1. הפעילו אימות דו שלבי: באפליקציית טלגרם אין סיסמה ראשונית רגילה כמו באפליקציות אחרות, כיוון שהכניסה מתבצעת באמצעות קוד אימות שנשלח בהודעת SMS למספר הטלפון שלכם. כלומר, בטלגרם אין סיסמה ראשונית לחשבון אלא רק קוד חד-פעמי שנשלח בכל התחברות חדשה למכשיר. על מנת לשפר את האבטחה מעבר לקוד הראשוני, חשוב להגדיר אימות דו-שלבי.
גשו לתפריט על ידי לחיצה על שלושת הקווים בפינה העליונה או על סמל ההגדרות, תלוי במערכת ההפעלה.
בחרו באפשרות "הגדרות"
תחת הגדרות, לחצו על "פרטיות ואבטחה".
בחרו "אימות דו-שלבי".
עקבו אחר ההנחיות ליצירת סיסמה נוספת לחשבון שלכם. הזינו סיסמה חזקה ובחרו ברמז לסיסמה, במקרה שתשכחו אותה.
תוכלו גם להוסיף כתובת אימייל לגיבוי, כך שתוכלו לשחזר את הסיסמה אם תאבדו אותה.
לאחר השלמת ההגדרה, בכל כניסה לחשבון ממכשיר חדש, תידרשו להזין את הסיסמה הנוספת שיצרתם.
2. החליפו סיסמה לתא הקולי: האקרים יכולים לקבל קוד אימות לטלגרם דרך שיחת טלפון במקום SMS, ולנצל זאת אם לא החלפתם את סיסמת ברירת המחדל של התא הקולי. לאחר שהם פורצים לתא הקולי, הם מקבלים את קוד האימות ומצליחים להשתלט על חשבון הטלגרם שלכם.
3. בדקו את ההגדרות לחשבונות מחוברים: אם עולה חשד שמישהו פתח חשבון טלגרם עם המספר שלכם, התחברו לחשבון ובדקו את רשימת המכשירים המחוברים.
גשו לתפריט ההגדרות על ידי לחיצה על סמל ההגדרות.
בחרו ב"פרטיות ואבטחה".
לחצו על "מכשירים".
כאן תוצג רשימה של כל המכשירים המחוברים לחשבון. אם מופיע מכשיר שאינכם מזהים, בחרו בו ונתקו אותו מיד.
4. שמרו על סודיות מספר הטלפון: הימנעו מלפרסם את מספר הטלפון שלכם באינטרנט או ברשתות חברתיות. ככל שמספר הטלפון שלכם חשוף פחות, כך הסיכון לשימוש לרעה בו קטן יותר.
5. צרו קשר עם תמיכת טלגרם: אם גיליתם שמישהו פתח חשבון טלגרם עם המספר שלכם, פנו לתמיכת טלגרם ודווחו על הבעיה. הם יכולים לעזור לכם לשחזר את החשבון או למחוק אותו אם הוא לא שלכם.
6. היזהרו מהודעות ואישורים לא מוכרים: אם קיבלתם הודעת אימות לטלגרם (SMS) מבלי שביקשתם, אל תזינו את הקוד ואל תאשרו את הפנייה. ייתכן שמדובר בניסיון להשתמש במספר שלכם לפתיחת חשבון.
7. הגנה על המידע האישי: שמרו על המידע האישי שלכם מוגן. אל תשתפו פרטים אישיים כמו מספר הטלפון שלכם עם גורמים לא מוכרים או באתרים שאינם מאובטחים.
ביצוע המלצות הללו יסייע לכם להגן על מספר הטלפון שלכם ולמנוע שימוש בלתי מורשה בו. אם אתם נתקלים בבעיה, פעלו במהירות כדי למזער את הנזק ולשמור על פרטיותכם.
לדיווח על אירוע סייבר מלאו את הטופס המקוון באתר או פנו למוקד 119 של מערך הסייבר הלאומי.