חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
מתיר אסורים

הרב רוזנבלום באשדוד: כשמברכים ברכת "מתיר אסורים" יש לכוין על אחינו השבויים הנמצאים בעזה

המגיד הרב ברוך רוזנבלום בדרשתו בכולל "תורה לשמה" בסיטי: אברכים העוסקים בתורה מגינים בתורתם על החיילים • בירך את חיילי צה"ל שיצאו לשלום ויחזרו לשלום ולא תיפול שערה משערות ראשם • נזכה בקרוב שתקויים התפילה "ויקבלו עול מלכותך, וירוממוך בקהל עם, וישמעו רחוקים ויבואו ויתנו לך כתר מלוכה".

 

המגיד הנודע הרב ברוך רוזנבלום הגיע למסור שיחת חיזוק ועידוד בפני אברכי הכולל להוראה "תורה לשמה" בראשותו של הרה"ג רבי מאיר אבוחצירא ראש הכולל רב ק"ק "תפארת רפאל", רבה של הסיטי וחבר איחוד הרבנים הספרדי.

 

במשך כשעה נשא דברי חיזוק והתעוררות על המצב וחיזק בדברי אמונה ובטחון, בפתח דבריו הביע את שמחתו לראות שבימים קשים אלו, בהם עם ישראל נמצא בצרה, בית המדרש הממוגן מלא באברכים השוקדים על לימודם ועוסקים בתורה.

 

דיבר במעלת אמירת המזמור "יושב בסתר" עליון המכונה 'שיר של פגעים', מזמור זה נחשב כמזמור שמירה, ונאמר כסגולה להצלה מפגעים ומזיקים ובימים אלו בפרט חשוב שכל אחד יאמר אותו.

 

ציין כי לאחר הדלקת נרות חנוכה יש מנהג יפה שראיתי גם אצל הספרדים לומר מזמור "יושב בסתר עליון" שבע פעמים, ותמהתי מדוע דווקא 7 פעמים יש לאומרו?

אולי יעניין אותך

 

אלא מובא בתשב"ץ בשם המגן אברהם שהיו 13 חשמונאים שיצאו במלחמה נגד הרומאים ואמרו את המזמור יושב בסתר עליון, 13 כפול 7 יוצא 91 זה מזמור צא' בתהילים שזה מגן עלינו, להיות בצילו של הקב"ה ששומר ומגן עלינו. ומובא בתנא דבי אליהו ששני תלמידי חכמים העוסקים בתורה הם מגינים על 40,000 חיילים, תדעו את הכח שלכם שאתם עוסקים בתורה שאתם מגינים על החיילים.

 

הזכיר את סגולתו של בעל "נפש החיים" מוואלוז'ין שאמר, כשהאדם מקבל בליבו לאמר: הלא ה' הוא האלוקים האמיתי, ואין עוד מלבדו יתברך שום כוח בעולם וכל העולמות כלל, בעת צרה יתרכז במחשבה של "אין עוד מלבדו", ולשנן כי אין מלבדו של הבורא יתברך שום כוח כלל, וכי כל העולם וכל העולמות מלאים רק אחדותו של הבורא. אדם המדבק בשעת צרה את מחשבתו לאדון היחיד – יינצל מכל צרה בעולם.

 

וסיים וקרא לאברכים להתחזק במידת הבטחון, ודיבר על ברכת "מתיר אסורים" שמזכירים את הבקשה הזו בכל יום ובכל שבת – 7 פעמים וחשוב לכוין בזה כל יום על כל אותם שבויים הנמצאים בעזה אצל רוצחים ונאצים אכזריים, ובגמ' מובא ששבי קשה מהכל, על כל אחד יזכיר אותם ויכוין עליהם בתפילה וגם כשאומרים אחינו כל בית ישראל הנתונים בצרה ובשביה, ה' ירחם עליהם ויוציאם מצרה לרווחה, שישתחררו לשלום במהרה בבריאות בגוף ובנפש, על החיילים שנמצאים בקרב לברך ולהתפלל עליהם שיצאו לשלום ויחזרו לשלום שלא יפול שערה משערות ראשם ובקרוב ממש הקב"ה יתגלה על כל העולם בבחינת מלוך על כל העולם כולו בכבודך, ותתקיים הבקשה שהתפללנו בראש השנה, ויקבלו עול מלכותך, וירוממוך בקהל עם, וישמעו רחוקים ויבואו ויתנו לך כתר מלוכה.

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: haredim.ashdod@gmail.com

הורידו עכשיו את האפליקצייה המובילה של 'חרדים אשדוד' אליכם לנייד
תגובות
אין לשלוח תגובות שאינם הולמות או מכילות דברי לשון הרע, הסתה ורכילות.
במידה ולא ניתן להגיב - הכתבה סגורה לתגובות.
עדכון תגובות במייל
עדכן אותי על
0 Comments
החדשות ביותר
הישנות ביותר הכי מדורגות
Inline Feedbacks
View all comments
אולי יעניין אותך
עוד כותרות
error: Content is protected !!
דילוג לתוכן