חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
מוסדות "תפארת רפאל"

הכנסת ספר תורה בהילולת "המלאך רפאל" והמכתב המיוחד של זקן "המועצת"

מעמד מפואר ומרשים התקיים במוסדות "תפארת רפאל" בראשותו של הרה"ג רבי מאיר אבוחצירא שליט"א רבה של הסיטי וראש כולל "תורה לשמה" לכבוד הילולת הגה"צ רבי רפאל אנקאווה זצ"ל רבה הראשי של מרוקו ובעל ה"תועפות רא"ם" במלאת פט' שנים להסתלקותו באורח נדיר השתתף במעמד נכד הבבא סאלי האדמו"ר רבי שלמה בוסו שהגיע באורח נדיר לכבד את המעמד, וכן השתתפו גדולי התורה אדמורי"ם ואישי ציבור.

 

מעמד מפואר ומרשים התקיים במוסדות "תפארת רפאל" בראשותו של הרה"ג רבי מאיר אבוחצירא שליט"א רבה של הסיטי וראש כולל "תורה לשמה" לכבוד הילולת הגה"צ רבי רפאל אנקאווה זצ"ל רבה הראשי של מרוקו ובעל ה"תועפות רא"ם" במלאת פט' שנים להסתלקותו באורח נדיר השתתף במעמד נכד הבבא סאלי האדמו"ר רבי שלמה בוסו שהגיע באורח נדיר לכבד את המעמד, וכן השתתפו גדולי התורה אדמורי"ם ואישי ציבור.

במשך תקופה לכבוד יומא דהילולא הגר"מ אבוחצירא יזם כתיבת ספר תורה מהודר מיוחד לכבוד בעל ההילולא הנושא את שם המוסדות, רבים מבני הקהילה ומחוצה לה נרתמו ולקחו חלק בכתיבת הספר תורה. בנוסף, הזמין ביצור מיוחד תיק מפואר ומיוחד לספר התורה בעבודת אומנות נדירה כשהכתר מעל הספר תורה, עוצב כדוגמת תרשים מבנה בית הכנסת כליל יופי. הבית עשוי מכסף טהור, מלאכת מחשבת. הכתר המיוחד נעשה ביוזמת ובעיצוב משרד הפרסום "אלונים" בהנהלת מנכ"ל המוסדות הרב גיא אטיאס. בנוסף גם ספר הפטרות הוכן בדומה לתיק הספר תורה.

החל משעות הצהריים, רבים ובראשם גדולי תורה רבנים ואישי ציבור נהרו לבית המדרש, שהוכן מבעוד מועד להשתתף ולקחת חלק בכתיבת האותיות האחרונות בספר התורה.

בין הבאים נראו הגר"י שיינין הרב הראשי, הגר"מ מוגרבי ראש ישיבת "כנסת ישראל" וחבר רבני איחוד הקהילות, האדמו"ר מפיטסוברג, שליח חב"ד הרה"ח ר' שניאור גודמן ועוד רבים שזכו לרכוש חלק בספר התורה.

אולי יעניין אותך

לקראת הסיום ערכו את תפירת היריעה האחרונה לעץ חיים והגר"מ אבוחצירא, הכניס את ספר התורה לתיק יקר ומפואר מיוחד ביופיו בבחינת 'זה קלי ואנווהו' ופצחו מיד בריקודים של מצוה לקראת התהלוכה, כשבית הכנסת כבר מלא באורחים, כך יצאו בתהלוכה לרחוב הסמוך, כשרבים ממתינים מחוץ לבית הכנסת ומיד שראו את ספר התורה, זרקו סוכריות לעבר החוגגים והצטרפו לחוגגים, כאשר בראש התהלוכה ליווה רכב תפאורה שהשמיע כל העת שירים שמחים לכבודה של תורה, רוקדים עם ספר התורה תחת אפריון מואר בשלל מנורות צבעוניות.

משם יצאו בשיירות לסעודת מצוה גדולה שנערכה באולמי "עדיה" ביבנה, עם סעודת ראש חודש בהשתתפות רבנים חשובים ובראשם נכד הבבא סאלי האדמו"ר רבי שלמה בוסו שליט"א שהגיע באורח נדיר לכבד את המעמד והתקבל בהתרגשות עצומה, עוד השתתפו הגר"י בן דוד ראש מוסדות "תפארת ראובן", הגר"י קניג רו"מ "כנסת ישראל", הרבנים הגאונים ראש הכולל רבי אהרון זוהר רבי עמרם קסטיאל רבה של 'טולוז' שבצרפת, ואישי הציבור הרב עובדיה דהן יו"ר המועצה הדתית, ד"ר יחיאל לסרי ראש העיר שהתקבל בחביבות מיוחדת תוך כדי שהגר"מ אבוחצירא מבקש שישב לצידו.

בסעודת המצוה בלטו אברכי הכולל להוראה "תורה לשמה" ובראשם ראש הכולל שליט"א שנטלו חלק בשמחה הגדולה.

שיאו של המעמד עת הקריא רו"מ כנסת ישראל הגר"י קניג את מכתבו המיוחד והנדיר של ראש מועצת גדולי התורה מרן ראש הישיבה הגאון רבי מאי צבי ברגמן שליט"א לכבוד המעמד הגדול ולכבוד המוסדות המפוארים והעומד בראשם, במכתב ניכרת ההערכה הרבה אותה חש מרן ראש הישיבה שליט"א לכבוד הגר"מ אבוחצירא.

וזה לשון מכתב מרן ראש הישיבה:

"ברכתי נתונה למתכנסים בחגיגת הכנסת ספר תורה, לקהילת "תפארת רפאל" ומוסדות "תורה לשמה" בעיר אשדוד, העומדים בראשות מקים עולה של תורה, הגאון הצדיק, נודע לתהילה, רבי מאיר אבוחצירא שליט"א.

שיזכו להיות דבוקים בתורה הקדושה ובקיום מצוותיה, לקיים מה שכתוב בזה, ומיום שחרב ביהמ"ק אין לו להקב"ה אלא ד"א של הלכה, ובייחוד בעת הזו, עת צרה היא ליעקב, שאין ידוע מה יילד יום ה"י, ומצפים אנו לראות בישועת ה' על עמו ונחלתו, וממנה יוושע בס"ד.

ברכה מיוחדת לכבוד הרב שליט"א שיזכה להרחיב גבולות הקדושה, להגדיל תורה ולהאדירה, לראות רוב נחת מתלמידיו ושומעי לקחו, ויזכה לראות בנחמת ציון וירושלים בב"א." חתימת יד קודשו.

הרב יעקב קניג שליט"א רו"מ "כנסת ישראל" עם המכתב

כמו כן הובאה ברכת רבה של אשדוד הגה"צ רבי חיים שמעון פינטו שליט"א שנבצר ממנו עקב תפילות שקיים בעיר טבריה, שלח את ברכתו הרמה לכל משתתפי ההילולא הגדולה לכבודו של הנר המערבי, המאור הגדול, מעוז ומגדול, שלשלת יוחסין אראלים ותרשישים רבינו רפאל אנקאווא זצוק"ל עם המעמד הנכבד של הכנסת ספר תורה לעילוי נשמתו, שיראו ברכה והצלחה וזכות הצדיק תגן בעד כל המשתתפים.

בתחילת הערב הגר"מ אבוחצירא הדליק את הנרות לכבוד בעל ההילולא המלאך רפאל זיע"א וכן לשאר בעלי ההילולות הצדיקים בימים אלו.

לאחר מכן כיבד בכתיבת אותיות בספר התורה את כבוד האדמו"ר רבי שלמה בוסו שליט"א, הרב עובדיה דהן יו"ר המועצה הדתית וראש העיר ד"ר יחיאל לסרי הי"ו.

לאחר מכן, ציבור המשתתפים קם בהמוניו ופתח במעגלים וכך רקדו זמן רב עם ספר התורה.

רק לאחר חצות לילה, נשא את המשא המרכזי הגר"מ אבוחצירא רו"מ "תפארת רפאל", בראשית דבריו קיבל בברכת ברוכים הבאים את האורחים החשובים שהגיעו ממרחק לכבוד ההילולא ולמעמד הכנסת ספר התורה המפואר.

בראשית דבריו בירך את ראש העיר ד"ר יחיאל לסרי כפי שהתברך כאן בדיוק לפני שנה בהילולא שהוא היה והוא זה שימשיך להנהיג את העיר, במילים: כבוד מעלת אהובינו ויקירנו, אוהב תורה ולומדיה, אהוב למעלה ונחמד למטה, מוקיר ורחים רבנן, חיכו ממתקים וכולו מחמדים, נופך ספיר ויהלום, ראש עירנו היקר, הנפלא והמופלא ד"ר יחיאל לסרי ה' ישמרהו ויחיהו, ירום כוכב מערכתו ויעלה מעלה מעלה תמיד, בריא אולם, בריא מזליה, ימים על ימי מלך בהצלחות תמיד, כל הימים כל הזמנים וכל השנים.

הזכיר את מעלת הצדיקים ביום ההילולא של ראש חודש "אב הרחמן" ובראשם אהרון הכהן, שהיה אוהב שלום ורודף שלום והעלה על נס בדבריו על בעל ההילולא המלאך רפאל זצוק"ל שהיה ידוע גדול בעשיית השלום מעל כל מעלת תורתו. כן דיבר על השילוב שזכו במעמד מפואר זה להכניס ספר תורה לכבוד יומא דהילולא רבה.

וסיים בברכה, חודש לברכה לחיים טובים ולשלום, נזכה להרבות כבוד שמים והודה לכל העוזרים והמסייעים למוסדות ולהילולא ושנזכה במהרה לבנין בית המקדש ולגאולה הקרובה, ברכה מיוחדת ערך לחיילי צה"ל ולהשבת החטופים שבזכות הילולת הצדיקים יחזרו לביתם בריאים ושלמה לחיים טובים ולשלום.

את האשכבה לכבוד בעל ההילולא ועוד צדיקים, ערך הגר"מ אבוחצירא שליט"א כשכל הקהל עמד על רגליו.

את הערב הנחה בטוב טעם המנחה הידוע מנחם דנינו, הנעימו בשירה ובפיוט לכבוד ההילולא הפייטנים: יעקב מאיר אבוחצירא, בנימין חיים בוזגלו וקובי ראובן.

רק בשעת לילה מאוחרת מאוד הסתיימה ההילולא, כשהמעמד הגדול מותיר רושם עמוק בליבותיהם של מאות המשתתפים בהילולת הצדיק המשולבת יחד עם הכנסת ספר תורה, שתגן על כל עם ישראל הזקוק לרחמי שמים מרובים בפרט בימים אלו.

גלריה:

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: haredim.ashdod@gmail.com

הורידו עכשיו את האפליקצייה המובילה של 'חרדים אשדוד' אליכם לנייד
תגובות
אין לשלוח תגובות שאינם הולמות או מכילות דברי לשון הרע, הסתה ורכילות.
במידה ולא ניתן להגיב - הכתבה סגורה לתגובות.
עדכון תגובות במייל
עדכן אותי על
0 Comments
החדשות ביותר
הישנות ביותר הכי מדורגות
Inline Feedbacks
View all comments
אולי יעניין אותך
עוד כותרות
error: Content is protected !!
דילוג לתוכן