חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
ריענון הנחיות

בעקבות האסון במרוקו: כך ניערך ונתנהג בעת התרחשות רעידת אדמה

בליל שבת פקדה רעידת אדמה קטלנית במרוקו. מוקד רעידת האדמה היה ליד העיר מרקש. למעלה מ-2,000 איש נספו עד כה ברעש האדמה. אלפי פצועים מפונים לטיפול רפואי ועקורים רבים נותרו ללא קורת גג. זה הזמן לרענן את הנחיות ההתנהגות בעת רעידת אדמה • מומלץ להיכנס לאתר פיקוד העורף וללמוד על ההיערכות הנדרשת ברמה הפרטית.
רעידת אדמה. תמונת איסטולרציה. קרדיט: Freepik

הסטטיסטיקה מלמדת כי בישראל מתרחשת רעידת אדמה אחת למאה שנה. רעידת האדמה האחרונה היתה בשנת 1927 כך שאנו נמצאים בטווח 10 השנים. הסבירות אם כן גבוהה, אבל ללא קשר לסטטיסטיקה והסתברות, רעידות אדמה מתרחשות בכל רגע על פני כדור הארץ ובמקומות רבים בעולם נרשמו אסונות טבע שהביאו לחורבן ולהרס מוחלט.

הרעידה המשמעותית האחרונה היתה ממש לא מזמן. בדרום טורקיה רעדה האדמה ועשרות אלפי איש מצאו בה את מותם. בישראל הורגשה רעידת האדמה במקומות מסוימים אם כי רוב הציבור לא חש בה בכלל. מכל מקום, רעידת אדמה עלולה להתרחש גם בישראל וטוב תמיד לרענן את הנחיות פיקוד העורף. "רמת המוכנות, ההיערכות המוקדמת והידיעה כיצד לנהוג בעת רעידת אדמה מפחיתה מאוד את היקף הנזקים ובעיקר מסייעת בהצלת חיים" אומרים המומחים לרעידות אדמה.

ככלל, חשוב שהתושבים ידעו כיצד נערכים לרעידת אדמה. איזה ציוד יש להכין,  חלוקת משימות בין בני הבית ומה ההתנהגות הנדרשת בעת רעידת האדמה. חומרים מפורטים נמצאים כאמור באתר פיקוד העורף (www.oref.org.il). מומלץ שכל תושב וכל הורה יבקר בו וילמד על רמת המוכנות הנדרשת ממנו וממשפחתו.

בעיריית אשדוד יוצאים בקמפיין הסברה לכללי ההתנהגות הבסיסיים בזמן רעידת אדמה:

השוהים במבנה – אם ניתן, יש לצאת לשטח פתוח. אם לא ניתן לצאת מהמבנה, יש להיכנס לממ"ד ולהשאיר את הדלת והחלונות פתוחים או לצאת לחדר המדרגות ולהמשיך לרדת אל היציאה מהמבנה. רק אם לא ניתן לפעול כך, יש לתפוס מחסה תחת רהיט כבד.

אולי יעניין אותך

השוהים בחוץ – יש להישאר בחוץ ולהתרחק ממבנים, גשרים ועמודי חשמל.

השוהים בחוף הים – יש לעזוב את החוף מחשש לצונאמי.

הנוסעים ברכב – יש לעצור את הרכב, לדומם מנוע ולהישאר ברכב. אין לעצור בקרבת גשרים ומחלפים.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: haredim.ashdod@gmail.com

הורידו עכשיו את האפליקצייה המובילה של 'חרדים אשדוד' אליכם לנייד
תגובות
אין לשלוח תגובות שאינם הולמות או מכילות דברי לשון הרע, הסתה ורכילות.
במידה ולא ניתן להגיב - הכתבה סגורה לתגובות.
עדכון תגובות במייל
עדכן אותי על
0 Comments
החדשות ביותר
הישנות ביותר הכי מדורגות
Inline Feedbacks
View all comments
אולי יעניין אותך
עוד כותרות
error: Content is protected !!
דילוג לתוכן