חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
כך חגגו אלפי תושבי אשדוד

המזומנים בגור, ההתלהבות בבעלזא ופציעת הנכדות בויז׳ניץ

ה׳מזומנים׳ בחסידות גור, החידוש הגדול בחסידות בעלזא, התפילות על הנכדות בחסידות גור. ׳חרדים אשדוד׳ עם סיכום קצר על החג בחצרות החסידיות הגדולות, בהן הסתופפו אלפי חסידים מהעיר אשדוד

הקפות שניות בחצר הקודש גור

אלפי תושבי אשדוד חגגו את חג שמחת תורה בצילם של גדולי ישראל. לצד מאות תושבים שערכו את החג בחצר הקודש פיטסבורג ובחצרות קודש נוספות – אלפים רבים מתושבי העיר חגגו את החג מחוץ לעיר והסתופפו בצילם של גדולי האדמו״רים.

׳חרדים אשדוד׳ מציג כאן סיכום קצר על חג שמחת תורה בצילם של אדמו״רי גור, בעלזא וויז׳ניץ, אצלם ערכו את החג אלפי תושבי אשדוד.

גור

בחצר הקודש גור נרשם השנה חידוש גדול בחג שמחת תורה, כאשר מאות בחורים ואברכים שנבחנו על 300 דפי גמרא, במסגרת תוכנית הלימוד ׳מזומנים׳, כובדו באופן חריג על האדמו״ר מגור.

אולי יעניין אותך

ל׳חדשות אשדוד׳ נודע כי הרבי מגור הורה כי השנה, בשונה מבשנים קודמות, הבחורים והאברכים ירקדו בהקפה הראשונה. הרבי גם לא רצה להתיישב בנימוק שהוא ״רוצה לכבד את לומדי התורה״.

כמו כן, בצהרי החג הכריזו בחסידות כי יתקיים סדר לימוד ׳מזומנים׳ למשך שעה. למעלה מעשרת אלפים חסידים התכנסו ל״מעמד קבלת התורה״ בהיכל בית המדרש הגדול.

בתוך כך, האדמו״ר מגור כובד בהקפה הראשונה גם בליל שמחת תורה וגם בבוקרו של חג. כמו כן, הרבי עלה לתורה לחתן תורה ולחתן בראשית.

ל׳חרדים אשדוד׳ נודע גם כי הרבי חש חולשה קלה ונכנס בחלק מתפילת שחרית ומוסף. מעבר לכך הוא השתתף בכל התפילות וההקפות.

בעלזא

בן הרבי, הרה״צ רבי אהרן מרדכי רוקח, בניו וחתניו לצד חברי בד״ץ קהל מחזיקי הדת הגה״צ רבי יעקב גרינוולד והגה״צ רבי מאיר ברנד ליוו את האדמו״ר מבעלזא עד לבימת בית המדרש לפני ההקפה הראשונה.

כמו כן, השנה, לראשונה, הרה״צ רבי אהרן מרדכי רוקח עמד ליד אביו הרבי במהלך ההקפות על בימת בית המדרש, והלהיב את קהל הרבבות.

ויז׳ניץ

בליל שבת חול המועד, בעת עריכת השולחן הטהור, ניגש הר"ר יוסף שרף אל האדמו״ר מויז׳ניץ ועדכן את הרבי על הצלחת הניתוח על אחת משתי נכדותיו המאושפזות בבית החולים 'הדסה', לאחר התאונה הקשה בלילה שבין רביעי לחמישי. לאחר מכן שרו את הניגון ״שבת היא מלזעוק ורפואה קרובה לבוא״.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: haredim.ashdod@gmail.com

הורידו עכשיו את האפליקצייה המובילה של 'חרדים אשדוד' אליכם לנייד
תגובות
אין לשלוח תגובות שאינם הולמות או מכילות דברי לשון הרע, הסתה ורכילות.
במידה ולא ניתן להגיב - הכתבה סגורה לתגובות.
עדכון תגובות במייל
עדכן אותי על
0 Comments
החדשות ביותר
הישנות ביותר הכי מדורגות
Inline Feedbacks
View all comments
אולי יעניין אותך
עוד כותרות
error: Content is protected !!
דילוג לתוכן