חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
בְּחַיֵּיהֶם וּבְמוֹתָם לֹא נִפְרָדוּ

מוקירים את זכרם: כך ציינו באשדוד 11 חודשים לשני אמין ובן זוגה אדם אילייב הי”ד

ב"תפארת רפאל" ציינו 11 חודש לשני אמין הי"ד ובן זוגה אדם אילייב הי"ד שנהרגו ב7 לאוקטובר • הרב עובדיה דהן יו"ר המועה"ד ערך את התפילה בחלקת הנרצחים "ש6" יחד עם המשפחות

הרב עובדיה דהן בעלייה לקבר

במלאת 11 חודש לשני אמין הי"ד ובן זוגה אדם אילייב הי"ד התקיים אזכרה בבית הכנסת "תפארת רפאל" בהשתתפות רבנים וקהל רב המוקירים את זכרם.

שני אמין, נכדתו של דמות מוכרת ויקרה בעיר עמי כלפון הי"ו מאשדוד, יחד עם בן זוגה אדם אילייב, נרצחו בטבת יום שבת ושמחת תורה בעת שנסו ברכבם בכביש 232 ליד שדות נגב ותוך כדי נורו למוות על ידי מחבלים.

הסבא עמי כלפון סיפר, שנכדתו שני דברה איתו באותו בוקר נורא, וסיפרה כשכולה היסטרית שיורים עליהם מחבלים וכך תוך זמן קצר השיבה את נשמתה ברצח אכזרי.

הנכדה שני ובן זוגה אדם, נקברו בבית העלמין בעיר בחלקה מיוחדת שהמעצה הדתית הקצתה עבור הנרצחים מה-7 לאוקטובר טבח יום שבת ושמחת תורה.

אולי יעניין אותך

במשך כל ה-11 חודש הסבא עמי כלפון מגיע לבית העלמין מידי יום שישי ומדליק נרות על קברה בכאב.

בבית הכנסת "תפארת רפאל, שהיה מלא מפה לפה, נשא דברי חיזוק ועידוד הרב מאיר אבוחצירא רבה של הסיטי, וציין את מעלתם של יהודים קדושים שנהרגים רק בגלל היותם יהודים, שמעלתם גדולה ביותר והזכיר את דברי הגמרא כי "הרוגי מלכות אין כל בריה יכולה לעמוד במחיצתם". בדבריו הביא סיפורים על מעלתם של קדושים וטהורים כשבסיום דבריו, ערך את האשכבה לזכרם.

לאחר תפילת ערבית, הציבור היסב לסעודת מצוה באולם שע"י בית הכנסת, גם שם הגיע ציבור גדול שבאו לכבד את המשפחות.

הס הושלך בקהל בעת שהסבא עמי כלפון נשא דברים לזכרה של נכדתו תוך כדי שהקריא מתוך הכתב.

בין הדברים, אמר בקול נרגש וכואב: שני נכדתי האהובה חלפו 11 חודשים מאז שיצאת מהבית ולא חזרת, כל יום בא לי לכתוב לך, בא לי לדבר איתך, לשמוע אותך ולחבק אותך… לא נתפס ולא נקלט לעולם, הלב מסרב להאמין כי הכי זה לא הגיוני, את היית הכי נוכחת תמיד ואי אפשר בלעדייך, את האווירה ואת השמחה ואת האור בכל מקום שהיית – ופתאום את לא…

שני, כל יום שישי אנו מגיע לביתך החדש ושל אדם, מדליק לכם נרות שבת כפי שהיית עושה כל יום שישי אצלנו בבית כמו בכל ערב שבת.

שני חשבתי שהזמן ירפא אותנו, אבל ככל שעובר הזמן הכאב הוא עצום והגעגועים אלייך גדולים נוחי על משכבך בשלום ותשלחי לנו כוחות.

תתפללי על עם ישראל, שימצא את הדרך להישאר מאוחד ויחיה בביטחון ובשלום ואף משפחה לא תרגיש עוד את הצער הנורא הזה.

תחזקי אותנו מלמעלה, אותי, את סבתא, את אבא ואמא, את האחים שלך, את כל המשפחה והחברות שכל כך אוהבים אותך.

חיים שלנו, תודה שהיית שלנו, נפרדים ממך רק בגוף אך לעולם לא בנפש ובנשמה. תמיד תמיד תיהי בלב שלנו, חרוטה עמוק ולנצח, לעולמים.

הרב עמרם קסטיאל רבה של טולוז שבצרפת ומרבני בית הכנסת, נשא דברי תורה לזכרם של שני ואדם הי"ד וערך את האזכרה לעילוי נשמתם.

הבוקר (שישי) בשעות הבוקר המוקדמות המשפחה עלתה להתפלל ולהדליק נרות על קברם בחלקת הנרצחים "ש6". בראש המתפללים הגיע במיוחד הרב עובדיה דהן יו"ר המועצה הדתית שמלווה משפחות רבות מאז האסון.

הסבא עמי כלפון ביקש בשם המשפחה להודות לרב דהן על הרגישות בהעמדת אוהל ענק בסמוך כדי שיצל על בני המשפחות מהחום הכבד, כסאות ושולחנות, ספרוני תהילים ונרות נשמה ואפילו שתיה קרה שהביא למשתתפים.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: haredim.ashdod@gmail.com

הורידו עכשיו את האפליקצייה המובילה של 'חרדים אשדוד' אליכם לנייד
תגובות
אין לשלוח תגובות שאינם הולמות או מכילות דברי לשון הרע, הסתה ורכילות.
במידה ולא ניתן להגיב - הכתבה סגורה לתגובות.
עדכון תגובות במייל
עדכן אותי על
0 Comments
החדשות ביותר
הישנות ביותר הכי מדורגות
Inline Feedbacks
View all comments
אולי יעניין אותך
עוד כותרות
error: Content is protected !!
דילוג לתוכן