הבוקר (שישי) נכנסה לתוקף הפעימה השנייה של רפורמת “צדק תחבורתי” של שרת התחבורה מירי רגב – והתוצאה: אלפי אזרחים מכל רחבי הארץ צובאים משעות הבוקר המוקדמות על עמדות שירות הרב-קו, בניסיון לממש את זכאותם להנחות משמעותיות בתחבורה הציבורית, ולעיתים אף לנסיעות חינם לגמרי.
>>> כל הפרטים על הרפורמה – לחצו כאן <<<
הרפורמה, שנחשבת לאחת המשמעותיות שידעה התחבורה הציבורית בישראל בשנים האחרונות, מעניקה נסיעה חינם לאזרחים ותיקים בני 67 ומעלה, ומזכה יותר ממיליון וחצי ישראלים נוספים בהנחה של 50% על כלל קווי התחבורה הציבורית ברחבי הארץ.
במשרד התחבורה נערכו מבעוד מועד: קרוב למאתיים דיילות ודיילים פרוסים מאז שעות הבוקר בעשרות עמדות טעינה והנפקת כרטיסי “רב-קו”, כשהם מצוידים במסופונים מתקדמים שמאפשרים להנפיק במקום את כרטיס ה”זהב-קו” החדש. הדיילים מעניקים גם סיוע בהטענת פרופיל הנוסע בכרטיסים קיימים, ומחלקים חומרי הסברה בארבע שפות – עברית, ערבית, אנגלית ורוסית.
ההיענות הציבורית חסרת תקדים: בעקבות ביקושים גבוהים בהרבה מהתחזיות, נרשמו עומסים חריגים בעמדות השירות, ובמהלך הבוקר אף נדרשה תגבורת כרטיסי “זהב-קו” במספר נקודות. מנכ”ל משרד התחבורה, משה בן זקן, לא נשאר במשרד: יחד עם בכירי הרשות הארצית לתחבורה ציבורית, יצא לשטח, סייר בעמדות, שוחח עם אזרחים, ואף סייע אישית בהעברת חבילות כרטיסים נוספות לעמדות השירות.
שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, תא”ל (במיל’) מירי רגב, בירכה על ההיענות: “אני שמחה לראות את אזרחי ישראל ממהרים לממש את זכאותם ברפורמה פורצת הדרך. המטרה היא לייצר שינוי התנהגותי ולהרחיב את מעגל המשתמשים בתחבורה הציבורית – ולאפשר לכל אזרח ואזרחית גישה נוחה, שוויונית ומשתלמת”.
גם מנכ”ל המשרד, משה בן זקן, הביע סיפוק מהתוצאות: “הציבור הצביע ברגליים – פשוטו כמשמעו. עמדות השירות הוצפו בפניות, ובמקביל נרשמה עלייה חדה בבקשות לעדכון פרופיל באינטרנט ובאפליקציות התשלום. הביקוש העצום מוכיח: מהלך נכון, בזמן הנכון – ובשירות הציבור”.

במשרד התחבורה הבטיחו להמשיך ללוות את יישום הרפורמה גם בימים הקרובים, תוך תגבור שירות הלקוחות והרחבת מערך התחבורה הציבורית, כדי לתת מענה לכלל האזרחים ולשפר את חוויית הנסיעה.
משרדי רב קו היו פתוחים כל הזמן ועמגו ריקים כי הגאונים ממשרד הסרה לא אפשרו להם לעדכן את כרטיסי האזרח הותיק לקו זהב. והרי יכלו לעשות זאת ולהפעיל את הכרטיסים של האזרלחם רק מ 25.4 ובכך היו חוסכים להם עמידה מבישה בתור ארוך . אלא שהסרה מירי רצתה כהרגלה מחיאות כפיים מציבור מבוגר הנאלץ לעמוד על רגליו שעות רבות
כפיים לסרה.
אני עדכנתי את הכרטיס און ליין מהבית מול רב קו פנגו ןמןביט.
אני וכמעט כל מי שאני מכיר לא זכאי לשום הנחה. אז כל מה שאנינו חווים זה רק את עליית המחיר של 30%!
שהיא כנראה עוזרת לתת הנחות לכל השאר. אז זה לא שמשרד התחבורה הוציא כסף לטובת האזרחים, הוא לקח לחלק ונתן לאחרים.
שמח בשביל מי שנהנה מההנחה, אבל אני ורבים אחרים נחנקים מהעלייה בתחבורה הציבורית שאנחנו תלויים בה, בנוסף לכל שאר העליות..
אני מצלם את תעודת זהות ונענתי מספר פעמים נסה שוב חיפשתי דיילים כל היום ולא מצאתי אפילו אחד נאלצתי לשלם על אף שאני בגיל 74 בכרטיס רב קו
אני ניסיתי דרך האפליקציה מילאתי פרטים לפי מה שנדרש…מקווה שזה תפס…
האם יש החזר על שארית חופשי חודשי
אם שולם בכרטיס 50% עד הראשון לחודש האם מקבלים החזר יחסי
כל הכבוד למירי רגב!!
אחלה בשורה
עם כל הטכנולוגיה למה הכרטיסים הזכאים לא מעודכנים אוטומטית הרי הם מזהים לפי הגיל .
היהלומים של רגב נהנים והציבור העובד משלם את עלית מחיר בתחבורה הציבורי