חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
צום י״ז בתמוז

החל המנהג לומר "תיקון חצות" בחצות היום עד לתשעה באב

בבית מדרש "תפארת רפאל" בסיטי כל יום בצהריים המתפללים יושבים על הקרקע עם הגר"מ אבוחצירא ומקיימים את המנהג • כל המתאבל על ירושלים זוכה ורואה בבנינה

רבי מאיר אבוחצירא שליט״א בתיקון חצות

בבית כנסת "תפארת רפאל" בסיטי, קבעו להם מידי שנה בשנה מנהג יפה שבימי בין המצרים נוהגים לומר 'תיקון חצות' בכל יום בשלושת השבועות עד יום ט' באב בצהרי היום, המנהג מוזכר בשולחן ערוך ש"ראוי לכל ירא שמים שיהא מיצר ודואג על חורבן בית המקדש".

מנהג זה השתרש רבות אצל כל העדות והחוגים בבתי הכנסת ובישיבות אשר קוראים 'תיקון חצות' בשעת הצהריים, כאשר הם יושבים על הארץ או על כסא נמוך וקוראים את הסדר "תיקון רחל" ובו מוזכרים פסוקים וקינות המזכירים את צער חורבן בית המקדש.

היום שהוא יום יז' בתמוז, בבית הכנסת 'תפארת רפאל' שברובע הסיטי החל הרה"ג רבי מאיר אבוחצירא רבה של הסיטי לקיים את המנהג מיד לאחר תפילת המנחה בחצות היום עם קריאת "ויחל", הגר"מ אבוחצירא עלה שלישי וערך אשכבה למרן הגאון רבי בן ציון אבא שאול זצוק"ל שהיום מציינים חצי יובל שנים להסתלקותו. הגר"ע קסטיאל רבה של "טולוז" שבצרפת ערך ברכת מי שבירך להגר"מ אבוחצירא. קודם לכן ערכו "התרת נדרים" ולאחר מכן אמרו את ה'תיקון חצות', כאשר המתפללים יושבים על ריצפת בית הכנסת ומצטרפים לאמירת תיקון חצות והקינות.

לאחר מכן הגר"מ אבוחצירא השמיע דברי התעוררות בענין החורבן והציפיה לבנין בית הבחירה ע"י חיזוק בהנהגות שבין אדם לחבירו. הזכיר על מעלת הימים הללו של בין המצרים שהם כא' ימים, וביום שיחול יז' בתמוז באותו יום יחול תשעה באב. ולעתיד לבוא ימים הללו יהפכו לימי שמחה כמו שמצינו כא' ימים מיום ראש השנה עד הושענא רבה, ושאנו מתפללים שימים אלו יהפכו לימי ששון ושמחה, פירוש הדבר, כמו שאם יחול יז' בתמוז או תשעה באב ביום שבת, באותו יום יוכלו בשר וישתו יין, כך אנו מבקשים שבאופן קבוע ימים אלו יהפכו לימי שמחה גם ביום חול רגיל.

אולי יעניין אותך

עוד הדגיש את המעלה שאדם מוריד דמעות בעת אמירת הקינות שמביע את צערו על חורבן בית המקדש ומבין את גודל ההפסד בחסרונו שעדיין לא זכינו שנבנה עד עכשיו ובזכות ההתערות נזכה לבנין מקדשנו ותפארתנו במהרה.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: haredim.ashdod@gmail.com

הורידו עכשיו את האפליקצייה המובילה של 'חרדים אשדוד' אליכם לנייד
תגובות
אין לשלוח תגובות שאינם הולמות או מכילות דברי לשון הרע, הסתה ורכילות.
במידה ולא ניתן להגיב - הכתבה סגורה לתגובות.
עדכון תגובות במייל
עדכן אותי על
0 Comments
החדשות ביותר
הישנות ביותר הכי מדורגות
Inline Feedbacks
View all comments
אולי יעניין אותך
עוד כותרות
error: Content is protected !!
דילוג לתוכן