חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
ונשמרתם מאד לנפשותיכם

חוסר באכיפה? פורסמו נתוני הדוחו”ת לרוכבי האופניים. אשדוד במקום ה-8

לאור העלייה הגדולה בתאונות הדרכים הקטלניות של רוכבי האופניים בעמותת אור ירוק מפרסמים את נתוני הדוחו״ת של השנים האחרונות • אשדוד במקום ה-8 עם 778 דוחות שניתנו בשנת 2022 - חצי משנה שלפני כן • הנתונים המלאים
תמונת אילוסטרציה. קרדיט: דוברות המשטרה

19,516 דוחות רשמו במשטרת ישראל לרוכבי האופניים חשמליים בשנת 2022 (54 דוחות בממוצע בכל יום), כך עולה מנתוני משטרת ישראל שהגיעו לידי עמותת אור ירוק. בהשוואה לשנת 2021 מדובר בירידה חדה של כ-20% במספר הדוחות שרשמו השוטרים, כאשר בשנת 2021 נרשמו 24,494 דוחות.

שנת 2022 מהווה את השנה השלישית ברציפות שמספר הדוחות שרושמים במשטרה לרוכבי האופניים החשמליים נמצא במגמת ירידה.

הנתונים מתפרסמים לאור הזינוק הגדול במספר רוכבי האופניים החשמליים ההרוגים מתחילת שנת 2023.

18 רוכבי אופניים חשמליים נהרגו מתחילת שנת 2023 בתאונות דרכים, לעומת ארבעה רוכבים שנהרגו בתאריך המקביל בשנת 2022 פי ארבעה ויותר.

אולי יעניין אותך

עד כמה שנת 2023 היא קטלנית במיוחד לרוכבי האופניים החשמליים? לשם השוואה, בכל שנת 2022 נהרגו 12 רוכבי אופניים חשמליים.

אשדוד על המפה

העיר אשדוד נמצאת במקום ה-8 במספר הדוחות שניתנו. כאשר בשנה האחרונה (2022) ניתנו 778 דוחות באשדוד, כאשר שנה קודם (2021) ניתנו כפול דוחות – 1,367. שנה קודם (2020) 525 דוחות, ואילו בשנה שלפני כן (2019) ניתנו 429 דוחו״ת.

ע״פ נתונים אלו מצב אשדוד משנת 2019 לא נמצא בירידה באכיפה, אך לעומת שנת 2021 ישנה ירידה של חצי מהדוחו״ת.

עו"ד יניב יעקב מנכ"ל עמותת אור ירוק: "מרכזי הערים הפכו למקום שמפחיד להסתובב בו. רוכבי אופניים חשמליים רבים מצפצפים על החוק, רוכבים על המדרכה, עוברים באור אדום, ומסכנים את עצמם כאשר הם רוכבים ללא קסדה. אל מול המציאות הזו מדינת ישראל לא הוסיפה שוטר אחד כדי להילחם בתאונות שבהם מעורבים רוכבי אופניים חשמליים. הירידה הרצופה בכמות הדוחות שהמשטרה רושמת לרוכבים היא תוצאה ישירה של מחסור חמור במספר השוטרים ובמספר הניידות. כשרוכבים לא רואים כמעט שוטרים הם מרשים לעצמם לסכן את כולנו וגם את עצמם. היעדר נוכחות משטרתית בכבישים וברחובות מייצרת תחושה של הפקרות אשר עלולה גם לעלות בחיי אדם. הדרך להחזיר את הביטחון להולכי הרגל וגם לצמצם את מספר הנפגעים הגבוה בתאונות עם כלים חשמליים היא באמצעות חיזוק הנוכחות המשטרתית בכבישים ויצירת אווירה הרתעתית שתמנע עבירות תנועה".

שני שליש מהדוחות: רכיבה ללא קסדה

66% מהדוחות שנרשמו בשנת 2022 לרוכבי האופניים החשמליים היו בגין רכיבה ללא קסדה, הסיבה המרכזית. זו השנה השנייה ברציפות שבה נרשמת ירידה במספר הדוחות לרוכבים ללא קסדה. הנתון הנמוך ביותר בארבע השנים האחרונות.

21% מהדוחות נרשמו בגין רכיבה על המדרכה. בסוג עבירה זו נרשמת ירידה במספר הדוחות שנה רביעיתברציפות הנתון הנמוך ביותר בחמש השנים האחרונות).5% מהדוחות נרשמו בגין רכיבה על אופניים חשמליים כשטרם מלאו לרוכב 16 (גיל הרכיבה המינימאלי). 5% מדוחות נרשמו בגין רכיבה על אופניים חשמליים במעבר חציה. 2% מהדוחות נרשמו בגין רכיבה שלא בשביל האופניים  ו-1% מהדוחות נרשמו בגין רכיבה שלא על גבי המושב.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: haredim.ashdod@gmail.com

הורידו עכשיו את האפליקצייה המובילה של 'חרדים אשדוד' אליכם לנייד
תגובות
אין לשלוח תגובות שאינם הולמות או מכילות דברי לשון הרע, הסתה ורכילות.
במידה ולא ניתן להגיב - הכתבה סגורה לתגובות.
עדכון תגובות במייל
עדכן אותי על
0 Comments
החדשות ביותר
הישנות ביותר הכי מדורגות
Inline Feedbacks
View all comments
אולי יעניין אותך
עוד כותרות
error: Content is protected !!
דילוג לתוכן