החלטה שנויה במחלוקת של ראש אגף התנועה, ניצב חיים שמואלי, מעוררת הדים: מצלמות האכיפה בצמתים המרכזיים ישנו את סף האכיפה – והמשמעות? זינוק דרמטי בכמות הדו”חות והקנסות.
במסגרת השינוי החדש, המצלמות שתועדו עד כה כ”סלחניות” יחסית, יתחילו לאכוף במהירויות נמוכות בהרבה:
• בצומת עם מהירות מותרת של 90 קמ”ש: במקום דו”ח רק מ-120 קמ”ש, האכיפה תחל כבר מ-100 קמ”ש!
• בצומת עם מהירות מותרת של 80 קמ”ש: דו”חות יישלחו החל מ-90 קמ”ש, במקום 100 קמ”ש עד כה.
• בצומת עם מהירות מותרת של 70 קמ”ש: דו”ח יתקבל כבר מ-80 קמ”ש, ולא מ-86 קמ”ש כפי שהיה נהוג בעבר.
המשמעות? עלייה חדה במספר הדו”חות, הצטברות נקודות לנהגים – וכמובן, מיליוני שקלים שיזרמו ישירות לקופת המדינה.
במשטרה מודעים לביקורת הציבורית הגוברת, אך טוענים כי מדובר בצעד הכרחי לצמצום תאונות הדרכים הקטלניות. “אנחנו כאן כדי להציל חיים,” מסבירים במשטרה, “גם אם זה אומר להרגיז כמה נהגים על הדרך.”
האם מדובר במהלך נכון – או בעוד דרך להכביד על ציבור הנהגים? ימים יגידו, אבל דבר אחד בטוח: הנסיעה בכבישי ישראל עומדת להפוך ליקרה הרבה יותר.
אז איך כולם אמורים לסוע
זה יצור או עיכוב משמעותי בנסיעה
או עקיפות מיותרות של אנשים וגם חלילה תאונות
מדינה של חולים