חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
הסכם קיבוצי

הסכם דרמטי לעובדים: תוספות שכר וקיצור שבוע העבודה בהסכם קיבוצי חדש

ההסתדרות, הנהלת נמל אשדוד ומשרד האוצר חתמו על הסכם קיבוצי מיוחד המבטיח תנאים משופרים לעובדי הנמל, כולל תוספות שכר משמעותיות, קיצור שעות העבודה ושורת הטבות נוספות.

צילום דוברות ההסתדרות

ההסכם הקיבוצי החדש, שנחתם היום (ראשון), מהווה אבן דרך חשובה עבור כ-1,300 עובדי נמל אשדוד. ההסכם כולל שיפור ניכר בתנאי השכר, יישום עקרונות הסכם המסגרת 2023, וקיצור שבוע העבודה – זאת לאור המציאות המורכבת שבה פועל הנמל, במיוחד בתקופת המלחמה הנוכחית, שבה ממשיכים העובדים לשמור על רציפות תפקודית למרות האיומים הביטחוניים.

ההסכם נחתם במעמד יו”ר ההסתדרות, ארנון בר-דוד, יו”ר דירקטוריון נמל אשדוד, שאול שניידר, יו”ר איגוד עובדי התחבורה, עו”ד אייל ידין, וסגן בכיר לממונה על השכר במשרד האוצר, אוהד אלקבץ. על פי ההסכם, העובדים המועסקים במסגרת הסכמים קיבוציים בנמל יהיו זכאים לשורה של תוספות שכר והטבות נוספות המותאמות להסכם המסגרת 2023 שנחתם במגזר הציבורי.

עיקרי ההסכם הקיבוצי

ההסכם החדש מביא עמו מספר שיפורים חשובים בתנאי העסקת עובדי נמל אשדוד:

•תוספות שכר: העובדים ייהנו מתוספות שכר שקליות בסך מאות שקלים בחודש, אשר יינתנו באופן רטרואקטיבי החל מיולי 2023. בנוסף, תהיה תוספת לערך שעת העבודה עבור שנת 2023, שתשולם כבר בדצמבר הקרוב.

אולי יעניין אותך

•קיצור שבוע העבודה: לעובדים המועסקים חמישה ימים בשבוע, שבוע העבודה יקוצר ל-40 שעות (חצי שעה פחות בכל יום עבודה בימים א׳-ד׳). בנוסף לכך, ערך השעה יועלה ב-5% ממועד חתימת ההסכם.

•תוספות ימי חופשה: כל עובדי הנמל יהיו זכאים להוסיף מספר ימי חופשה לשנת העבודה, מה שמשפר את תנאי ההעסקה ומאזן בין העבודה לחיים האישיים.

•מענקים על בסיס רווחיות: ככל שהרווחיות של הנמל תישאר חיובית, העובדים יהיו זכאים למענק שנתי בסך 2,000 שקלים, מה שמהווה תמריץ נוסף לעובדים להמשיך ולהשקיע במאמציהם לתרום להצלחת הנמל.

•תוספות מיוחדות לעובדים המועסקים שישה ימים בשבוע: ערך השעה של עובדים אלה יעודכן ויעלה ב-6.87%, רטרואקטיבית מאפריל 2024.

שיתוף פעולה למען העובדים

ההסכם הנוכחי אינו רק הסכם פיננסי אלא גם מסר על החשיבות של שיתוף פעולה בין ההנהלה לבין העובדים. יו”ר ההסתדרות, ארנון בר-דוד, שיבח את המהלך: “ההסכם מחזק את עובדי נמל אשדוד, אשר דואגים להשאיר את ישראל מחוברת לעולם כשאויבינו מנסים להצר את צעדינו. הסכם המסגרת שחתמנו בשנה שעברה הביא בשורה משמעותית למאות אלפי עובדים במגזר הציבורי, ועובדי נמל אשדוד לוקחים חלק בשמירה על יציבות הכלכלה הישראלית בזמן מלחמה”.

בר-דוד הדגיש את חשיבות התמיכה בעובדים דווקא בתקופה מאתגרת זו: “בימים קשים אלה, חשוב להמשיך ולתמוך בעובדים מתוך ראייה שחיזוקם הוא חיזוק הכלכלה הישראלית כולה. ההסתדרות תוסיף לפעול לחיזוק מעמד העובדים וחוסנה של החברה”.

עו”ד אייל ידין, יו”ר איגוד עובדי התחבורה, הדגיש את עמידת העובדים בחזית התפעולית של המדינה: “זהו יום של גאווה לאומית. עובדי נמל אשדוד, שעולים למנופים גם תחת איום הטילים, דואגים להמשכיות העסקית של המדינה. ההסכם החדש יבטיח את שיפור תנאי העבודה והשכר שלהם”.

מחזקים את ההון האנושי

שאול שניידר, יו”ר דירקטוריון נמל אשדוד, הוסיף: “נמל אשדוד רואה בהון האנושי את המשאב החשוב ביותר. ההסכם שנחתם היום מהווה צעד חשוב לשיפור תנאי העבודה של העובדים ולפיתוחם המקצועי. למרות המלחמה והאתגרים הרבים שעוד עומדים לפנינו, אנו שמחים לחתום על הסכם שמשפר את תנאי העובדים ומכיר בגבורה האזרחית שלהם”.

מנכ”ל נמל אשדוד, ניסן לוי, התייחס לחשיבות התחרות מול נמלים אחרים: “ההסכם הזה מבטיח את היציבות הדרושה לעובדים ולנמל כולו. אנו נמצאים בעיצומה של תחרות גוברת עם נמלים אחרים, וההסכם החדש מסייע לנו לשמור על כוח אדם מיומן, מקצועי ומחוייב”.

התמודדות עם אתגרי המלחמה

בתקופה זו של מלחמה וקשיים ביטחוניים, ההסכם מהווה אבן דרך במאמצים לשמור על הכלכלה הישראלית. מנהל החטיבה הימית בנמל, עו”ד ניר אייזנברג, סיכם: “עובדי נמל אשדוד לא הפסיקו לעבוד לרגע, תחת טילים ואיומים בלתי פוסקים. ההסכם הזה הוא מקור לגאווה, כי הוא מבטיח שהעובדים יקבלו את ההכרה המגיעה להם”.

ההסכם הקיבוצי שנחתם מסמן את מחויבותם של כל הצדדים – ההסתדרות, הנהלת הנמל ומשרד האוצר – להבטיח את שיפור תנאי העובדים גם בימים של אי ודאות, תוך שמירה על הכלכלה הישראלית ותפעול הנמל באופן רציף ויעיל.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: haredim.ashdod@gmail.com

הורידו עכשיו את האפליקצייה המובילה של 'חרדים אשדוד' אליכם לנייד
51 תגובות
אין לשלוח תגובות שאינם הולמות או מכילות דברי לשון הרע, הסתה ורכילות.
במידה ולא ניתן להגיב - הכתבה סגורה לתגובות.
עדכון תגובות במייל
עדכן אותי על
51 Comments
החדשות ביותר
הישנות ביותר הכי מדורגות
Inline Feedbacks
View all comments
יואל הנביא
11 דקות לפני

ההסתדרות הפושעת והמושחתת, כדרכה בקודש, דואגת לועדי העובדים החזקים, ששכרם גבוה מאוד, גם כך..

רמי
22 דקות לפני

ההסתדרות חייבת לייצג את כל העובדים ולא רק את העשירים שבהם. האוצר הודיע על תכנית קיצוצים דרקונית, איפה ההסתדרות ??? רק לקחת מאתנו דמי חבר ודמי ארגון יודעים ???

גדי
32 דקות לפני

שוחד בחירות כבר אמרו?

שלמה
2 שעות לפני

מה עם כל השכירים במדינה הזו? לא מגיע להם??

דוד
4 שעות לפני

גנבים עם רישיון מושחתים מה אם שאר העובדים בגלל שזה מדינה קל להוציא מהם משכורות כי זה משלם המיסים משלם את כל הכסף. צריך לזרוק אותם לכלא את אוכלי חינם האלה גם ככה כל הנמל הזה מושחת

ישראלי גאה
5 שעות לפני

הסתדרות מושחתת

יאיר
14 שעות לפני

מסכנים עובדים קשה וואהו, ומה עם שאר עובדי המשק הם כלום??? חזירות.

רויטל אזולאי
15 שעות לפני

מה לגבי שאר עובדי המשק במדינה!
מה עם השכר המינימום העלוב שרוב האזרחים מקבלים, בושה למדינת ישראל מנצלים את האזרח הקטן והשרים וחברי הכנסת בוזזים את כל התקציבים של המדינה
מתי העם הזה יתקומם וייעשה שביתה כללית במשק עד אשר ייעלה השכר לסכום נורמאלי!!!!

מור פינטו
17 שעות לפני

איכס

אילן
23 שעות לפני

הסתדרות של עבריינים
בן גוזי, שייב, בר דוד
טפו עליכם

אולי יעניין אותך
עוד כותרות
error: Content is protected !!
דילוג לתוכן