חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
קרב לוהט

זירת מלחמה: סיקור מקיף ומרתק על הבחירות לראשות העיר אשדוד

פחות מ-5 חודשים לבחירות וכבר 9 מועמדים מתמודדים על כס ראשות העיר • ׳חרדים אשדוד׳ בסיקור המועמדים המרכזיים, הזווית החרדית במועמדותם והסיכויים שלהם לנצח • מעניין ומרתק

מפה חלקית של המועמדים לבחירות לראשות עיריית אשדוד

למרות שהבחירות לרשויות המקומיות יתקיימו בעוד כ-5 חודשים נדמה כי הבחירות לראשות ולמועצת העיר באשדוד יתקיימו ממש בשבועות הקרובים. באף רשות מקומית המערכת הפוליטית לא בוערת כפי שהיא בוערת בימים אלו בעיר אשדוד, הסיבה אם תהיתם: ניסיון של גורמים שונים למנוע כהונה נוספת של ראש העיר המכהן ד״ר יחיאל לסרי.

אלי נכט

הזירה הפוליטית:

הראשון שהכריז שהוא מתמודד בבחירות הקרובות על ראשות העיר היה סגן ראש העיר אלי נכט, נכט הכניס בבחירות האחרונות 2 מנדטים למועצת העיר, ובכך פתח חזית מאיימת כלפי סניה כצנלסון, שועל פוליטי שעוד יורחב עליו בהמשך, שבמשך שנים רבות באשדוד נחשב כאב הפוליטי של עולי ברית המועצות.

נכט, כריזמטי וצעיר, ומוכר בעיר בעיקר מהרשתות החברתיות בהן פעיל מאד, ומהם מעביר לתושבים אחת לכמה ימים שידורי לייב בנושאים הבוערים בעיר.

אלי נכט וזאב אלקין בפגישתם בכנסת

כאמור, לפני כמעט חודשיים הודיע נכט כי בבחירות הקרובות יתמודד גם לראשות העיר, והאמת תאמר שבכל הסקרים האחרונים נכט מפתיע ונמצא במקום השני אחרי ראש העיר המכהן ד״ר יחיאל לסרי, אמנם בפער גדול אך עדיין מדובר בהפתעה גדולה של מי שמתמודד בפעם הראשונה לראשות העיר ומנצח כיום בסקרים שועלים פוליטיים ותיקים כגון כצנלסון, לחמני וגלבר.

אולי יעניין אותך

נתון נוסף המדאיג מאד מבחינת יריבו הפוליטי סניה כצנלסון זוהי התמיכה שיש לו בקרב עולי ברית המועצות, שם נראה כי צפוי לו קרב לא פשוט מול נכט.

נכט וגנץ

הזירה החרדית:

נכט החל את עלייתו הגדולה על גבם של החרדים, וזכור בעיקר מסרטוניו אותם פירסם בבחירות הקודמות נגד הציבור החרדי, והחשש ״מהתחרדות העיר״ לדבריו.

גם בקדנציה האחרונה נכט תקף רבות את הציבור החרדי, והיה זה שהעלה את ההצעה לפתיחת המשכן לאומניות הבמה רח״ל בשבתות, כשרק ביממה האחרונה כתב בהודעה בה תקף את יו״ר ש״ס באשדוד אבי אמסלם: ״המשמרת שלך (אבי אמסלם) בתור מי שמצליח לסחוט את הקואליציה עד הטיפה האחרונה הסתיימה! אתה מוזמן להיות שותף, ככל אחד השותפים ולא יותר! אנחנו נחזיר את השפיות ואת הסטטוס קוו של צבי צילקר ז״ל לעיר! לא עוד רודנות חרדית שלא יודעת שובע״.

וקיים חשש רב בציבור החרדי מהעלייה המסתמנת שלו בבחירות הקרובות.

סיכוייו בזירה:

ע״פ הסקרים כיום הוא מוצב במקום השני והמכובד מאד, להערכתנו ככל ויתחלפו הימים מצבו בסקרים ימשיך לגדול ויהווה איום ממשי על כס ראש העיר, וגם למועצת בעיר סיכוייו להגדיל את כוחו בקרב הקולות החילוניים והציבור הכללי בעיר.

 

אלי לחמני

הזירה הפוליטית:

לחמני מוכר רבות בפוליטיקה האשדודית כמעט מאז ומתמיד כיהן כחבר מועצה מספסלי האופוזיציה. בקדנציה האחרונה הכניס למועצה 3 חברים, כשאחד מהחברים זכור בהצבעה על הקצאת בית הכנסת ברובע ט״ו בכך שהצביע בניגוד לעמדת סיעתו בעד ההקצאה, ובעקבות ביקורת רבה שקיבל פרש מהמועצה כשבועיים לאחר ההצבעה.

לחמני ידוע כלוחם ותיק שבכל מועצה לוקח חלק פעיל בכל מה שקשור להתרחשות של כל נושא סביב סדר היום. אך התדמית שלו הפכה להיות בשנים האחרונות כאדם שיודע להיות רק בספסלי האופוזיציה והשאלה שנשאלת על יחד הציבור הרחב, האם כשיעבור לספסלי מקבלי ההחלטות בהנהלת מועצת העיר ידע לקבל את ההחלטות הנכונות.

הזירה החרדית:

כפי שכתבנו קודם, לחמני השתדל להיות מעורב כמעט בכל נושא אך בעיקר במה שקשור למגזר החרדי, לא פעם נרשמו ויכוחים רבים בינו לבין שאר חברי המועצה במועצת העיר סביב נושאים חרדים, הקשר שלו לציבור החרדי נראה רחוק, וסיכוייו לקבל את תמיכת מי מהציבור החרדי אינם באופק.

סיכוייו בזירה:

לחמני אינו נחשב למתמודד שעלול לסכן את ראשות העיר בעיקר משום שנותיו הרבות בספסלי האופוזיציה הקרים בהם לא יכל לפעול כמעט עבור תושבי העיר אשדוד. אם כי במצב שבו יפרשו מתמודדים אחרים ויתאגדו סביבו הסיפור יכול להפוך למעניין.

חנוך דרך ארליך

הזירה הפוליטית:

ארליך שנמצא כיום במפלגתו של סניה כצלנסון ידע עליות ובעיקר מורדות עם ראש סיעתו, ולפני כשבועיים כי יתמודד על ראשות העיר ויפרד מכצנלסון.

הזירה החרדית:

ארליך ברוב ההצבעות במהלך הקדנציה הצביע כפי יתר חברי סיעתו יחד עם החרדים, אך בהודעה על ריצתו לראשות העיר תקף את ראש העיר לסרי על ״מכירת האינטרס הציבורי לחרדים עבור הישרדות פוליטית״ לדבריו, ובחר ללכת גם הוא על ראשם של החרדים. בראיון שנתן לאחר הריצה לראשות העיר אמר: ״כל הפרויקטים ששובשו בעיר אך ורק מתוך הכניעה של יחיאל לרצון שלו לשרת אינטרסים פוליטיים של החרדים״.

אנחנו כאן ב׳חרדים אשדוד׳ נמצאים כדי להזכיר לכם כי לא לכם ולא פעמיים בחר ארליך עצמו להצביע בעד מוסדות דת חרדים בעיר, כשלא כולם היו ברובע ז׳.

סיכוייו בזירה:

נראה כי מועמדותו גורמת רק לפיצול הקולות בציבור החילוני, ולא נראה כי יצליל להיכנס למועצת העיר יכל שכן לשבת על כסא ראש העיר בשנים הקרובות.

ברק סרי

ברק סרי. צילום: יובל אליאס

הזירה הפוליטית:

סרי, יועץ תקשורת מוכר, אשר הסתובב אצל שרים מוכרים במהלך שנות הפוליטיקה הישראלית. והראשי שבהם אהוד ברק שכיהן כשר הביטחון. במשך שנים רבות היה יועצו של יו״ר תנועת ש״ס אריה דרעי, עד שנת 2021 אז ישבו החרדים באופוזיציה, ומאז עבר לשוק הפרטי ופניו נראו בטלוויזיה הישראלית בתכניות ובפנאלים שונים.

במשך השנתיים האחרונות נפוצו שמועות על כוונתו של ברק סרי להתמודד על ראשות העיר באשדוד, אך הוא סירב לאשר או להכחיש בנושא זה עד לפני חודש, אז הודיע על כניסתו לזירה הפוליטית באשדוד, ועל התמודדותו לראשות העיר.

סרי, שרבים תלו תקוות בריצתו לראשות העיר, בכך שיוכל לסחוף את הציבור החרדי בתמיכה בו, ובכך למנוע מלסרי לכהן בראשות העיר קדנציה נוספת ולהעביר את שלטון העירייה אליו – כנראה לא מספק את הסחורה.

יממה לאחר שהודיע על ריצתו לראשית העיר הוציא סגן ראש העיר ויו״ר סיעת אגודת ישראל באשדוד יחיאל וינגרטן הודעה לתקשורת בה כתב כי הסיעה תתמוך בבחירות הקרובות בראש העיר המכהן ד״ר יחיאל לסרי, מה שלא תכנן סרי בעת כניסתו לביצה המקומית.

גם תנועת ש״ס טרם הודיעה על תמיכה בו, ונראה כי לאור הסקרים העגומים מבחינתו ש״ס לא תוכל לתמוך בו ובכך לאבד את העיר אשדוד.

את הקמפיין הרשמי פתח סרי בשבוע שעבר בהשתתפות עשרות אנשים, ובעיקר חבריו של אביו אבינועם סרי מתקפותיו כסגן ראש העיר, וללא שנראו חרדים בין הקהל.

ברק סרי. קרדיט: קובי גדעון, לע״מ

הזירה החרדית:

סרי בכל הקמפיין נמנע מלהיכנס בכל נושא דת, מאחר והיה מעוניין בתמיכת החרדים שמסרבים בכל תוקף כאמור להודיע על תמיכה בו.

סיכויו בזירה:

בכל אופן לפי כל הסקרים מצבו של סרי אינו טוב בלשון המעטה. כשבסקר האחרון של מנו גבע הוא עומד על תמיכה של 7% בלבד.

עפ״י גורמים פוליטיים אם סרי לא יקבל את תמיכת אגודת ישראל לא יתמודד עד לישורת האחרונה, ויפרוש במהלך המירוץ.

סניה כצנלסון

הזירה הפוליטית:

סניה שועל ותיק בפוליטיקה האשדודית שנים רבות, הוא כיהן בשלל תפקידים במועצת העיר, ומוכר עשרות בשנים לתושבי אשדוד כמי שישב בספסלי מועצת העיר עשרות שנים אחורה.

במערכת הבחירות האחרונה התמודדד סניה נגד לסרי במערכת רוויה אמוציות אישיות, אך במפתיע לאחר שהכניס 6 חברים למועצת העיר היה הראשון לחתום על הסכם קואליציוני עם יריבו המר ד״ר יחיאל לסרי.

כפי שציינו למעלה בבחירות האחרונות יריבו אלי נכט הכניס 2 חברים למועצת העיר, אך בגלל העבודה שעושה נכט בשטח ונראה כי הפופולריות אליו זוכה נכט מכניסה את כצנלסון ללחץ, מה שיגרום לקרב לא פשוט כלל בין השניים.

סגרע"ה וממונה חפ"א שמעון כנצלנסון בסיור בשטח העבודות

הזירה החרדית:

כמו חברו לסיעה ארליך גם כצנלסון הצביע לא פעם עם המפלגות החרדיות בעד מוסדות דת כשהבולט שבהם היה בית כנסת ברובע י״ג. אך כמובן מהלך קדנציה לחוד ובחירות לחוד.

לפני כחודשיים כשריח הבחירות מתקרב החליט לחדול משיתוף הפעולה והחל לתקוף את החרדים בהקצאות שונות, הזכורה מכולם היא הקצאת הכולל ברובע ט״ו ובניסיון פתיחת הגלגל הענק בשבת, כשהוא מתעלם מהעבר בו שיתף פעולה באופן מלא עם הסיעות החרדיות.

אך בעקבות הקרב מול נכט צפוי סניה להמשיך את הקו המסית כנגד הציבור החרדי, ובכך לנסות לקבל קולות נוספים בקרב מצביעיו.

סיכוייו בזירה:

סיכוייו להיבחר לראשות העיר אינם נראים באופק, אך אם העיר אשדוד תיגרר לסבב בחירות שני חלומו האחרון לשבת על כסא ראש העיר יוכל להתקיים.

הלן גלבר

הזירה הפוליטית:

הלן מוכרת גם היא שנים רבות בזירה האשדודית, בבחירות האחרונות היו כאלו שניסו להגיד שהיא זאת שתיבחר לראשות העיר מול לסרי, אך בתוצאות האמת נוכחו לדעת כי זכתה גלבר רק במנדט אחד למועצת העיר.

בשנים האחרונות גלבר שינתה ממנהגה הקבוע, והפכה למתונה יותר, פחות מתלהמת ויותר עניינית. מה שהחזיר לה מעט מהסיכויים לתקן את הנזק שנגרם לה מהבחירות הקודמות, ולהפוך להיות מועמדת עם סיכויים להיבחר לראשות העיר.

הזירה החרדית:

מתוקף מקומה כחברת אופוזיציה תקפה את הנציגות החרדית לא פעם, והתנגדה לרוב ההקצאות שהגיעו למועצת העיר.

בבחירות הקודמות גורמים שונים ניסו להעמידה כמועמדת החרדית לראשות העיר, אך בתנועת ש״ס וגם בסיעת אגודת ישראל תמכו בלסרי מה שהביא לניצחונו.

בפתיחת הקמפיין שלה הפעם במוצ״ש האחרון תקפה דווקא את החרדים ואמרה כי ״אשדוד לא תהפוך לבני ברק״.

ממראה השקת הקמפיין

סיכוייה בזירה:

היו מי שאמרו כי בפתיחת הקמפיין של גלבר בשבוע האחרון היה זה מפגן כח מרשים במיוחד, כשקרוב ל- 400 פעילים ופעילות השתתפו בפתיחת הקמפיין, אך במבט לסקרים ולזירה נראה כי סיכוייה להיבחר לראשות העיר גם הפעם לא קיימים בסבירות גבוהה.

אם כי ככל שיחלוף הזמן וגלבר תמשיך בממלכתיות שבה נוקטת ותמנע מעימותים מיותרים – סיכוייה ילכו ויגדלו והדבר יבוא לידי ביטוי בסקרים.

יחיאל לסרי

ראש העיר ד"ר יחיאל לסרי

הזירה הפוליטית:

לסרי המכהן כיום כראש העיר מזה 15 שנים, ועוד קודם לכן כממלא מקום של ראש העיר המיתלוגי צבי צילקר, היה זה שהדיח אותו מתפקידו לאחר שנים רבות.

למרות הצעות רבות שהונחו לפתחו חלקם נכונים וחלקים שקריים, לסרי סירב בתוקף להצעות והודיע כי בכוונתו להמשיך להתמודד גם בבחירות הקרובות לראשות העיר, וגם לנצח.

בבחירות האחרונות הכניס לסרי למועצת העיר 2 חברים, וזכה לראשות העיר בסיסוב הראשון. אז היו ש״ס להודיע ראשונים בתמיכה בו, כשאגודת ישראל הודיעו זאת בימים הסמוכים לבחירות.

כשהפעם הסיפור קצת שונה, מי שהראשונה הייתה להודיע בתמיכתה בו הייתה סיעת אגודת ישראל, ולמרות דיווחים שונים כי הדבר לא נעשה באמת, לסרי מקבל חיזוקים מההנהגה הארצית ונמצא בקשר ישיר עמם.

הזירה החרדית:

במהלך הקדנציה האחרונה ידעה אשדוד שקט בכל מאבקי השבת שידעו את בעיר בשנים עסרו, בקואליציה מגוונת אותה ניהל לסרי הצליחו השותפים לעבור ולצלוח משברים רבים.

משבר אחד נראה כי לא הצליחו לעבור, והוא: משבר לסרי-אמסלם.

שוחחו ארוכות. גולדקנופף ולסרי

לאחר הבחירות יו״ר ש״ס המקומי אבי אמסלם החליט כי מועצת העיר צריכה להיות מורכבת מחרדים ודתיים בלבד, אך לסרי בחר לעשות קואליציה מקיר אל קיר, זאת במטרה לרפות את הפצעים ממאבק השבת הקשה שפילג את העיר אשדוד בימים שלפני הבחירות.

ידידות ארוכת שנים. לסרי וטסלר מחובקים

הוויכוח הזה הפך לקרע של ממש בין אמסלם ללסרי, ולמרות שאמסלם חשב כי שאר הסיעות הדתיות והחרדיות בעיר נמצאות באותה הדעה כמוהו, גילה כי אגודת ישראל תומכת בדעתו של לסרי, ובחרה להיכנס לקואליציה הרחבה.

הסכסוך הזה הלך ותפח במשך השנים האחרונות ידעה עליות ומורדות, לצד חיבוקים ונשיקות היו גם התקפות רעילות. ולמרות שניסו יותר מפעם אחת לאחות את הקרעים בין השניים היו מי שדאגו לנסות ולטרפד את החיבור בין השניים, ולקרוע את הקשר ביניהם.

כעת כשהוא פגוע, אמסלם מנסה לעשות חיים קשים ללסרי, ולעכב את תמיכת תנועת ש״ס בד״ר לסרי, אך נראה כי ההכרעה בעניין תצטרך להתקבל בשבועות הקרובים, שכן ש״ס נוהגת לעשות כך במטרה להגדיל את כח המפלגה בעיר.

ראש העיר יחיאל לסרי וסגנו יו״ר אגודת ישראל יחיאל וינגרטן

סיכוייו בזירה:

על פי כל הסקרים נראה כי הסיכויים הגדולים ביותר הם של ד״ר לסרי להמשיך ולכהן בראשות העיר קדנציה נוספת, ובמידה ואכן ש״ס תצטרף גם היא לתמוך בו כפי שעשתה סיעת אגודת ישראל ביחד עם מפלגת הליכוד שתודיע בימים הקרובים על תמיכתה בלסרי – נראה כי תם המשחק, וראש העיר הבא של אשדוד, בפעם הרביעית יהיה ד״ר יחיאל לסרי.

 

״חרדים אשדוד״ ימשיך לסקר את הבחירות לראשות העיר בהגינות וביושרה כפי שנוהג תדיר. נביא בפניכם את העדכונים הנכונים האמיתיים והמאומתים ביותר. 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: haredim.ashdod@gmail.com

הורידו עכשיו את האפליקצייה המובילה של 'חרדים אשדוד' אליכם לנייד
13 תגובות
אין לשלוח תגובות שאינם הולמות או מכילות דברי לשון הרע, הסתה ורכילות.
במידה ולא ניתן להגיב - הכתבה סגורה לתגובות.
עדכון תגובות במייל
עדכן אותי על
13 Comments
החדשות ביותר
הישנות ביותר הכי מדורגות
Inline Feedbacks
View all comments
ה
1 שנה לפני

יש לחרדים שלושה אופציות

1 לסרי הביעה היא שגם בציבור החרדי יש תלונות פקקים שבת…

2 ברק סרי בחור כרזמתי מוצלח וחדש וכנראה ינצח

3 ארליך בחור חמוד בקשרים טובים עם הציבור החרדי אבל לא מספיק פופולרי בציבור הכללי בשביל לנצח

ליאור
1 שנה לפני

גבי כנפו היחידי ובעל הכישורים היחיד שיכול להנהיג את העיר אשדוד

Sh
1 שנה לפני

לסרי נשמע אדם מתון וחכם, וברק סרי נשמע סתם קטנוני וילד שלא גדל.
אין שום היגיון וסיבה לעשות קואליציה רק חרדית ודתית כשהעיר בחציה חילונית, כמה טימטום יש באיש הזה?

שימי
1 שנה לפני

אין ראוי מלסרי לכהן כראש עיר קדנציה נוספת.

יעידו על זה הסקרים, רצון התושבים, ובעיקר: המציאות תוכיח זאת

מצחיקים
1 שנה לפני

מעניין הליכוד יתמכו בו?
כל הכתבה רק להכניס לתודעה של הא שים שלסרי הוא הראש עיר נבא
חחחח

יוסף
1 שנה לפני

הכי ראוי זה גבי כנפו

דהן
1 שנה לפני

י.א. וי.א לסרי מפרסם אצלכם הרבה
ואתם מחזירים לו תמורה ראויה
כל הזמן לכתוב שרק לו יש סיכוי ור ק ללסרי ורק לסרי

יהודה א
1 שנה לפני

בקיצור כל הכתבה בשביל לכתוב שללסרי יש את הסיכוי הכי גדול
האמת לא מצפה מהאתר לכתוב אחרת
אתר פח

שנת אלפיים עשרים ושלוש
1 שנה לפני

לא מסוגלים לפרסם פנים של אישה. נטרפה עליכם דעתכם!

דניאל
1 שנה לפני

מצפייה בלייב של ישיבות המועצה בשנה האחרונה ויותר:

הלן גלבר – צווחנית בלתי נסבלת.

חנוך דרך – אשכנזי מתנשא.

אלי לחמני – כנראה שנועד לפעם בחמש שנים להיות על אוטובוסים ותו לא.

ברק סרי – הדרך לראשות העיר עוברת קודם בכמה שנות ניסיון במועצה. אנחנו לא שפני ניסיון של תימנים!

לסרי – איכשהו מצליח לנתב בהצלחה בעיר רבת הגוונים וסוגי האוכלוסיות.

כצנלסון – נראה דיקטטור מולדבי כמו ליברמן שחוטף די מהר קריזת עצבים

נכט – פחות היה פעיל במועצה, יתכן מול הציבור יותר

אולי יעניין אותך
עוד כותרות
error: Content is protected !!
דילוג לתוכן