חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
העיר הדרומית הגדולה

טיפול ב‘משבר הדיור באשדוד’ – האם יהיו פתרונות קסם או שמדובר בסיסמת בחירות?

ממלא מקום ראש העיר גבי כנפו בניתוח על ׳סיסמת הבחירות׳ של מועמדים שונים לראשות העיר שיטפלו במשבר הדיור באשדוד

אשדוד בתנופה

הבחירות באשדוד כאן, כבר אמרנו.

מועמדים שונים המתמודדים על ראשות העיר מפריחים לאוויר סיסמאות שהם יטפלו במשבר הדיור באשדוד. ממלא מקום ראש העיר גבי כנפו בניתוח עומק על ׳סיסמאות הבחירות׳ הללו. 

״נתחיל מזה שמדובר בבעיה לאומית״ אומר כנפו. ״עלייה של כמעט 250% במחירי הדיור ב-13 השנים האחרונות יצרה את המונח "משבר הדיור".

״בפועל, אין ספק כי לא פשוט לרכוש דירה בישראל, בעיקר לזוגות צעירים. ותוסיפו לכך את העובדה כי בישראל קיים מאפיין תרבותי שאינו נפוץ בעולם והוא הלחץ לקנות דירה.

אולי יעניין אותך

מאחר שכך, עולות כל פעם מחדש השאלות האם המדינה צריכה להתערב ואיך?

לצערנו, המדינה לא מצליחה במשימה זו כבר שנים רבות ובמדיניותה (שלא לשווק הרבה קרקעות) מגבירה את הביקוש לרכישת דירה״.

וכעת עובר כנפו לסיסמאות השונים של המתמודדים:

״משבר הדיור לא דילג על אשדוד, וככל שאנחנו מתקרבים למועד הבחירות צצים כל מיני מועמדים ומבטיחים כי יש להם פתרון קסם להורדת מחירי הדירות באשדוד. זה קל להפריח ססמאות באוויר כשלא מכירים את העובדות ולא יודעים איך הדברים עובדים בפועל״.

כנפו לא מתכוון רק לכך, ונכנס לניתוח מעמיק בנושא:

״השטחים המיועדים לבניה באשדוד (שאינם בבעלות פרטית) מגיעים משני מקורות עיקריים:

1. שטחים של מנהל מקרקעי ישראל, שלגביהם הוביל ראש העיר ד"ר לסרי לחתימה על הסכם הגג ל-30,000 יחידות דיור, שרובן במסגרת דיור מוזל לצעירים וזכאים (מחיר למשתכן, מחיר מטרה, דירה בהנחה) כאשר ההגרלות הראשונות כבר התבצעו, וראשוני הפרויקטים כבר עולים על הקרקע ובקרוב מאוד יתחילו את הבנייה.

2. השכונות הוותיקות, בהן החל תהליך של התחדשות עירונית בפרויקטים של פינוי בינוי ותמא 38, שאשדוד היא מהמובילות בישראל גם בתחום זה עם עשרות פרוייקטים שנמצאים בביצוע או לקראת ביצוע.
ההשקעות הרבות בפיתוח העיר בכל תחומי החיים הפכו את אשדוד לעיר מחוז מבוקשת וככזו מחירי הדיור גבוהים, ובאופן טבעי יעדיפו חלק מהזוגות הצעירים לרכוש דירה זולה יותר בערים סביב אשדוד מתוך תקווה שיוכלו בהמשך לשוב ולרכוש דירה בעיר״.

לסיום כנפו מתחייב: ״אנו נמשיך להוביל את אשדוד ואת הבניה בה ‏בשנים הקרובות על פי התכניות שבביצוע ואלו שבדרך.

הרובע מיוחד, רובע מע"ר, רובע פארק לכיש, רובע י"ד, בקמה מערב, מגרש האימונים ועוד פרויקטים רבים של הסכם הגג, כל אלה לצד עשרות פרויקטים של התחדשות עירונית ועוד מאות מהם הנמצאים בתהליכי רישוי שונים והכל כדי להציף את העיר בדירות ולאפשר פתרונות דיור מכל הסוגים למשפחות הצעירות של אשדוד בפרט ולכל מי שרוצה לקבוע כאן משכנו בכלל.
אשדוד, בשורה הראשונה של ישראל״.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: haredim.ashdod@gmail.com

הורידו עכשיו את האפליקצייה המובילה של 'חרדים אשדוד' אליכם לנייד
תגובות
אין לשלוח תגובות שאינם הולמות או מכילות דברי לשון הרע, הסתה ורכילות.
במידה ולא ניתן להגיב - הכתבה סגורה לתגובות.
עדכון תגובות במייל
עדכן אותי על
0 Comments
החדשות ביותר
הישנות ביותר הכי מדורגות
Inline Feedbacks
View all comments
אולי יעניין אותך
עוד כותרות
error: Content is protected !!
דילוג לתוכן