חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
החלל שנפער

חיסרון גדול עם הסתלקותו של כלי חמדה – אוהב תורה וחסד הרב אפרים פור זצ"ל מדמויות ההוד שבעירנו

מאז פטירתו של האי גברא רבה, שהיה אהוב על הבריות ומאיר פנים לכל אדם, צורבא מרבנן, רודף צדקה וחסד, הרב אפרים פור זצ"ל ביום שישי האחרון, קהל המונים ובראשם גדולי תורה, ראשי ישיבות דיינים רבנים ועמך בית ישראל פוקדים את בית המשפחה האבלה בביתם, כשהמקום צר מלהכיל את הבאים במשך כל שעות היום עד שעות הלילה המאוחרות.

 

כבר עבר כמעט שבוע, הערב (רביעי) מציינים את "אזכרת השבעה", אבל החלל הוא גדול. מאז פטירתו מרגישים את החיסרון הגדול יותר ויותר, רבים מעלים זיכרונות בינם לבין עצמם. מכל עבר מנסים לדלות מעשים נשגבים, בהם נתייחד המנוח, באהבת התורה, בהערכה מיוחדת לתלמידי חכמים לומדי תורה, היתה לו התמדה ועיון בלימוד התורה מלווה במידות נעלות ונשגבות של בין אדם לחבירו, של הארת פנים כפי שהזכירו שתמיד הוא זכור לטובה בהארת פנים לזולת בכל הזדמנות. לעולם לא נוכל להגדיר בשלמות את העומק שברגשות האלו בחסרונו – נפער חלל עמוק.

הרבנים שהגיעו בזה אחר זה ועוד אברכים רבים אחרים, העידו עליו את דברי הגמ' "אין אנו מוצאים תמורתו", חלל גדול נפער מאז פטירתו והזכירו בצער ובכאב, את מעשיו הנפלאים, את עבודתו בתפילה שהיה מתפלל כעבד לפני קונו ותפילתו היתה כמונה מרגליות, את סדרי לימודיו כל יום כל ערב וכן בלילי שבתות ומעשי החסד הגדולים אשר בכל רגע מתגלה עדות אחרת על מעשי חסד שלא שמעו ולא ידעו עליו מעולם שעשה בהצנע לכת.

עדות אחת מיני רבים הגיע מאברך יקר שרצה להרוויח כמה פרוטות לקראת חג הסוכות, שיהיה לו לשמחת החג, והציע לתושבים ולמתפללי בית הכנסת בשכונתו שולחנות מפלסטיק לסוכה, משהגיע ערב החג נשאר אצלו עוד כמות גדולה של שולחנות שלא הצליח למכור והיה בצער על כך, תוך כדי, עבר שם רבי אפרים זצ"ל ושוחח עימו והבין ממנו שהשולחנות הללו כבר לא ימכרו והאברך ישא עימו את ההפסד, הרב פור זצ"ל לא חשב פעמיים, אלא מיד אמר לו שהוא דווקא מעוניין בכל השולחנות הללו ושילם לו מיד על כל הסחורה, ברגע אחד אורו פניו של האברך והודה לו על כך מעומק ליבו. מששמעו בני המשפחה על מעשה זה לא ידעו על כך כלל, אבל הפלא הגדול שגם בביתם אין שולחן פלסטיק אחד!!!! כך שהמנוח דאג לחלק לאחרים בלי שבני משפחתו אפילו לא ידעו על כך, "ועל דא קא בכינא", על הגאונות שלו במעשי החסד, בעזרה לתלמידי חכמים בצניעות ובענווה המיוחדת שהיתה לו.

מרגש במיוחד היה לראות את הגאון הישיש מבוני עולה של תורה באשדוד רבי אברהם אלטמן שליט"א ראש ישיבת "עטרת צבי" כשממרום גילו טרח והגיע וצעד אחר צעד, נכנס לאוהל האבלים ותיאר את דמותו של המנוח שהיה תלמידו כשהוא בחור צעיר לימים שהגיע מיבנה במסירות נפש של אותם ימים שנפשו חשקה בתורה ועזב תענוגות של עולם הזה והיה מתמיד – בן עליה כל ימיו, כשהוא ממש נשנק מדמעות בעיניו ביקש להיכנס לאלמנה לרעיתו הצדקנית תחי' ועודד אותה בדברי תנחומים, אך לא יכל לדבר, ואמר: איי איי איי, כמה חסר לנו את רבי אפרים פור, חסר לנו, אבל צריך למלאות את החסירון וללכת קדימה ובע"ה בקרוב יהיה לכם שמחות בבית הזה וב"ה השאיר אחריו משפחה לתפארת, כולם בני תורה זרע ברך ה', תנוחמו מן השמים".

אולי יעניין אותך

הראשון לציון הגאון רבי יצחק יוסף הרב הראשי לישראל שלח דברי תנחומים למשפחה יחד עם רעיתו הרבנית שתחי' שהגיע במיוחד לבית המשפחה.

הערב (רביעי) יתקיים עצרת התעוררות במלאת השבעה בבית הכנסת "נר דוד ואוהל רחמה" רח' פתח תקווה 15, רובע ט' אשדוד.

תפילת מנחה בשעה 18:30 ודרשות הרבנים: הרה"ג ר' יוסף שיינין הרב הראשי לאשדוד, הרה"ג ר' אבנר עמר ראש מוסדות וק"ק "אור מאיר", הרה"ג ר' אברהם בן-חמו ראש כולל "שמחת אליהו", הרה"ג ר' שמעון יוחאי יפרח שליט"א מגדולי מזכי הרבים ומח"ס חשובים, בני המנוח ועוד רבנים חשובים שליט"א, תפילת ערבית וסעודת מצוה.

 

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: haredim.ashdod@gmail.com

הורידו עכשיו את האפליקצייה המובילה של 'חרדים אשדוד' אליכם לנייד
1 תגובות
אין לשלוח תגובות שאינם הולמות או מכילות דברי לשון הרע, הסתה ורכילות.
במידה ולא ניתן להגיב - הכתבה סגורה לתגובות.
עדכון תגובות במייל
עדכן אותי על
1 תגובה
החדשות ביותר
הישנות ביותר הכי מדורגות
Inline Feedbacks
View all comments
אליאב
1 שנה לפני

די לצרותינו😥💔

אולי יעניין אותך
עוד כותרות
error: Content is protected !!
דילוג לתוכן