חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
תפילה ונאומים בטקס יום השואה:

זוכרים את הנעדרים והנספים במלחמת העולם השניה במעמד הגר"ח קלמנוביץ והרב עובדיה דהן יו"ר המועצה הדתית

יו״ר המועצה הדתית עובדיה דהן בטקס יום השואה

לא הרבה יודעים, אבל בבית העלמין שבעירנו קיימת חלקת מצבות זכרון לאותן קהילות קדושות שבעיירות ליטא, באוקראינה ועוד שעליהם נרשמו שמותיהן של הקהילות ושל יהודים שלחמו ונפלו בתקופת השואה.

יו"ר המועצה הדתית הרב עובדיה דהן הוזמן כמידי שנה ביום השואה לתפילה ואמירת קדיש לזכרם של קדושי השואה בחלקת המצבות בבית העלמין לזכרם של כאלף יהודים מהעיר 'אולבסק' שבאוקראינה ליד הכפר ברברוקה. את הטקס ארגנו ויזמו כמו כל שנה  מחלקת קליטת העלייה במסגרת אירועים המוקדשים ליום השואה.

בשעות הבוקר התאספו בני משפחות מאותם עיירות ומוקירי זכרם בבית העלמין בסמוך לחלקת המצבות לזכר הנעדרים והנספים במלחמת העולם השניה. המקום היה מסודר ונקי להפליא.

בתחילה נשאו נאומים בהם הזכירו את אותם קהילות קדושות של יהודים שנחרבו עד היסוד ע"י הגרמנים והנאצים והאוקראיינים ששיתפו איתם פעולה באותם שנים.

אולי יעניין אותך

הטקס התקיים במעמד של סגן ראש העיר סניה כצנלסון וסגן ראה"ע מר אלי נכט, ד"ר אלי נחמני חבר מועצת העיר ועוד אישים נכבדים.

את תפילת 'יזכור' ואמירת הקדיש ערך הרה"ג ר' חיים קלמנוביץ חבר לשכת הרה"ר רב שכונה רב מחלקת עירובין ונישואין כשרבים התרגשו והזילו דמעה. לאחר מכן ניגש יחד עם הרב עובדיה דהן קראו פרקי תהילים והדליקו נרות לע"נ הקדושים שנהרגו על קידוש ה' ועל הקהילות שנחרבו בשואה האיומה.

לאחר התפילה, נגשו סגני ראה"ע מר כצנלסון ונכט והודו לרב עובדיה דהן ולרב קלמנוביץ על השתתפותם, מר כצנלסון בטרם עזב את בית העלמין, נתן צדקה לזכרם של הקדושים הי"ד.

IMG_7143

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: haredim.ashdod@gmail.com

הורידו עכשיו את האפליקצייה המובילה של 'חרדים אשדוד' אליכם לנייד
תגובות
אין לשלוח תגובות שאינם הולמות או מכילות דברי לשון הרע, הסתה ורכילות.
במידה ולא ניתן להגיב - הכתבה סגורה לתגובות.
עדכון תגובות במייל
עדכן אותי על
0 Comments
החדשות ביותר
הישנות ביותר הכי מדורגות
Inline Feedbacks
View all comments
אולי יעניין אותך
עוד כותרות
error: Content is protected !!
דילוג לתוכן