חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
המשפיעים של אשדוד החרדית חלק 2

המהפכה השקטה בשליחותו של ר' גרשון: איך הפך ת"ת נחלת מאיר למוסד המוביל באשדוד

את ת"ת נחלת מאיר סביר להניח שרובנו מכירים. מבנה הת"ת יושב על הרחוב המרכזי של מוסדות הלימוד הרחוב רבי יוחנן בן זכאי ברובע ז'. אלפי תלמידים עברו תחת כנפי המוסד. ת"ת "נחלת מאיר" הוציא תחת ידיו לא מעט תלמידי חכמים במשך השנים, אבל, בשנתיים האחרונות קורית שם מהפכה שקטה, כמות התלמידים הכפילה את עצמה ואף, בית הספר החדש לבנות שנפתח שם צובר תאוצה בלתי רגילה לאחר, שגדולי ישראל נתנו את ברכתם למהלך.

צילום: חרדים אשדוד

 

הכל החל בשנת תשע"ח, עת נוצר מחסור אדיר בבתי ספר "בית יעקב" באשדוד לבנות.

מפאת גידול האוכלוסייה של בני התורה הספרדים, הדבר הצריך פתיחת מקום חדש ואיכותי הנותן דגש על למידה ברמה גבוהה תוך שימת דגש מיוחד, על משפחות בני תורה, בוגרי ישיבות.
לשם כך, באותו זמן, עלו קבוצת תלמידי חכמים ורבנים חשובים מהעיר למרן הגאון רבינו גרשון אדלשטיין זצ"ל ושטחו בפניו את המחסור האדיר.
תחילה עלו רעיונות שונים ומגוונים, לפתור את המצוקה הקשה שנוצרה בכל מיני דרכים אבל, בסופו של דבר, מרן ר' גרשון זצ"ל, בהתייעצות עם חתנו הרב דוד לוי שליט"א (כיום ראש ישיבת פוניבז') החליט בעצה אחת, על על פתיחתו של מקום חדש שיהווה בית ספר לבנות.
מביתו של מרן יצאה הבשורה על כך, שהוחלט להטיל את המלאכה הקשה, בידי תלמידו ומקורבו, הרב יוסף בר ששת, שמכיר את צרכי העיר וידע לטפל בבעיה ביסודיות.
מרן זצ"ל, סמך ידו, וברך את הנהלת בית הספר בברכת הדרך, ובפניה לכל שואל, המליץ מרן בחום לאברכים שעלו להיוועץ עימו, שישלחו את בנותיהם למקום זה, אשר ידיו רב לו בחינוך בנות ישראל, ובכל הזדמנות שהנהלת בית הספר עלו למעונו, ברכם בחביבות יתירה על הזכות שעלתה בידם להקים מקום תורה.
דברים נרגשים השמיע עת התכנסו בביתו הנהלת בית הספר מעין צוואה לדורות.
הרב בר ששת עם ר' גרשון אדלשטיין זצ"ל

רקע כללי

המנהל, הרב יוסף בר ששת שליט"א בן 43 נשוי ואב ל7  איש חינוך ותיק ונערץ מנהל תת לבנים "נחלת מאיר" מייסד ומנהל כיום את בית יעקב לבנות "דרכי פנינה" בעל תעודה מורה מוסמך בכיר ותואר ראשון ושני מקורב לגדולי ישראל ובעיקר לגאון הגדול ראש ישיבת פוניבז' רבי דוד לוי שליט"א חתנו של מרן רבי גרשון אדלשטיין זצ"ל.

הרב יוסף הוא בנו של  איש החינוך הדגול הרב ניסים בר ששת.
הרב בר ששת יסד לפני 25 שנה את ת"ת אבן ישראל באשדוד כאשר לימד בתת כמחנך בגיל הרך עשרות תלמידים עברו תחת ידו ויצא שמו לשם ולתפארה בהקניית הרגלי למידה והטמעת ערכים וכלים נרחבים.
אצל רבי מאיר אבוחצירא שליט"א
ונחזור להשתלשלות העניינים,
הרב יוסף בר ששת, נקרא על ידי רבני העיר  לפני 5 שנים לאחר שהיה צורך להקים בית ספר בית יעקב לבנות אברכים  ואכן כך קרה ובהוראתם, הוא פתח את בית הספר לבנות "דרכי פנינה" לע"נ אימו מרת פנינה בר ששת ע"ה
בנשיאותו של מרן הגאון ר׳ גרשון אדלשטיין זצ"ל ורבני העיר.
עד מהרה, הוא סלל את הדרך מא' ועד ת' תוך מתן דגש על רמת למידה גבוהה ומצוינות יחד עם הקפדה על רוח ההשקפה ומידות טובות, בסגנון פחות מוחצן ויותר אמיתי ומלא, דבר שהיה חסר בייחודיותו וסגנונו המשולב בעיר.
המורות והצוות החינוכי נבחר בקפידה, כדי להביא נשות חינוך מהשורה הראשונה, המתמחות בחום, אהבה ומסירות אין קץ, לכל תלמידה ותלמידה באופן אישי מלווה בפעילות עשירה והווי חברתי מיוחד במינו וכיום, לאחר 5 שנים, בית הספר מונה למעלה ממאה תלמידות מכיתה א' ועד כיתה ה'.
לימים, כשמנהל הת"ת הקודם, שהיה אהוב ומסור מאוד לתלמידים, ביקש מההנהלה לסיים את תפקידו ולעבור למקום אחר, קיבל זאת מייסד המוסדות, הרב גבריאל ריבוח שליט"א בצער רב ובהסכמה, ולאחר מספר ימים, קרא לרב בר ששת שיואיל לתרום מניסיונו המקצועי וחושיו המחודדים כאיש חינוך ותיק בעירנו לנהל את הת"ת במקום המנהל שעזב.
סיור בכיתות עם ראש המוסדות הרב גבריאל ריבוח שליט"א

 

עבודה משותפת עם המלמדים

 

בפתיחת שנה בכיתות א'

 

הרב בר ששת נענה לקריאתו והגיע לנהל את ת"ת "נחלת מאיר" שמנה אז כ80 תלמידים ומיד הכניס גם שם את לביצוע, את דרכו הייחודית שלו על פי השקפת עולמו בחינוך, ואז החלה התפנית.
הוא הוסיף מספר לא קטן של אנשי צוות, מקצועיים, אך ורק מהתחום הריגשי והאבחון, מה שנדיר למצוא כאלה באזורנו.
תלמידים מאתגרים, בולטים ושקופים, עברו אבחונים מקצועיים ויחד עם הדרכת המלמדים, נבנו תכניות אישיות, ואותם תלמידים, קיבלו יחס והתנהלות מתאימה באופן אישי, מה שגרם לשינויים דרסטיים בפן החברתי והלימודי.
כמו כן, המורים עברו הכשרה מקצועית  ונכנסו בימים אלו לתוכנית אופק חדש על ידי משרד החינוך.
במשך כל השנה, נהנים התלמידים מאירועים ופעילויות מושקעות שהתלמידים לוקחים חלק בהם ומועצמים על ידיהם, זה מתבטא בכך, שהתלמידים המשתתפים מקבלים חשיפה בעלוני בית הספר ובפרסומים השונים של ההנהלה.
המסגרת הלימודית נותנת מענה יום לימודי ארוך עד השעה 17:00 עם חוגים מגוונים כגון: חוגי ספורט ואפייה כאשר לרשותם עומדים מגרשים מרווחים.
כיום ת"ת "נחלת מאיר" עומד על מעל 150 תלמידים, כפול, והצפי שבשנה הבאה הכמות תגדל משמעותית.

גלריה:

לצפייה בעלון פעילות לחודשי אלול תשרי – לחץ כאן

אולי יעניין אותך

 

 

מהאירועים במהלך השנה:

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: haredim.ashdod@gmail.com

הורידו עכשיו את האפליקצייה המובילה של 'חרדים אשדוד' אליכם לנייד
3 תגובות
אין לשלוח תגובות שאינם הולמות או מכילות דברי לשון הרע, הסתה ורכילות.
במידה ולא ניתן להגיב - הכתבה סגורה לתגובות.
עדכון תגובות במייל
עדכן אותי על
3 Comments
החדשות ביותר
הישנות ביותר הכי מדורגות
Inline Feedbacks
View all comments
אבן ישראל
11 חודשים לפני

הרבה הכי מוצלח שהכרתייייי

עמוס עמוס
11 חודשים לפני

הרב בר ששת מתנה לעיר אשדוד

רון
11 חודשים לפני

עשיה חינוכית מהמעלה הראשונה. בהחלט ניכר השינוי והברכה שהרב ברששת הביא למקום.
שיהיה רק בהצלחה !

אולי יעניין אותך
עוד כותרות
error: Content is protected !!
דילוג לתוכן