מול החורבן שזרע חמאס בשבעה באוקטובר. זיכרון חורבן בתי המקדש בתשעה באב, פוגש השנה את צה״ל בלחימה רב זירתית נחושה על ההבטחה לביטחון עבור כל אחד ואחת מאזרחי המדינה.

שאלות ותשובות:

ש: במידה ותזהו משגרים מוכנים לשיגור מיידי האם תתקפו אותם עוד לפני הירי, ושאלה שנייה בעקבות דיווחים על שינוי בכוננות של צה"ל בעקבות זיהוי תזוזות אצל חיזבאללה ואיראן האם זה מעיד שאנחנו באמת קרובים יותר למתקפה?

ת: אנחנו נעשה כל מה שצריך על מנת להגן על אזרחי מדינת ישראל. כל מה שצריך. עכשיו באשר לתזוזות ולדיווחים, אנחנו עוקבים כל הזמן מסביב לשעון, אנחנו לא עוקבים לבד, אנחנו עוקבים גם עם השותפים שלנו, בראשם ארצות הברית שתגברה פה את האזור בנושאת מטוסים, בספינות וביחידות מבצעיות נוספות. אנחנו נמשיך לעקוב ונבצע את ההחלטות שלנו.

ש: האם להערכתך תהיה בכלל אזהרה מוקדמת לציבור הישראלי של כמה שעות כמו שהיה באפריל או שצריך להיערך לאפשרות של אזעקה בהפתעה של שתי דקות לפני?

אולי יעניין אותך

ת: אני עולה פה הערב במיוחד בשביל הסוגיות האלה והצורך גם לדבר עם הציבור ולהסביר את המצב המורכב. התפקיד שלנו, שלנו הוא לתת לציבור זמן התארגנות. זה התפקיד שלנו, אנחנו בדוקים את הדבר הזה מסביב לשעון, עם אצבע על הדופק בהערכת מצב. לצד הדבר הזה, ישנם מצבים שבו נדרש לעשות אירוע מתפרץ ונעדכן את הציבור כמו שעדכנו כמו שבציבור בצפון חווה מידי יום לצורך העניין.

ככל שאנחנו ניתן, ואנחנו נשאף לעשות את זה, ככל שניתן, לתת התראה, לתת התראה לציבור. בשביל זה אנחנו עוקבים אחר המצב בשביל זה למרות כל מיני דברים שנאמרו בשבועיים האחרונים, לא שינינו עדיין את ההנחיות של פיקוד העורף ואנחנו נשנה אותן ברגע הנכון, בהתאמה נכונה, אל מול האתגר גם שיש לנו המודיעיני והמבצעי מול האויבים שלנו.

ש: האם יש הערכה שאיראן תתקוף ב-24 השעות הקרובות?

ת: אני אומר עוד פעם. אנחנו עוקבים אחרי מה שקורה ספציפית מול איראן. עם כל היכולות שלנו, אנחנו גם לא עוקבים לבד. עוקבים עם ארצות הברית ועם שותפים נוספים. אני לא מכיר את ההערכה הזאת ולא יודע להתייחס אליה באופן ספציפי ואני עומד איתן סביב מה שאמרתי – אנחנו נעדכן את הציבור באופן מיידי ואנחנו נשאף לתת התרעה ככל שניתן וזה התפקיד שלנו וככל שנוכל לעשות את זה לפני כן, אנחנו נעשה זאת.

בעניין של הדיווחים האלו, אני מציע להיצמד, היו הרבה מאוד דיווחים, הרבה מאוד דיווחים בשבוע האחרון להיצמד לזה שאנחנו מתחייבים במובן הזה לתת שינוי בהנחיות באופן מידי אם נדרש.

ש: לא נעשתה עד כה תקיפת מנע – אם תהיה תקיפה האם נראה תגובה מיידית של צה"ל?

ת: אנחנו נעשה כל מה שצריך על מנת להגן על אזרחי מדינת ישראל.

ש:במידה ואיראן תתקוף את ישראל, האם נבליג כמו באפריל או שנפעל נגד מתקני הגרעין של איראן?

ת: אנחנו לא משתפים בתכניות המבצעיות שלנו. אני חוזר על זה עוד פעם – אנחנו נעשה כל מה שצריך על מנת להגן על אזרחי מדינת ישראל. תודה רבה.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: haredim.ashdod@gmail.com

הורידו עכשיו את האפליקצייה המובילה של 'חרדים אשדוד' אליכם לנייד
תגובות
אין לשלוח תגובות שאינם הולמות או מכילות דברי לשון הרע, הסתה ורכילות.
במידה ולא ניתן להגיב - הכתבה סגורה לתגובות.
עדכון תגובות במייל
עדכן אותי על
0 Comments
החדשות ביותר
הישנות ביותר הכי מדורגות
Inline Feedbacks
View all comments
אולי יעניין אותך
עוד כותרות
error: Content is protected !!
דילוג לתוכן