חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
עצרת השלושים:

הרב אפרים פור זצ"ל היה סמל לתורה, חסד ואהבת תלמידי חכמים

עם הכלות השלושים להרב אפרים פור זצ"ל שהיה צורבא מרבנן, אוהב תורה וחסד התקיימה עצרת חיזוק והתעוררות בבית הכנסת "עמוד החסד" רובע ט' בראשותו של הרה"ג ר'שמעון כהן שליט"א במעמד רבנים חשובים.

העצר לזכרו של הרב אפרים פור ז״ל

לאחר תפילת מנחה נשאו דברים הרב עובדיה דהן יו"ר המועצה הדתיתבדבריו עמד על מידת האמונה והבטחון שהיתה אצל המנוח, קישר את דבריו עם מצות ספירת העומר, העיקר אצלו היה התורה ואנו זוכרים אותו מיד בשנותיו הראשונות לאחר נישואיו שהיה משקיע ומתמיד והיה מהאברכים החשובים בכולל.

הרה"ג ר' יצחק קולדצקי חתנו של מרן שר התורה הגר"ח קנייבסקי זצוק"ל הדגיש בעיקר על מידת החסד שהיתה ידועה אצל המנוח בכל חייו ועשה זאת בצניעות ובפשטות ובדבריו הביא על כך הנהגות ומעשים על מידת החסד כמובא בחז"ל.

הרה"ג ר' שלמה פרץ ראש מוסדות "הדרת יוסף" היה לומד אצלנו בכולל ותמיד היה לומד בספרים הוא היה בגדרתלמיד חכם, תמיד היה שקוע בתורה כמו שמובא על יששכר שהיה חמור גרם, גם כשהיה נח, המשא היה מונח עליו, כך גם המנוח תמיד היה שקוע בתוך התורה, האברכים ידעושאותו אפשר לשאול ולשוחח איתו בלימוד בשמחה, זו דמות נדירה בתורה, במידות טובות וההפסד הוא לא רק למשפחה אלא לכולנו, ולכן זה הזמן שכולנו ניקח ונלמד ממנו מעט ממידותיו הנעלות.

בנש"ק הרה"ג ר' יעקב לייפער שליט"א ראש ישיבות "פיטסבורג", סיפר מדרך עבודתם של אביו וסבו האדמור"ים זצוק"ל וקישר את זה דרכיו של המנוח הרב זצ"ל שהיה עובד ה' באמת והיה תלמיד חכם בצניעות ובפשטות. המנוח היה דמות של יהודי שמלאכתו עראי ותורתו קבע, לעיתים כשהייתי נכנס אצלו בחנות, דבר ראשון זה היה לדבר איתו בדברי תורה והיה מדייק במאמרי חז"ל מתוך אהבת תורה אמיתית, היה לנו כמו לרבים מתושבי העיר כאב עצום ששמענו שהיה חולה, אני זוכר גם בבית הכנסת "חניכי הישיבות" ברובע ז', ששם קבע את תפילותיו בשבת, כשהייתי מגיע לשם, תמיד היה ניגש לאחר הדרשה והיה לו מה להוסיף, דברי אלוקים חיים, דבריםנפלאים שהאיר את עיננו בכך.  וסיים בביאור נפלא בשם הרבי מראדומסק זי"ע על תפילת "עזרת אבותינו אתה הוא מעולם".

אולי יעניין אותך

לאחר תפילת ערבית התקיימה סעודת מצוה באולם שע"י בית הכנסת. במהלך הסעודת מצוה נשאו דברי תורה מגיד מישרים הרה"ג ר' יוסף כהן, המחותן הרה"ג ר' יוסף שעשוע ראש מוסדות "בית יוסף" בחולון ובנו הרב שילה פור.

מיזם מבורך יזמה המשפחה שתחי' כאשר בכניסה לבית הכנסת הונח ע"ג שולחן כמאה סטים של ספרי "שנים מקרא ואחד תרגום" ולצד זה דף רשימות שכל מי שיקבל על עצמו באופן קבוע כל שבוע לקרוא שמו"ת כמובא בהלכה, יקח סט מתנה לע"נ המנוח ז"ל.

בני המשפחה ומוקירי זכרו עלו להתפלל על קברו בחלקת חרדים החדשה, לאחר אמירת התהילים והמשניות נעמדו ליד קברו ושרו כולם מתוך השתפכות הנפש  ברגש נעלה את השיר "מה תשתוחחי נפשי ומה תהמי עלי, הוחילי לאלקים, כי עוד אודנו ישועת פני ואלקי"…

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: haredim.ashdod@gmail.com

הורידו עכשיו את האפליקצייה המובילה של 'חרדים אשדוד' אליכם לנייד
6 תגובות
אין לשלוח תגובות שאינם הולמות או מכילות דברי לשון הרע, הסתה ורכילות.
במידה ולא ניתן להגיב - הכתבה סגורה לתגובות.
עדכון תגובות במייל
עדכן אותי על
6 Comments
החדשות ביותר
הישנות ביותר הכי מדורגות
Inline Feedbacks
View all comments
שמחה בונים
1 שנה לפני

צדיק ניסתר
נתן המון צדקה וחסד בסתר
בטוח שנמצא במקום שכולו טוב

חבר קרוב ומתגעגע
1 שנה לפני

חבל על דאבדין

חבר טוב
1 שנה לפני

אבידה גדולה לכולם

אשדודי ותיק
1 שנה לפני

חד בדרא
כל מילה פנינה

ללמוד מדרכיו
1 שנה לפני

משכמו ומעלה. אהוב על הבריות , בעל צדקה וחסד

יהודה
1 שנה לפני

צדיק ביותר!!
לא להאמין שעברו 30 יום
עצוב ביותר😥😥😥 בעל חסד עצום, למדן ושקדן.

אולי יעניין אותך
עוד כותרות
error: Content is protected !!
דילוג לתוכן