בשבוע שעבר דיווחנו ב׳חרדים אשדוד׳ כי נפתחה האפשרות להגיש בקשה לסבסוד במעונות היום לשנה הקרובה (תשפ״ה-2025), ומשרד העבודה, שהכיר את האתגרים שההליך מציב לציבור, עשה מהלך היסטורי: הכנסת מערכת מבוססת בינה מלאכותית לשירות הציבור.
מדי שנה, עם פתיחת ההרשמה לסבסוד, משרד העבודה מוצף באלפי פניות יומיות. השאלות נוגעות למסמכים הנדרשים, תאריכים, אופן ההגשה ושאלות טכניות רבות נוספות. בציבור החרדי בפרט, שבו נגישות לאינטרנט מוגבלת יותרת, האתגרים משמעותיים עוד יותר, ומובילים להסתמכות על מוקד טלפוני שמתקשה לעמוד בעומסים.
כדי להתמודד עם המצב, השיק השנה המשרד את מערכת “שירה” – מוקד מבוסס בינה מלאכותית המסוגל לענות על כל שאלה במהירות ובבהירות. מדובר במהפכה של ממש: כל שאלה, החל מהמסמכים הדרושים, הגדרות ההגשה ועד להסברים על הזכויות – זוכה לתשובה מסודרת ומפורטת, כמעט כאילו שוחחתם עם נציג אנושי.
חידוש נוסף, המערכת פועלת 24 שעות ביממה כולל יום שישי. ולא מוגבלת בזמן מסוים של מענה אנושי. ובכך יכולים ההורים לפנות בכל רגע נתון עם השאלה ולקבל מענה מהיר, יעיל ומדויק.
בנוסף, הבדיקה מראה כי המערכת “שירה” מספקת מענה מדויק ושירות מלא, מה שמונע המתנות ממושכות על הקו ומקל משמעותית על ציבור ההורים. עם זאת, כמובן שנשמרת האפשרות לעבור לנציג אנושי במקרה הצורך.
אז אם גם לכם יש שאלות על סבסוד מעונות היום, פשוט התקשרו עכשיו ל-“שירה” במספר: 073-2458356
פריצת הבינה המלאכותית לציבור החרדי
וכך בעצם פרצה הבינה המלאכותית לתוך הציבור החרדי, כאשר ללא שימוש באינטרנט כלל – תעזור ותסייע להם המערכת בשלל שאלות באופן מיידי ומהיר.
שבחים למשרד העבודה
משרד העבודה גוזר שבחים רבים על השקת המערכת הזו, שכאמור מסייעת רבות לעשרות אלפי ההורים בהגשת הבקשות. התקווה כי משרדי ממשלה נוספים יעתיקו את המודל החשוב הזה, ובכך יסייעו לאזרחים בזמן המתנה ארוך, ובשעות מסוימות של מענה אנושי.