במשרד הפנים רשות האוכלוסין וההגירה מעדכנים כי החל מה-1 בספטמבר 2023: דרכון חירום (זמני) ישוב להיות בתוקף לשנה אחת בלבד, ויונפק ב-17 לשכות מינהל אוכלוסין ובנתב״ג.
לקראת פקיעת הוראת השעה להנפקת דרכונים זמניים בסוף חודש אוגוסט, מעדכנת רשות האוכלוסין וההגירה את הציבור כי נוהל הנפקת דרכוני החירום ישוב לקדמותו ותוקפו יהיה לשנה אחת.
כזכור בתקופת הקורונה ניתן היה להפיק בקלות לכל אחד שלא היה ברשותו דרכון עם תוקף – דרכון זמני בכל אחת מלשכות רשות האוכלוסין וזאת בהוראת שעה מיוחדת. כעת זמן רב לאחר דעיכת הנגיף מסתיימת הוראת השעה והמצב ישוב לקדמותו. דרכונים זמינים רק במקרים חריגים והתוקף למשך שנה אחת בלבד (במקום שנתיים שהיה בהוראת השעה).
דרכוני החירום יונפקו ב-17 לשכות מינהל האוכלוסין: אילת, אשדוד, באר שבע, בני ברק, חיפה, ירושלים מזרח, ירושלים, כפר סבא, נוף הגליל, נתניה, עפולה, פתח תקוה, צפת, קריות, ראשון לציון, רמלה, תל אביב ובנתב״ג.
ברשות האוכלוסין מעדכנים מספר נקודות:
- תוקף הדרכון יהיה לשנה אחת.
- מי שבידיו דרכון שהונפק לשנתיים, התוקף יישאר לשנתיים.
- הנפקת דרכון חירום תהיה כפופה להנפקת דרכון ביומטרי.
- הנפקת דרכון חירום כפופה לעמידה באחד מהקריטריונים המעודכנים בקישור.
- יש לקבוע תור באחת מהלשכות המפורטות מעלה, בטרם ההגעה.
- הדרכון לא יינתן במקום ומשך הנפקתו יהיה עד שבוע מיום הגשתו.
- לרשות הציבור תעמוד גם לשכת רשות האוכלוסין בנתב״ג.
לשאלות נוספות ניתן להכנס לאתר הרשות בלחיצה – כאן