חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
עם תחילת זמן אלול

“לב מי לא יחרד”: מועצת חכמי התורה במכתב מיוחד לבני התורה

מועצת חכמי התורה שליט"א כתבו איגרת בו פונים בפתחו של חודש הרחמים: "לב מי לא יחרד כאשר כמעט בכל יום אנו מתבשרים בבשורות קשות ומרות" • יש להתחזק בהתמדת הלימוד ללא הסחת דעת ולהרבות בתפילה להצלת עם ישראל • גם "ועד הישיבות" הוציא איגרת לבני התורה בארץ ישראל • השיבנו ה' אליך ונשובה
מועצת חכמי התורה. קרדיט: יעקב כהן

באיגרת שכתבו יחד רבני מועצת חכמי התורה מרנן ורבנן שליט"א, מעוררים הם את בני הישיבות ואברכי הכוללים, לנצל היטב את הזמן ולחזק את הלימוד בהתמדה וללא הסחות דעת, לצד חיזוק בלימוד המוסר בימי התשובה.

גדולי התורה מוסיפים ומעוררים בדבר החובה להרבות בתפילה ובתחנונים להצלת עם ישראל לנוכח הבשורות המרות והמלחמה המתמשכת.

באיגרת נכתב: "אל בני התורה היקרים המסולאים בפז, ה' עליהם יחיו.

דמוע תדמע ותרד עינינו דמעה, ולב מי לא יחרד כאשר כמעט בכל יום אנו מתבשרים בבשורות קשות ומרות, ומזה למעלה מי"א חודש נטושה המלחמה הנוראה, אשר רבים חללים הפילה, נשמות יקרות שנרצחו על קידוש ה', ומצאנוהו רעות רבות וצרות, רח"ל".

אולי יעניין אותך

מרנן שליט"א מביעים את כאבם לנוכח הרדיפה כנגד עמלי התורה: "וכמה צער בנפשנו, על אשר גם בעת הזו, יש גורמים הממשיכים ברדיפת עולם התורה ופועלים בכל כוחם להצר את רגלי בני התורה".

מרנן חברי המועצת שליט"א מעוררים כי "בעומדנו בפתחו של חודש אלול, שעליו אמרו "אני לדודי ודודי לי" שבו יש רחמים גדולים ומאירים י"ג מכילין דרחמי, והוא קודש לתשובה ולהתקרבות לאבינו שבשמים, ה' קרוב אלינו ואנו קרובים אליו, עם תחילת הזמן בהיכלי הישיבות והכוללים, מחובתנו בני התורה להתחזק בכפל כפלים בלימוד התורה בהתמדה ובחשק יומם ולילה, להיות שקועים אך ורק בלימוד ולא להסיח דעת בשום ענין ולהתחזק בלימוד המוסר. נשוב אל ה' וירחמנו.

"תולעת יעקב אין כוחה אלא בפיה. עלינו להרבות בתפילה להצלת עם ישראל, לישועת הכלל והפרט, לרפואת הנפש והגוף של כל הפצועים, להצלחת הנלחמים באויבינו ולשובם במהרה של כל החטופים לביתם, וקול התורה יש בכוחו להשבית אויב ומתנקם". את מכתב קודשם חותמים רבותינו שליט"א בתפילה ובברכה לקראת השנה החדשה הבעל"ט: "וזכויות אלו יעמדו לנו ולכל ישראל אחינו להיכתב ולהיחתם בספר החיים והשלום, ויקוים בנו מקרא שכתוב בפרשתנו, 'כי ה' אלוקיכם ההולך עמכם להלחם לכם עם אויביכם להושיע אתכם', ונזכה לביאת גואל צדק במהרה בימנו אמן".

גם ועד הישיבות בארץ ישראל בראשותו של הרב חיים אהרון קאופמן שליט"א הוציאו איגרת לציבור בני התורה בארץ ישראל, תחת הכותרת "ואין לנו שיור רק התורה הזאת".

במכתב נאמר: "ואין לנו שיור רק התורה הזאת" מאז ומעולם הי' נושא שמירת מעמדם של תלמידי הישיבות הק' ובודאי דרכי הפעולה להסדרת מעמדם נתון אך ורק לקביעתם של מוסרי התורה ומעתיקי שמועתה גדולי ועיני העדה זי"ע שפעלו ברגישות ובעוז בדרכים לא נודעו על מנת להמשיך ולשמר את מעמדם של תלמידי הישיבות הק', הם ורק הם בדעת תורתם הרוממה ובכוחם ובראייתם את טובת הכלל והפרט לשעה ולדורות היו ברי הסמכא הבלעדיים להכריע בדבר רב חשיבות כבד משקל ורם מעלה זה.

המציאות עתה בה אין הרשויות מכירות בתלמיד ישיבה שתורתו אומנותו, תוך התכחשות ממוסדת ליבנה וחכמי', העמידה את עולם התורה בפני מצב שלא הי' מוכר עד כה. וברוך שמסר עולמו לשומרים והעמיד בראשינו את רבותינו מרנן ורבנן שליט"א המנתבים את פעולותינו עד לאחת, ומורים לנו את הדרך אשר נלך בה, וחס מלסטות מהוראותיהם דבר שהזיקו רב על תועלתו, ואף עלול להיות חב לאחריני על כל המשתמע מכך.

הוראותיהם של מרנן ורבנן שליט"א בעת הזו כפי שהתפרסמו בכתב ובע"פ נובעות מחמת אי הכרתם של הרשויות בחשיבותם של לומדי התורה והישיבות הק' יושבי אוהל שתורתם אומנותם. בהורמנא דרבנן ובשליחותם עומד משרדנו לימין רבנן ותלמידיהון, להנחותם ולסייעם בעצה ובמעש לאור הוראותיהם של רבותינו שליט"א.

למותר לציין, כי על ראשי הישיבות הק' שליט"א ושאר העוסקים במלאכת הקודש מוטלת החובה להעביר את הנחיותנו לידיעת תלמידי ישיבותיהם, ולנסוך בהם עוז ותעצומות על חובתם שהיא גם זכותם להיות נשמעים להוראות אלו, עדי יערה ה' רוח טהרה בלב כל הנוגעים בדבר להכיר 'בסוד קיום עמנו, שהתורה היא נפשה של העם ונשמת רוח אפה' [אגרות חזו"א] ובערכם של לומדי ועמלי התורה, שזכותם עומדת לכלל ישראל, ולהסדיר את מעמדם כמדקדמת דנא.

כמו"כ יש להקפיד ולדווח למשרדנו אודות כל בעי' המתעוררת כללית או פרטנית, לשם ריכוזם, בחינתם, והבאתם לשולחנם של רבותינו שליט"א, ובודאי שאין לנהוג בחוסר תיאום.

עוד נציין בענין מעמד בן מהגרים, כי יש להורות לכל התלמידים בעלי אזרחות ישראלים המתגוררים בחו"ל שמיד עם הגיעם ארצה יפנו למשרדנו לשם קבלת הנחיות ברורות להסדרת מעמדם כראוי, לבל יהיו מהצועקים לשעבר, לצערנו אנו נתקלים בבעיות הנובעות מחוסר מודעות לעניין.

המכתב מסתיים במילים: ומכאן תשוגר ברכתינו לכלל תלמידי הישיבות הק' והכוללים בני שבט הלוי המתחילים את זמן אלול הבעל"ט, תחזקנה ידיכם במלחמתה של תורה, אל תיראו ואל תחתו, יעלה קולכם – קולו של יעקב מהיכלות מבצרי התורה – הישיבות הק', לטוב לכם ולכלל ישראל כל הימים.

צילום: יעקב כהן

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: haredim.ashdod@gmail.com

הורידו עכשיו את האפליקצייה המובילה של 'חרדים אשדוד' אליכם לנייד
תגובות
אין לשלוח תגובות שאינם הולמות או מכילות דברי לשון הרע, הסתה ורכילות.
במידה ולא ניתן להגיב - הכתבה סגורה לתגובות.
עדכון תגובות במייל
עדכן אותי על
0 Comments
החדשות ביותר
הישנות ביותר הכי מדורגות
Inline Feedbacks
View all comments
אולי יעניין אותך
עוד כותרות
error: Content is protected !!
דילוג לתוכן