חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
מבית ארגון "אשכולות"

יצאה לאור החוברת המקיפה לשאלות בענייני רפואה בכיפור

רעיון מבורך הקימו ארגון "אשכולות" בבית מדרש להוראה תורה לשמה שעי קהילת "תפארת רפאל" בראשותו של הרה"ג רבי מאיר אבוחצירא שליט"א רבה של הסיטי על פתיחת "שיעור מעשי לרבנים" בעניני רפואה ויום הכיפורים בהשתתפות הרב יעקב שקול – יועץ רפואי בכיר ומומחה בענייני רפואה בראי ההלכה.

 

הצלחה רבתי במיזם "שיעור מעשי לרבנים" במוסדות "תפארת רפאל" בהשתתפות הרב יעקב שקול – יועץ רפואי בכיר ומומחה בענייני רפואה בראי ההלכה – יש לשאול את הרב והרופא בדקדוק רב עם כל פרטי הרפואה.

לבית המדרש הגיעו רבנים ומורי הוראה מאזורים שונים בעיר, אשר שמעו על הרעיון המבורך, הרבנים הביאו מהעולה על שולחנם בבתי ההוראה שאלות מעשיות ואקטואליות כיצד לנהוג ביום הכיפורים במקרים חריגים שחלקם נבעו גם מפאת המלחמה עד כדי לחשש בריאות וסכנת חיים.

לצד ארון הקודש פתח בדברי הקדמה הגר"מ אבוחצירא בעל האכסניה דיבר על רפואת חולים בשבת, עצם זה שחיים על פי ההלכה זה הרפואה בפני עצמה, בע"ה שבורא עולם יתן ברכה וגאולה לכל עם ישראל, למרות שלצערנו בתי החולים מלאים רח"ל הרפואה זה הגאולה. בדבריו בירך את הרב יעקב שקול על שהקדיש מזמנו היקר והגיע למיזם החשוב על מנת להרחיב את היריעה בכל נושא פיקוח נפש לאור ההלכה.

הרב שקול פתח בדברי ברכה וההערכה להגר"מ אבוחצירא שליט"א.

אולי יעניין אותך

בדבריו הקיף בעיות רפואיות בהרחבה, כמו: ניתוחים, בעיות לב, גיאטריה, זקנים חלשים, הדגיש את החשיבות שיש להתאים לכל אדם באשר הוא וזה לא הוראה כללית.

במהלך הדברים היה משא ומתן בין הרבנים לרב שקול ששמע את השאלות והדיונים וענה באופן ברור ורהוט לכל שואל.

הרחיב את הענין בעיקר לאנשים מבוגרים שפתאום אחרי 60 שנה אומרים להם לא לצום ביום כיפור וקשה להם לקבל פסק הלכתי זה והביאו לכך סיפורים מגדולי ישראל בענין זה שיש לחדד את פסק ההלכה שמי שציוה לצום ביום כיפור הוא זה שציוה לא לצום למי שאסור לו לצום על פי ההלכה.

יש לדעת גם כששואלים רב או רופא, לא להחסיר פרטים, לשאול בהרחבה ולציין כל פרט רפואי.

הגר"מ אבוחצירא סיפר בשם מרן הגר"ע יוסף על חולים שלא הסכימו לאכול או לשתות ביום הכיפורים אע"פ שהיו צריכים לאכול וכשהיה רב בתל אביב, בצהריים יצא בעצמו לבית החולים והאכיל את החולים כשדמעות זלגו מעיניהם.

כן דיבר לגבי חולי סוכרת שהיא לצערנו נפוצה בארץ, כיום יש טכנולוגיה שהמציאו מכשיר מסויים לבקרת סוכר בדם המאפשר להם כן לצום, מכשיר זה שומר על רמת סוכר.

את "שיעור מעשי לרבנים" חתם הגר"מ אבוחצירא בחשיבות לשמוע לקול חכמים, גם כשרגשית זה קשה אבל אלו דברי אלוקים חיים מחובתינו לרדת לאנשים ולהסביר את נימוקי ההלכה גם כשצריך להפסיק ולצום וזה ונשמרתם מאוד לנפשותיכם וזה גם דאורייתא, לפעמים יש אנשים קונים אתרוג בסכום עתק אבל מזלזלים בפסק של דיני נפשות… בסיום הודה שוב להרב יעקב שקול על השיעור הנפלא ועל תשובותיו הקולחות בבהירות לכל שואל. כן בירך את כל הרבנים בברכת גמר חתימה טובה ורפואה גאולה וישועה לכל עם ישראל.

לרבנים ומורי הוראה שהשתתפו, חולק ספר "המדריך ליום כיפור" – מאת הרב שקול פרויקט שעמל עליו במשך זמן רב ושיעזור לרבנים ורופאים רבים בעבודתם בבואם לפסוק בפירוט רב לרוב סוגי המחלות והמקרים.

החוברת החשובה הודפסה בעזרתה ואדיבותה של קופת חולים 'מאוחדת'. המדריך כולל 108 עמודים של תוכן איכותי שנכתב במיוחד ליום כיפור, וחשוב לציין שהוא מחולק אך ורק לרבנים ולרופאים כדי למנוע חס ושלום תקלה או טעות. לפיכך, המדריך זמין בגרסה מודפסת בלבד ולא דיגיטלית.

הספר יצא לאור לראשונה בשנת תשע"ז בעידודו של הגאון הגדול הרב משה שאול קליין שליט"א, ומאז משרת נאמנה את הצרכים ההלכתיים והרפואיים ליום הקדוש.

כן השתתפו הרב עובדיה דהן יו"ר המועצה הדתית בכירי נציגי קופת חולים 'מאוחדת', הרה"ג ר' רועי אמזלג רב ומו"צ, מנכ"ל המוסדות הרב גיא אטיאס שקידם את הרעיון מדיבור למעשה בהצלחה גדולה.

 

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: haredim.ashdod@gmail.com

הורידו עכשיו את האפליקצייה המובילה של 'חרדים אשדוד' אליכם לנייד
1 תגובות
אין לשלוח תגובות שאינם הולמות או מכילות דברי לשון הרע, הסתה ורכילות.
במידה ולא ניתן להגיב - הכתבה סגורה לתגובות.
עדכון תגובות במייל
עדכן אותי על
1 תגובה
החדשות ביותר
הישנות ביותר הכי מדורגות
Inline Feedbacks
View all comments
שסניק
5 ימים לפני

לך תבקש סליחה מהרב עובדיה

אולי יעניין אותך
עוד כותרות
error: Content is protected !!
דילוג לתוכן